La Universitat de València reuneix especialistes en comptabilitat en la XXII Trobada Internacional ASEPUC
- Servei de Màrqueting i Comunicació
- Maria Magdalena Ruiz Brox
- 10 de juny de 2026

El rector Juan Luis Gandía ha presidit l’obertura d’una cita que se celebra fins divendres a la Facultat d’Economia i que aborda el paper de la informació en la societat i els nous reptes de la disciplina comptable.
La Universitat de València va inaugurar aquest dimecres la XXII Trobada Internacional de l’Associació Espanyola de Professors Universitaris de Comptabilitat (ASEPUC), una reunió científica que congrega a la Facultat d’Economia investigadors i investigadores, professorat universitari, personal investigador en formació i professionals de l’àmbit de la comptabilitat. La trobada se celebra del 10 al 12 de juny sota el lema ‘El paper de la informació en la societat: nous reptes per a la disciplina comptable’.
L’acte inaugural va estar presidit pel rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, acompanyat pel director general de Ciència i Investigació de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, Rafael Sebastián; la presidenta d’ASEPUC, Emma García; el degà de la Facultat d’Economia de la UV, Francisco Muñoz i la copresidenta de la trobada, Araceli Mora.
Durant la seua intervenció, el rector va agrair a la Facultat d’Economia, al Departament de Comptabilitat, als comités organitzador i científic i a la Generalitat Valenciana la celebració d’aquesta trobada internacional. A més de la seua responsabilitat institucional, va recordar la seua vinculació personal amb l’associació, de la qual forma part des de 1993 com a professor de Comptabilitat i en el consell directiu de la qual va participar entre 2016 i 2020.
El rector va destacar la contribució d’ASEPUC a la consolidació de la comunitat universitària del professorat de Comptabilitat en tot l'Estat i el seu paper en l’impuls d’espais d’investigació, reflexió i millora de la docència. Així mateix, va subratllar la rellevància del lema triat per a aquesta edició, centrat en el paper que exerceix la informació en les societats actuals i en la necessitat de garantir-ne la qualitat, la utilitat i la credibilitat.
La disciplina comptable afronta importants desafiaments derivats de la irrupció de la intel·ligència artificial, la creixent diversitat del públic, uns marcs normatius cada vegada més exigents i unes tecnologies que estan transformant els processos de generació i anàlisi de dades.
En aquest sentit, va assenyalar que la disciplina comptable afronta importants desafiaments derivats de la irrupció de la intel·ligència artificial, la creixent diversitat del públic, uns marcs normatius cada vegada més exigents i unes tecnologies que estan transformant els processos de generació i anàlisi de dades. Uns canvis que, va afegir, també tenen un impacte directe en l’ensenyament universitari.
“Hem de formar professionals capaços d’interpretar críticament la informació, raonar sobre aquesta i prendre decisions fonamentades, especialment en unes societats que demanden nivells cada vegada més elevats de transparència i responsabilitat”, va afirmar.
València, punt de trobada per a analitzar els desafiaments de la disciplina
Durant tres jornades, la Universitat de València es converteix en punt de trobada per al debat acadèmic sobre els desafiaments que afronta la disciplina comptable en un context marcat per la transformació digital, la sostenibilitat, la transparència i les noves demandes d’informació per part de la societat. El programa inclou sessions plenàries, presentacions d’investigacions, taules de debat i activitats dirigides a fomentar la col·laboració entre la universitat, la professió comptable i altres agents vinculats a l’àmbit econòmic i financer. En total es presentaran 140 comunicacions i hi participaran més de 250 persones.
Organitzada pel Departament de Comptabilitat de la Universitat de València, la trobada constitueix un dels principals fòrums científics de la comptabilitat a Espanya i reuneix especialistes procedents d’universitats i institucions nacionals i internacionals.
La celebració del congrés ha estat precedida pel Doctoral Colloquium ASEPUC 2026, desenvolupat els dies 9 i 10 de juny, una iniciativa orientada a impulsar la formació i el desenvolupament investigador de l’estudiantat de doctorat.
Al llarg dels pròxims dies, les diferents sessions permetran compartir avanços d’investigació i reflexionar sobre el paper que exerceix la informació comptable davant dels canvis socials, tecnològics i reguladors que afecten organitzacions i institucions.
La trobada finalitzarà divendres 12 amb la conferència de cloenda que impartirà, a les 13.30 hores, Santiago Durán, president de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC), al Saló d’Actes de la Biblioteca Gregori Maians. A continuació, a les 14 hores, tindrà lloc l’acte de cloenda, presidit pel rector de la Universitat de València.
Més informació:
Categories:




















