Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Llíria

Arranquen les novenes Jornades d’Història de l’Educació Valenciana

El dimarts 27 de novembre es van inaugurar les conferències que se celebren a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació i a la Facultat de Magisteri fins al divendres 30 de novembre. Aquesta novena edició repassa la història dels discursos i pràctiques pedagògiques en la societat valenciana, en la mateixa capital i a les comarques o ciutats.

“La influència de la dimensió territorial en l’educació és fonamental atendre-la quan s’analitza la història i el present de la pedagogia valenciana”, va assegurar el vicerector de Projecció Territorial i Societat, Jorge Hermosilla, que representava la rectora Mavi Mestre en la inauguració de les IX Jornades d’Història de l’Educació Valenciana, i va posar l’accent en la necessitat de “valorar i considerar la territorialitat com a factor condicionant de l’educació de la societat valenciana”.

Junt amb el vicerector Hermosilla van estar presents en l’acte inaugural el coordinador acadèmic de les jornades, el catedràtic d’Educació Comparada i Història de l’Educació Alejandro Mayordomo; el degà de Magisteri, Óscar Barberá; el vicedegà de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, Santiago Mengual; i el director del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació, Andrés Paya.

Alejandro Mayordomo va destacar la resposta del públic, molt nombrós, i va elogiar la continuïtat d’unes jornades que se celebren bianualment des del 2001. “Aquestes jornades tracten de conéixer i comprendre qüestions del passat de l’educació, però responent sempre a la necessitat de fonamentar la reflexió sobre problemes i fets de la realitat actual. Idees, models i procediments que es construeixen històricament, sens dubte, i constitueixen encara hui temes rellevants”, va explicar el coordinador de les novenes Jornades d’Història de l’Educació Valenciana.

Al llarg de quatre sessions, que tindran lloc a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació (27 i 28 de novembre) i a la Facultat de Magisteri (29 i 30), diversos experts en educació faran un recorregut historiogràfic per discursos i pràctiques pedagògiques en la societat valenciana, en la mateixa capital i en comarques i ciutats com ara Ontinyent o Xàtiva. També es revisaran peculiaritats identitàries, models i condicions socials, iniciatives innovadores… i s’analitzarà la presència en els fets pedagògics de l’afany dels seus actors, la incidència d’allò polític, els espais viscuts (quotidians i territorials), els canvis i les resistències.

Les jornades, organitzades pel Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació i el Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, en col·laboració amb la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació i la Facultat de Magisteri, volen ser un motiu i una oportunitat per a prosseguir la tasca de repensar l’educació des de la història, revisar les pràctiques en la seua institucionalització i aclarir l’evolució de la seua organització normativa.

 

Llista d'enllaços:

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies