La Universitat de València culmina l’adaptació dels seus Estatuts a la LOSU

La modificació dels Estatuts de la Universitat de València entrarà en vigor aquest dissabte, 13 de juny, després de la seua publicació hui, divendres 12, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Amb aquest tràmit es completa l’actualització del principal marc normatiu de la institució. La modificació havia sigut aprovada pel Claustre de la institució acadèmica per adequar-lo a la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

12 de de juny de 2026

La sessió del 12 de maig va validar amb 160 vots a favor, 13 abstencions i 0 en contra, el text adaptat a partir de les observacions de l’Advocacia de la Generalitat i del Dictamen del Consell Jurídic Consultiu, culminant una fase determinant del procés estatutari.

La sessió, convocada amb un punt únic en l’ordre del dia, es va dedicar a l’examen i validació de les modificacions introduïdes arran de l’informe de l’Advocacia de la Generalitat Valenciana i del Dictamen del Consell Jurídic Consultiu, tots dos de caràcter preceptiu i no vinculant. La Secretaria General, el Servei Jurídic i la Comissió d’Estatuts havien emés informes favorables a la proposta d’acceptació parcial i de motivació de les observacions no acollides.

Els informes tècnics van concloure que les observacions acceptades permeten millorar la precisió jurídica i l’adequació normativa del text. Entre les modificacions incorporades destaquen la correcció de la denominació institucional “Generalitat” en diversos articles, la revisió conceptual de la regulació dels estudis de doctorat i l’adequació de l’adscripció de l’Oficina de Control Intern al Consell de Govern, garantint-ne l’autonomia funcional exigida per la LOSU.

Amb aquesta aprovació, la Universitat de València avança en el procés d’adequació dels seus Estatuts al marc establit per la LOSU, un pas essencial per actualitzar l’estructura de govern, els mecanismes de participació i el règim jurídic intern de la institució. Una vegada publicats al DOCV, la Universitat de València es converteix en la tercera universitat pública valenciana en adaptar els seus estatuts a la Llei Orgànica del Sistema Universitari.

Altres Notícies