La Universitat de València impulsa l'ocupabilitat de l'estudiantat STEM en el seu últim Fòrum d'Ocupació del curs 25/26

  • Fundació Universitat-Empresa
  • 29 d’abril de 2026
 
Imatge del fòrum d'ocupació STEM en l'ETSE UV amb el rector

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE-UV) ha acollit el Fòrum STEM de la Universitat de València, que ha sigut l'últim dels fòrums d'ocupació celebrats durant el curs acadèmic 2025/2026. Aquesta trobada ha tingut, a més, un caràcter especialment destacat, ja que ha comptat amb la primera assistència del rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandia, a un fòrum d’ocupació de la institució.

El Fòrum STEM, organitzat per la Fundació ADEIT a través del seu servei UVocupació, s'ha dirigit a l'estudiantat de l'àmbit STEM —Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques— amb l'objectiu d'acostar-lo al món professional, facilitar el contacte directe amb empreses i entitats del sector i donar a conéixer les principals eixides laborals i oportunitats de pràctiques vinculades a les titulacions científiques i tecnològiques, consolidant-se com un espai clau per a impulsar l'ocupabilitat i el talent universitari.

Contacte directe amb empreses i entitats del sector STEM

Al llarg de la jornada, l'estudiantat ha pogut visitar els estands de nombroses empreses i entitats de referència del sector STEM, establir contacte directe amb reclutadors i conéixer de primera mà les necessitats reals de talent del mercat laboral. Aquest intercanvi ha permés explorar opcions d'ocupació i pràctiques, ampliar la xarxa de contactes professionals i descobrir perfils professionals amb alta demanda.

Un programa pràctic orientat a l'ocupabilitat

El Fòrum STEM ha comptat a més amb un ampli programa d'activitats pràctiques, entre les quals han destacat les MASTERCLASSES@ETSEUV, impartides per professionals en actiu que han compartit tendències actuals del sector, perfils professionals emergents i competències clau en l'àmbit STEM.

Aquestes sessions han oferit orientació i eines pràctiques que han ajudat l'estudiantat a posar en valor el seu talent, formació i preparació, facilitant així la seua transició al mercat laboral.

Un espai per a construir el futur professional

El Fòrum STEM de la Universitat de València s'ha reafirmat com el lloc ideal per a iniciar el camí cap a l'ocupació, connectant la formació universitària amb l'entorn empresarial i acompanyant a l'estudiantat en la construcció del seu futur professional. Aquesta iniciativa ha reforçat el compromís de la Universitat de València, a través d’ADEIT i UVocupació, amb l'ocupabilitat, la transferència de coneixement i la inserció laboral del seu alumnat.