Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Llíria

Enllaç al formulari d'inscripció a les Jornades

 

 

 

IX JORNADES D’HISTÒRIA DE L’EDUCACIÓ VALENCIANA

PEDAGOGIA: PENSAMENT, POLÍTICA, PRÀCTICA

València, 27-30 de novembre 2018

PRESENTACIÓ

Des de 2001 aquestes jornades sostenen un continuat interès a promoure el coneixement d’un àmbit significatiu de la nostra realitat històrica. Tracten de conèixer i comprendre qüestions del passat de l’educació, però responent sempre a la necessitat de fonamentar la reflexió sobre problemes i fets de la realitat actual. Idees, models i procediments que es construeixen històricament, sens dubte, i constitueixen encara avui temes rellevants.

 

En aquesta edició oferim una convocatòria a recórrer un itinerari historiogràfic per discursos i pràctiques pedagògiques en la nostra societat valenciana, en la pròpia capital i en comarques i ciutats; ho farem, revisant components diversos: peculiaritats identitàries, bases ideològiques, models i condicions socials, signes de reproducció o transformació, iniciatives innovadores, etc. I tractant de revelar la presència en els fets pedagògics de l’obstinació dels seus subjectes o actors, la incidència del polític, els espais viscuts (quotidians i territorials), els canvis i resistències.

 

Les jornades, organitzades pel Departament d’Educació Comparada i Història de l´Educació i Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, en col·laboració amb la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació i la Facultat de Magisteri, volen ser un motiu i oportunitat per a prosseguir en la tasca de repensar l’educació des de la Història, revisar les pràctiques en la seua institucionalització, aclarir l’evolució de la seua organització normativa.

 

PROGRAMA

27 DE NOVEMBRE

Facultat de Filosofia i Ciències de l´Educació (Sala de Graus)

18 h. Inauguració i presentació de las jornades

- Jorge Hermosilla Pla

Vicerector de Projecció Territorial i Societat. UV

- Santiago Mengual Andrés

Vicedegà de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació. UV

- Óscar Barberá Marco

Degà de la Facultat de Magisteri. UV

- Andrés Payá Rico

Departament d'Educació Comparada i Història de l’Educació. UV

- Alejandro Mayordomo Pérez

Coordinador de la jornada. Departament d'Educació Comparada i Història de l’Educació. UV

18.15-20.30 h. Conferències:

- Regeneracionismo, “intelligentsia”, y educación integral en la Valencia finisecular: la propuesta educativa frustrada del Ateneo Científico en 1899

Luis Miguel Lázaro Lorente

- Un enfoque socio-pedagógico de excepción: el Instituto para Obreros de València, comunidad ideada, comunidad vivida

Juan Manuel Fernández Soria

- Mientras España siga sin gustarnos, no podemos tener vacaciones. Campamentos del Frente de Juventudes en la provincia de Valencia

José Ignacio Cruz Orozco

 

28 DE NOVEMBRE

Facultat de Filosofia i Ciències de l´Educació (Sala de Graus)

18-20.30 h. Conferències:

- Las reformas escolares y el acceso al conocimiento escolar: los materiales curriculares como mediadores. El caso valenciano

Ángel San Martín Alonso

- Estrenamos autonomía: caminando a tientas hacia la integración escolar en la Comunidad Valenciana

Manuel López Torrijo

- La participació social en l´organització escolar. Ontinyent, 1980-1999

Óscar Borrell Morant

- La configuración del modelo institucional de orientación educativa para la Educación Secundaria. Un apoyo pedagógico para la calidad educativa

Alexandra Carrasco González

- Cap a una pedagogia de la música en els ensenyaments de régim especial: l´evolució curricular dels estudis musicals valencians en la segona meitat del segle XX

Borja Mateu Lujan

 

29 DE NOVEMBRE

Facultat de Magisteri (aula PB04)

17.30-20.30 h. Conferències:

- L´interés per la Pedagogia i la institucionalització del seu ensenyament a València. Perspectives històriques

Alejandro Mayordomo Pérez

- Ensenyar a través d´una metodología activa i arrelada al medi. Propostes pedagògiques de María Carbonell

Mª Jesús Llinares Císcar

- Cap a una pedagogia del joc. Pràctiques lúdiques dels mestres valencians de principis del segle XX

Andrés Payà Rico

- Un model pedagògic alternatiu: escola laica i republicana. El Centre Instructiu Republicà “El Pueblo”

Wilson Ferrús Peris

 

30 DE NOVIEMBRE

Facultat de Magisteri (aula PB04)

17.30-20.30 h. Conferències:

- Les primeres revistes freinetistes del País Valencià després de la Guerra Civil (1966-1969)

Alfred Ramos González

- Construyendo pedagogía en la escuela rural. El Colegio Público de Unidades Dispersas de Azuébar, Chóvar y Sot de Ferrer

José Manuel López Blay

- Envers l´ideal. Breu crónica d´iniciatives de renovació pedagógica a Xàtiva

Vicent Torregrossa Barberà

 

 

L'entrada és lliure. No és requisit imprescindible realitzar la inscripció telemàtica que s'oferix en esta pàgina web encara que es recomana per a la previsió de l'expedició de certificats d'assistència. Els certificats seran enviats per correu a l'adreça postal indicada en la inscripció en un termini màxim de 6 mesos.

 

Enllaç al formulari d'inscripció a les Jornades

 

 

Data: De 17 d'octubre de 2018 a 31 d'octubre de 2018.

Lloc de realització València.

Imatges:
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies