AL MANIFEST POLÍTIC
Introducció.
Pàgina 10/35-36: substituir "és essencialment defensar
i lluitar també pels drets de les minories i dels més desfavorits"
per "és també lluitar pels drets de les minories i
dels més desfavorits".
Justificació: és essencialment també
lluitar pels drets de la majoria explotada.
"Lo asombroso respecto al destino
de millones de jóvenes mal pagados y subempleados sin futuro es
la indiferencia de la sociedad, incluyendo la indiferencia de la clase
media "progresista".¿Donde están los progresistas? Están
activos, pero lo que les interesa es el dos por ciento de "marginales":
los gitanos, los drogodependientes, las prostitutas, los inmigrantes; el
acoso sexual, el racismo... cualquier cosa menos el destino de tres millones
de españoles desempleados, los jóvenes trabajadores con contratos
temporales y los que tratan de vivir del salario mínimo. No quiero
ser malinterpretado . Por supuesto que estoy en contra del acoso sexual,
la discriminación y el racismo. Pero aquí y ahora, y en la
estructura de clases española, la distancia entre los problemas
sociales a largo plazo y a gran escala, y las actividades de los progresistas
es escandalosa. ¿Por que eluden su realidad nacional y social."
El informe Petras, Colección Sediciones #13, Editorial HIRU,
SL, Hondarribia 1.999 , pag.61.
2.2. Aspectes econòmics
Pàgina 22/42: afegir "Així mateix, la política
del govern del PP afavoreix descaradament a les grans superfícies
i és greument lesiva contra petites empreses (forns, farmàcies,
llibreries, etc.) que desenvolupen una important funció social."
Justificació: aquesta agressió crea condicions
per a la unitat d’acció de la classe treballadora i capes mitjanes
i de petita burgesia contra el gran capital.
3.1. Un model de desenvolupament...
Pàgina 23/15: substituir "L’energia nuclear" per
"Les centrals nuclears".
Pàgina 23/16-17: substituir "L’energia nuclear és
intolerable i insostenible" per "Les centrals nuclears són
intolerables i insostenibles"
Justificació: l’energia nuclear en sí és
una realitat física (generadora, entre altres coses, de l’energia
solar); el problema és la seua utilització en centrals nuclears
perilloses i generadores de residus.
4.1. Una fuerza política nacional
Pàgina 32/20 del text en castellà: substituir "obediencia"
per "soberanía".
Justificació: en consonància amb el text en
català.
5.4. EUPV i els moviments socials
Pàgina 40/56: afegir, després de "organització",
"política".
Justificació: corregir una errada de correcció.
5.5. Sindicats – EUPV
Pàgina 41/3: substituir el títol per "EUPV I ELS
SINDICATS".
Justificació: el document està redactat des
d’EUPV.
Pàgina 41/5-9: substituir-les per: "Per a EUPV, els sindicats
de classe sónun interlocutor privilegiat per al diàleg i
la mútua col·laboració evitant la confrontació
o la ingerència. És precisament el ple reencontre amb aquestos
movi-"
Justificació: canviar l’ènfasi de la redacció,
redactant-ho des de la perspectiva d’EUPV, evitant plantejaments defensius
i tenint en compte que ja hi ha (en el passat i en determinats llocs) elements
d’encontre amb els sindicats.
Pàgina 41/16: substituir "sindicats afins" per
"sindicats de classe i progressistes".
Justificació: la referència a l’afinitat és
subjectiva, i es presta a interpretacions restringides o de dependència.
Pàgina 41/27: substituir "partit polític" per
"organització política".
Justificació: estem parlant d’EUPV, que no ha de ser
un partit polític.
Pàgina 41/51-53: substituir-les per "35 hores per llei,
negociada en la seua aplicació pels interlocutors socials, supressió
de les ETTs (i en tant subsistisquen, equiparació dels drets dels
seus treballador si treballadores amb els del seu respectiu sector), són
punts de referència del"
Justificació: allò que caldria negociar entre
sindicats i patronal és l’aplicació de la Llei, no el seu
contingut; respecte a les ETTs, cal posar per davant l’objectiu de la supressió
i precisar més el control.
Pàgina 42/6-10: suprimir des de "facen valdre el pes"
fins a "és clau".
Justificació: no té sentit parlar del pes (fins
i tot del vot) dels membre d’EUPV en els sindicats, com si anaren a actuar
com un bloc, essent així que pertanyen a diferents sindicats i corrents
sindicals.
Pàgines 42/15-19: substituir-les per "Des d’EUPV entenem
quela independència, la neutralitat, la cooperació i el respecte
a les pròpies decisions permetran profunditzar una dinàmica
unitària".
Justificació: no es pot parlar d’una "nova fase"
com si fins ara aquestos principis no s’hagueren respectat.
Pàgina 42/22-28: suprimir el paràgraf.
Justificació: en coherència amb el paràgraf
previ; EUPV no pot tenir una única política sindical, donada
la seua pluralitat, i allò normal és que els seus membres
formen part no solament de diferents corrents, sinó de diferents
sindicats. Allò que sí ha de tenir EUPV és una política
laboral.
