AZCONA, R.; FURIO (1993), Contribución de la Historia y Filosofía de la Ciencia a la comprensión de los conceptos "cantidad de sustancia" y "mol", Enseñanza de las Ciencias, Número extra, 209-210.
BENT, H.A. (1977), Uses of history in teaching chemistry, J. Chem. Educ., 54, 462-466.
BROCK, W.H. (1975), From Liebig to Nuffield: a bibliography of the history of science education, Studies in Science Education, 2, 67-99.
BROCK, W.H. (1990), Science education. En: R.C. OLBI et al., Companion to the history of modern science, London and New York, 946-959.
CODINA, R.; LLOBERA, R. (eds.) (1990), Història, ciència i ensenyament., Barcelona, E.U. del Professorat d'EGB/ SEHCT., 564 p.
CONANT, J.B. (1951), On Understanding Science. An Historical Approach, New York, Mentor Books, xv + 144 p.
CONANT, J.B. (1957), Harvard Case Studies in Experimental Science, Cambridge, Harvard Univ. Press, 2 vols.
DEBOER, G.I. (1991), A History of Ideas in Science Education: Implications for Practice, New York, Columbia Univ. Teachers College.
ELENA, A. (1989), Cine e historia de la ciencia: un estudio preliminar, Sylva Clius, 8, 3-46.
ELENA, A.(ed.) (1992), Las imágenes de la ciencia en el cine de ficción, Arbor (569).
FURIO, C.; HERNANDEZ, J.; HARRIS, H. (1987), Parallels between Adolescents' Conception of Gases and the History of Chemistry, Journal of Chemical Education, 64 (7), 616-618.
GAUDILLIERE, J.P. (1994), Lavoisier, Priestley, le phlogistique et l'oxygène, de l'étude de controverse à la replication pédagogique, Aster, 18, 183-215.
HEILBRON, J.L.; KEVLES, D.J. (1988), Science and Technology in U.S. History Textbooks: What's There--and What Ought bo Be There, Reviews in American History, 16, 173-85.
IHDE, A.J. (1990), History of chemistry and the education of teachers, Bull. Hist. Chem., 8, 3-8.
KAUFFMAN, G.(ed.) (1971), Teaching the History of Chemistry, Budapest, Akadémiai Kiadó.
KLEIN, M. (1972), The Use and Abuse of Historical Teaching of Physics. En: S.G. BRUSH; A.L. KING (eds.), History in Teaching of Physics, Hanover, Univ. Press of New England, 12-18.
MATTHEWS, M.R.; WINCHESTER, I. (ed.) (1989), History, Science and Science Teaching, Interchange, 20 (2), 1-111.
MORENO GONZALEZ, A. (2000), La historia de la ciencia: ¿saber útil o curioso complemento?, Alambique, 24, 99-113.
MORENO RODRIGUEZ, R.M. (1997), Los estudios CTS y la historia de la cienca. En: F. J. RODRIGUEZ ALCAZAR; R. MEDINA DOMENECH; J. SANCHEZ CAZO, Ciencia, tecnología y sociedad: contribuciones para una cultura de la paz, Granada, Universidad de Granada, 149-184.
NAVARRO BROTONS, V. (1980), Actas del Simposio "La Historia de las Ciencias y la Enseñanza", Valencia, Universitat de València-ICE, 165 p.
NAVARRO VEGUILLAS, L. (1992), Historia y enseñanza de la ciencia: una relación compleja. En: A. ROCA (ed.), Actes de les Jornades Història i Filosofia de la Ciència i de la Tècnica a l'ensenyament secundari, Barcelona, Casal del Mestre, 225-239.
PEDRINACI, E.(ed.) (1996), Naturaleza e historia de la ciencia, Alambique, 8, (número monogr..
PICKERING, M. (1993), The Teaching Laboratory Through History, Journal of Chemical Education, 70 (9), 699-700.
SHAIKH, K. (1992), Chemistry in a Multicultural Context. En: M. ATLAY et al. (eds.), Open Chemistry, London, Open University, 255-263.
SIEGEL, H. (1979), On the Distorsion of the History of Science in Science Education, Science Education, 63 (1), 111-118.
SOLBES, J.; TRAVER, M.J. (1996), La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química, Enseñanza de las Ciencias, 14 (1), 103-112.
TRAVER I RIBES, M.J. (1996), La Història de les ciències en l'ensenyament de la física i la química, Valencia, Universitat, Tesi doctoral, 385 p.
ZUCKERMAN, J.J. (1987), The chemist as teacher of history, J. Chem. Educ., 64, 828-835.