Melia, J.L. & Peiró, J.M. (1984)Quality circles
Percepción de las relaciones de poder en ambientes organizacionales. Estudio empírico e implicaciones para un diseño de la estructura de poder. [Perception of power relations in organizational settings. Empirical study and implications for a power structure design.]
Actas del Primer Congreso del Colegio Oficial de Psicólogos. Madrid (España).
Meliá, J.L. (1985)
El Poder en las organizaciones humanas: Poder Formal y Poder Informal, una teoría bifactorial
[Power in human organizations: Formal and Informal Power: A bifactorial theory].
Informació Psicològica, 20(2), 39-42.
Reference: A1 Poder.
Meliá, J.L., Oliver, A; & Tomás, J.M. (1990).
Jerarquía organizacional y teoría bifactorial del poder
[Organizational hierarchy and Bifactorial Theory of Power].
III Congreso Nacional de Psicologia Social. Santiago de Compostela. Vol. 2, 77-80.
Reference: AC10.01 P PoderMeliá, J.L., Oliver, A. & Tomás, J.M. (1993)
A Bifactorial Theory of Organizational Power: Hypothesis and measurement.
Revista de Psicologia Social Aplicada, 3(3), 25-42
Reference: A38 PoderPeiró, J.M. & Meliá, J.L. (1999).
Formal and informal power in organizations: A bifactorial theory of power.
Innovations for Work, Organization and Well-being. Ninth European Congress on Work and Organizational Psychology. Espoo-Helsinki, Finland.
Reference: C1999.4 P Poder Cuestionarios
Power (General)Luque, O., Meliá, J.L., & Peiró, J.M. (1985).
Relaciones de influencia, conflicto y ambigüedad de rol en organizaciones educativas
[The relationships of influence, conflict and role ambiguity in educational organizations].
Actas del Segundo Congreso Nacional de Psicologia del Trabajo. Terrassa (Barcelona). 204-240.
Reference: AC04.1 P Estrés PoderMeliá, J.L., & Balaguer, I. (1988)
Rol, autoridad y poder del profesor en organizaciones educativas
[Role, authority and power of the teacher in educational organizations].
En De Pablos, J. (Ed.): El trabajo en el aula. Elementos didácticos y organizativos [Work in the classroom: Didactic and organizational elements]. Sevilla. Ed. Alfar.
ISBN: 84-86256-60-7 SE-1720-(1988)
Reference: CL04 Poder
González, V., Cañero, J., Meliá, J.L., Peiró, J.M., & Prieto, F. (1987).
The contribution of the quality circles to overall job satisfaction, work performance, management perception, absenteeism and organizational climate in an organization.
Third West European Congress on the Psychology of Work and Organization. Antwerpen (Belgium).
Reference: C06.1 P
Meliá, J.L., Tomás, J.M., Oliver, A; Rodríguez, A. & Tejedor M.G. (1990).
Proximidad organizacional, estructura funcional y relaciones interpersonales
[Organizational proximity, functional structure and interpersonal relationships].
III Congreso Nacional de Psicologia Social. Santiago de Compostela. Vol. 2, 81-85.
Reference: AC10.02 Posición social EstrésMeliá, J.L., Rodríguez, A., Tejedor M.G., Oliver, A; & Tomás, J.M. (1990).
Dimensiones estructurales y contextuales de las organizaciones e influencia interpersonal
[Structural and contextual dimensions of organizations and interpersonal influence].
III Congreso Nacional de Psicologia Social. Santiago de Compostela.
Reference: AC10.08 Poder