5.6. Articular unitàriament l’oposició al PP
Pàgina 42/54: afegir, darrere de "se transforma", "també",
abans de "desde las instituciones".
Justificació: no solament.
5.8. L’estratègia d’unitat de l’esquerra i progressista a nivell electoral
Pàgina 44/23-24: substituir "sobirà, no subsidiari
de ningú, és una organització política d’obediència
valenciana" per "de sobirania valenciana, no subsidiari de ningú,".
Justificació: en coherència amb allò
aprovat en anteriors Assemblees (i en la pàgina 32/20) i
plantejant-ho en positiu amb un tarannà no autoritari.
Pàgina 44/41: afegir, després de "unitat d’acció
de l’esquerra", "i progressista".
Justificació: en coherència amb el títol
de l’apartat: la condició esquerrana d’alguns dels sectors esmentats
és dubtosa, però sí podem acceptar que siguen progressistes.
Pàgina 45/63-64: suprimir "de menor identitat".
Justificació: no cal negar la seua identitat als partits
minoritaris.
PER ALS ESTATUTS D’EUPV
Pàgina 48/21 (B): afegir un pràgraf:
" Els òrgans d’EUPV establiran un plà de treball
per a l’acció tant social com institucional en el seu àmbit,
i revisaran periòdicament el seu acompliment."
Pàgina 53/62 (Article 13): afegir un nou apartat:
" 3. Les grans decisions polítiques i electorals d’EUPV
no contemplades en els documents que s’aproven a l’Assemblea, i en particular
els acords electorals, hauran de ser consultades a tots els afiliats i
afiliades mitjançant referèndum."
Justificació: per tal d’incrementar la democràcia
participativa potenciant, a més, l’assumpció per tota l’afiliació
de les decisions preses amb la seua participació.
Pàgina 54/17-20 (Article 14.4): substituir-ho per:
"Aquest criteri s’aplicarà per trams de cinc, i entre els tres primers
hauran d’estar representats els dos sexes."
Justificació: major claredat i realisme.
Pàgina 54/46-56 (Article 15-3): substituir l’apartat
per:
" a) En qualsevol cas, podran presentar-se candidats o candidates per
un percentatge a determinar de les persones afiliades o delegats i delegades
acreditats en l’Assemblea, el qual no podrà ser superior al seu
número dividit pel doble dels llocs a triar. Podran presentar-se
també candidatures tancades i bloquejades per la Comissió
de Candidatura o per un 5% de les persones afiliades o delegats i delegades
acreditats en l’Assemblea, les quals hauran de contenir entre un mínim
del 25% i un màxim del 100% dels llocs a cobrir en l’elecció
i respectar les normes quant a la paritat de sexes.
b) Els electors podran optar per votar en una llista oberta entre totes
les persones candidates presentades (individualment o dins d’alguna candidatura
tancada), indicant la seua preferència ordenada fins a un màxim
igual al número de llocs a cobrir, o bé, en el seu cas, per
votar una candidatura tancada sense cap alteració.
c) En cas d’haver-se presentat candidatures tancades, es distribuiran
primer els llocs a triar entre aquestes i la llista oberta en el seu cas,
proporcionalment al número de vots rebuts, pel sistema de resta
major. Per a assignar els llocs que corresponguen a la llista oberta es
donarà a cadascuna de les persones candidates encara no elegides
una puntuació inversament proporcional al doble menys u del número
d’ordre que ocupés en cada vot rebut en llista oberta o tancada
(veure annex 1), resultant elegides
aquelles que obtinguen major puntuació total, respectant en tot
cas les normes en quant a la paritat de sexes. En cas d’empat es donarà
preferència a l’opció que supose un major equilibri de sexes,
i en cas d’igualtat es resoldrà per sorteig."
Pàgina 54/57 – 55/17 (Article 16): substituir-lo per:
" a) L’elecció de les candidatures a presentar per EUPV als
processos electorals institucionals s’efectuarà segons els criteris
i procediments indicats als apartats a i b de l’article 15 pel que fa a
la presentació de candidatures i a la votació.
b) En cas d’haver-se presentat candidatures tancades, es farà
una primera ordenació entre aquestes i la llista oberta, proporcionalment
al número de vots rebuts, pel sistema de Saint Lagué (sistema
de quocient major amb divisors impars). Si hi ha vots en llista oberta,
l’ordenació final es determinarà segons la puntuació
total de cada persona candidata pel procediment descrit a l’apartat c de
l’article 15, de manera que qui formara part en el seu cas d’una candidatura
tancada podrà mantenir la posició que li haguera correspost
per ella o millorar la seua posició en funció de la seua
puntuació total, respectant en tot cas les normes en quant a la
paritat de sexes. En cas d’empat es donarà preferència a
l’opció que supose un major equilibri de sexes, i en cas d’igualtat
es resoldrà per sorteig."
Justificació: per tal de combinar la participació
i la capacitat de decisió dels electors amb la proporcionalitat
i el respecte a les minories.
COL·LECTIU DE BURJASSOT D’EUPV
13 de novembre del 2000