Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Llíria
Aquest estudi realitza una aproximació al municipi de Serra i als canvis més significatius que ha experimentat al llarg del segle XX.
Com a resultat de més de deu anys de recerca, aquest volum recull la part central de la tesi doctoral d'Antoni Llibrer, centrada en el primer desenvolupament de les indústries tèxtils rurals del sud valencià.
Esta publicació aborda la temàtica de la innovació empresarial i la seua relació amb el territori, concretament València i la seua àrea metropolitana.
Amb aquest estudi, l'autor, Federico Verdet, es planteja un doble objectiu: donar una visió multisectorial de la indústria paperera i sintetitzar la història de la industria del paper en el conjunt del País Valencià.
La Segona Trobada entre la Universitat de València i els Instituts d'Estudis Comarcals, origen d'aquesta publicació, respon a la voluntat de col·laboració entre una universitat pública valenciana i unes associacions arrelades al territori, compromeses amb ell i amb un llarg recorregut durant les últimes dècades.
Aquest volum comprèn els catàlegs de tres exposicions realitzades per la Universitat. Es tracta d'espais de referència de la Comunitat Valenciana on el patrimoni, el paisatge i la diversitat són comunes: l'Horta de València, el Massís del Caroig i els Parcs Naturals de la Font Roja i la Serra de Mariola.
Aquesta publicació recopila diferents estudis, experiències i casos pràctics de docents, associacions o tècnics municipals especialitzats en desenvolupament local, fruit de les ponències impartides en el Segon Congrés UV-IEC, celebrat al novembre de 2014.
La Universitat de València té la ferma voluntat d'abordar accions institucionals al territori i referides al territori, i per això dedica aquest estudi a tres ambients tan diferents com el litoral (Parc Natural de l'Albufera), el fluvial (Parc Natural del Túria) i el muntanyós (Parc Natural de la Calderona).