La Universitat millora en visibilitat a Internet i ja és segona d’Espanya al rànquing del CSIC Webometrics

  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 2 de febrer de 2022
 
Edifici de Rectorat de la Universitat de València.
Edifici de Rectorat de la Universitat de València.

El Rànquing Web (Webometrics) d’universitats és una iniciativa del grup d’investigació Cybermetrics Lab del CSIC que analitza 11.998 entitats i en mesura la presència i la visibilitat en la web. Segons l’última actualització, la Universitat de València (UV) millora una posició i ja és el segon centre espanyol d’ensenyament superior, a més del primer valencià. A nivell internacional està al lloc 187 i per indicadors, en Impacte/visibilitat, o número de xarxes externes que rep la UV, millora 66 posicions respecte a 2021 i arriba a la posició mundial 249.

El Rànquing Webometrics es publica des de 2004 un parell de vegades a l’any, a gener i a juliol. Els indicadors són Impacte/visibilitat (50% del total de la puntuació), Excel·lència (35%) i Obertura/transparència (10% del total).

Així, en Excel·lència (nombre d’articles acadèmics de cada centre publicats en revistes internacionals d’alt impacte situats entre el 10% més citat, segons Scimago), la Universitat millora tres posicions i arriba al lloc 219. En Obertura/transparència, que mesura el nombre de cites d’investigadors i investigadores, segons el Google Scholar Citations, la UV s’ha situat en la posició mundial 186.

Segons l’actualització de gener, a nivell espanyol els primers llocs del Webometrics els ocupen les universitats de Barcelona, València i Autònoma de Barcelona. A escala mundial, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i l’Institut Tecnològic de Massachusetts, mentre que a Europa lideren aquest rànquing les universitats d’Òxford, Cambridge i el College de Londres.

 

Més informació (Servei d’Anàlisi i Planificació UV): https://ir.uv.es/v5M4iHX

Rànquing: https://www.webometrics.info/es/world