La Universitat acull la jornada ‘Promocionar la lectura i vendre llibres a través dels mitjans socials’

Divendres 1 de desembre la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació va acollir la jornada ‘Promocionar la lectura i vendre llibres a través dels mitjans socials: webs, xarxes socials, blogs, tràilers de lectura i fòrums’. Es tracta d’un seminari dirigit a docents de totes les etapes educatives, així com a bibliotecaris, editors, llibreters, escriptors i altres persones interessades en el món del llibre i la lectura que organitzen la Generalitat Valenciana i el Grup de Recerca ERI-Lectura de la Universitat de València.

2 de de desembre de 2017

La professora Gemma Lluch. Foto: Manuel Martín.
La professora Gemma Lluch. Foto: Manuel Martín.

L’objectiu de la jornada era compartir experiències per a fomentar la lectura utilitzant els mitjans socials que ofereix internet, i s’inicià amb la ponència Mesurant l’èxit de la biblioteca en els mitjans socials, a càrrec de Nieves González (Universitat de Sevilla), per a continuar amb la xarrada El tràiler de lectura per a la venda i la promoció de la lectura, de la mà de Rosa Tabernero (Universitat de Saragossa). Posteriorment, Anna Esteve (Universitat d’Alacant) i Virginia Calvo (Universitat de Saragossa) oferiren una conferència titulada Els blogs que parlen de lectura,mentre que MariaÀngels Francés (Universitat d’Alacant) centrà la seua intervenció en l’ús de Twitter per a promocionar la lecturai Josep Maria Baldaquí (Universitat d’Alacant) feula xarrada Les biblioteques i els clubs de lectura. Finalment, Gemma Lluch (Universitat de València) i Dari Escandell (Universitat d’Alacant) presentaren amb la ponència La web editorial com a eina de venda.

Així mateix, durant el seminari es presentaren els primers resultats del projecte de recerca Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar la seua qualitat i efectivitat. Aquest programa, desenvolupat pel grup de la Universitat de València ERI-Lectura, pretén donar respostes als canvis que internet està provocant en la promoció de la lectura i en la recomanació de llibres, i compta amb el suport de l’Observatori de la Lectura i el Llibre, entre altres entitats col·laboradores.

L’ERI-Lectura és una estructura d’investigació creada ala Universitat de València per a promoure la recerca en lectura i difondre elsresultats dels grups que la componen. Està formada per investigadors de reconegut prestigi internacional de les universitats de València, Salamanca, Oviedo, País Basc, Saragossa i Barcelona. L’ERI-Lectura ha desenvolupat productes tecnològics per a investigar, avaluar i millorar la competència lectora. Combina recerca de laboratori amb instrumental sofisticat d’anàlisi de processos lectors i recerca aplicada en situacions habituals de lectura. Les seues línies de recerca destacades són les següents: processos de lectura en idiomes alfabètics i no-alfabètics; lectura en persones amb discapacitats; dislèxia; neuropsicologia de la lectura; lectura en entorns tecnològics; promoció de la lectura des de la web 2.0; ensenyament de la competència lectora; literatura, lectura i escriptura; comprensió lectora i discapacitat intel·lectual i auditiva.

L’ERI promou un programa de Doctorat en Lectura i Comprensió ales universitats de Salamanca, Oviedo i València icol·labora amb diverses institucions, organismes i empreses dedicades a aquesta temàtica.

Altres Notícies