La Universitat estudia a Espanya i Portugal la percepció ciutadana sobre els ‘efectes secundaris’ de la desinformació

La Universitat de València coordina el llançament de la primera enquesta IBERIFIER, l’objectiu de la qual és analitzar les opinions de la ciutadania d’Espanya i Portugal sobre l’impacte econòmic que podria generar la desinformació en la credibilitat i la confiança cap als mitjans de comunicació. IBERIFIER és un observatori de mitjans digitals d’Espanya i Portugal impulsat per la Comissió Europea i vinculat a l’European Digital Media Observatory (EDMO). Coordinat per la Universitat de Navarra, està integrat per dotze universitats, entre les quals hi ha la Universitat de València, cinc organitzacions de verificació i agències de notícies, i sis centres de recerca multidisciplinària.

10 de de maig de 2022

El qüestionari estarà disponible en línia i serà accessible a qualsevol persona major d’edat que llija premsa (digital o impresa), o que s’informe a través de la ràdio, la televisió, o a través d’altres plataformes de mitjans o xarxes socials que els permeta accedir a la informació periodística. El qüestionari estarà disponible en dues versions: castellà i portuguès. El temps estimat per respondre a l’enquesta és inferior a 5 minuts.

L’enquesta és completament anònima i les respostes permetran a l’equip de recerca estudiar si la ciutadania confia o no en la informació dels mitjans de comunicació i si la publicació de notícies falses influeix decisivament en la confiança envers els mitjans de comunicació. Així com si són més creïbles els continguts de pagament, o és irrellevant que siguen de pagament o gratuïts, per confiar-hi. La desinformació configura un escenari amb efectes secundaris diversos; entre ells, els efectes econòmics sobre el sistema de mitjans.

Enllaç enquesta espanyol.

Enllaç enquesta portuguès.

Altres Notícies