REGLAMENT INTERN DE LA JUNTA DE PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA


Article 1. La Junta de Personal Docent i Investigador de la Universitat de València és l'òrgan col·lectiu de representació del professorat vinculat a la institució a què es refereixen l'art. 7.3.3.3 i la disposició addicional tercera de la Llei 9/1987, de 12 de juny.


Article 2. La Junta de Personal té les funcions següents:


1. Rebre informació, que li ha de ser facilitada trimestralment, sobre la política de personal docent i investigador de la Universitat de València.


2. Emetre informe, a sol·licitud de la Universitat de València o de l'administració pública competent, sobre les matèries següents:

a) Trasllat total o parcial de les instal·lacions.

b) Plans de formació professional.

c) Implantació o revisió de sistemes d'organització i mètodes de treball.


3. Ser informada de totes les sancions imposades sobre faltes molt greus.


4. Tenir coneixement i ser oïda en les qüestions i matèries següents:

a) Establiment de la jornada laboral i de l’horari de treball.

b) Règim de permisos, vacances i llicències.

c) Quantitats que percep cada funcionari per complement de productivitat.


5. Conèixer, almenys trimestralment, les estadístiques sobre l'índex d'absentisme i les causes que l’ocasiona; els accidents en acte de servei i les malalties professionals, i també les conseqüències que comporten; els índexs de sinistralitat; els estudis periòdics o especials de l'ambient i les condicions de treball, i dels mecanismes de prevenció que s'hi utilitzen.


6. Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, seguretat social i ocupació, i exercir, si és el cas, les accions legals oportunes davant els organismes competents.


7. Vigilar i controlar les condicions de seguretat i higiene en el desenvolupament del treball.


8. Participar en la gestió d'obres socials per al personal que té establertes la Universitat de València.


9. Col·laborar amb la Universitat de València per aconseguir l'establiment de totes les mesures que procuren el manteniment i l’increment de la productivitat.


10. Informar els seus representats de tots els temes i qüestions a què es refereix aquest article.


11. Iniciar, per decisió majoritària dels seus membres, els corresponents processos administratius i exercir les accions per via administrativa o judicial en tot allò que es refereix a l'àmbit de les seues funcions.


12. Convocar reunions del personal a qui representa, d’acord amb el que estableixen els art. 41 i següents de la Llei 9/87.


13. Elevar propostes als òrgans de govern i representació, que les han de prendre en consideració, i negociar aquells aspectes de les condicions de treball que no fixa la legislació vigent.


14. Qualsevol altra que li siga atribuïda en el futur per la normativa vigent o per acord o pacte.


Article 3. La Junta de Personal elegeix entre els seus membres un president i un secretari, i també un vicepresident i un vicesecretari.


El president i el secretari han de ser elegits separadament. A aquest efecte, cada membre de la Junta ha d’escriure un nom en la papereta i resultarà elegit el que obtinga la majoria absoluta de vots en la primera volta.

Si no hi haguera majoria absoluta, s’ha de repetir l'elecció entre els dos candidats més votats i resultarà elegit qui obtinga el nombre més gran de vots. En cas d'empat, s’ha de repetir la votació; de persistir l'empat, es considerarà elegit el candidat que forme part de la llista més votada.


Les vacants de president i secretari que es produïsquen durant el mandat de la Junta han de ser cobertes segons el que estableix l'apartat anterior.


En cas d'absència del president o del secretari, aquests seran substituïts pel vicepresident o el vicesecretari, respectivament, els quals són elegits pel procediment que estableix aquest article.


La revocació del president o del secretari, com també la del vicepresident o vicesecretari, ha de ser proposada, almenys, per un terç dels membres de la Junta i, per ser aprovada, necessita obtenir la majoria absoluta dels seus components en votació convocada a aquest únic fi. Els mateixos proponents no poden repetir una proposta de revocació fins que no hauran transcorregut 6 mesos des de l'anterior.


Article 4. Són funcions del president exercir la representació de la Junta, assegurar la bona marxa dels seus treballs, dirigir els debats i mantenir-ne l'ordre i executar els acords de la Junta.


Correspon al president complir i fer complir el Reglament.


Article 5. Són funcions del secretari assistir el president en les sessions de la Junta, alçar acta de les seues sessions i acords, expedir certificats d’aquests acords i actuar com a custodi i fedatari de la documentació de la Junta. El Secretari dóna fe de les actes de les reunions i dels acords amb el vistiplau del president.


Article 6. La Junta de Personal s’ha de reunir, en sessió ordinària, almenys una vegada per mes en període lectiu.


Correspon al president convocar les reunions de la Junta. A iniciativa d’almenys 4 membres de la Junta o de qualsevol dels sindicats que hi estiguen representats, la Junta ha de ser convocada en el termini màxim de 72 hores.


La convocatòria, que ha d’indicar lloc, data i hora, ha de ser cursada amb una antelació mínima de 72 hores, i ha d’incloure l'ordre del dia. En cas d'urgència, la convocatòria pot fer-se amb un antelació de 24 hores i el caràcter d'urgència ha de ser apreciat per la Junta reunida per majoria absoluta dels seus membres.


La Junta queda vàlidament constituïda quan hi són present, almenys, la meitat més un dels seus membres en primera convocatòria, o un terç en segona.


Article 7. L'ordre del dia és elaborat pel president i ha d’incloure necessàriament tots aquells punts proposats, fins al moment de la convocatòria, per 4 o més membres de la Junta o per qualsevol dels sindicats que hi estiguen representats.


El personal docent i investigador de la Universitat de València pot incloure propostes concretes en l'ordre del dia de les sessions ordinàries de la Junta de PDI, per a la qual cosa s’han de presentar per escrit amb un mínim de 7 dies d'antelació a la reunió, quan així ho sol·licite almenys un 5% dels electors.


L'ordre del dia ha d’anar acompanyat de la documentació pertinent als punts que el componen.


Per raons d'urgència, i per unanimitat dels seus components, la Junta pot decidir d’incloure punts no previstos en l'ordre del dia.


Article 8. Els acords de la Junta han de ser adoptats per majoria simple dels assistents, llevat que la normativa vigent o el reglament intern establisca un altre règim d'adopció d'acords.


A petició de qualsevol dels membres de la Junta, les votacions poden tenir caràcter secret.


Quan hi haja empat en alguna votació, se n’ha de fer una segona. Si encara persisteix, s’ha de suspendre la votació i ajornar-la pel termini que estime raonable la presidència.


Article 9. Els grups representats en la Junta de Personal poden fer-se acompanyar d’un assessor tècnic, com a màxim, per a cada punt de l'ordre del dia. La intervenció dels assessors s’ha de limitar a informar sobre el punt concret per al qual ha estat sol·licitada la seua assistència.


La Junta pot sol·licitar la presència d'aquelles persones que estime oportú, atesos els punts de l'ordre del dia, sense perjudici del dret dels delegats sindicals a assistir amb veu però sense vot, d’acord amb el que disposa l'article 10.3.2 de la Llei Orgànica de llibertat sindical.

Els treballadors que hagen fet la proposta d'un punt de l'ordre del dia, seguint el procediment que fixa l'article 7, tenen dret a assistir a la reunió en el punt que corresponga de l'ordre del dia, amb veu però sense vot.



Article 10. La Junta de Personal pot designar, entre els seus membres, les comissions que estime oportunes, amb la composició i les funcions que en cada cas convinguen.


Article 11. S’han d'establir els corresponents registres d'entrada i d’eixida, que el secretari ha de mantenir degudament actualitzats.


Article 12. Informació.


1. La Junta de PDI ha d’informar adequadament i puntualment de les seues reunions i dels acords adoptats en les sessions del ple perquè tot el personals docent i investigador de la Universitat de València en prenga coneixement.


2. Sense perjudici del que indica el punt anterior, s’han de fer públics tots els comunicats que siguen necessaris sobre qüestions concretes, novetats normatives i notícies d'interès laboral que afecten el personal docent i investigador de la Universitat de València.


3. La informació a què es refereixen els apartats anteriors es farà mitjançant comunicacions que seran inserides en la pàgina web de la Junta de PDI o enviades per correu electrònic.


4. Qualsevol representat té dret a sol·licitar que la Junta de PDI l’informe, en la mesura dels seus coneixements, dels assumptes en què estiga interessat i siguen competència de la Junta de PDI.


Article 13. Reclamacions


1. Qualsevol membre del personal docent i investigador de la Universitat de València que considere que no es compleixen les normes vigents en les condicions de treball, pot assabentar-ne la Junta de PDI, per escrit, mitjançant qualsevol dels seus membres o a través de la pàgina web de la Junta de PDI.


2. Totes les reclamacions han de ser posades en coneixement del ple de la Junta.


3. La Junta de PDI, a través dels seus òrgans, ha de portar a terme, si s’escau, les gestions necessàries per esclarir les reclamacions proposades. En un termini màxim de 30 dies des què va tenir lloc el ple en què es va tractar la reclamació, s'ha d’informar el reclamant de les gestions efectuades i, si és el cas, del seu resultat.


Article 14. Iniciatives


1. Qualsevol membre del personal docent i investigador de la Universitat de València pot sotmetre a la Junta de PDI iniciatives encaminades a millorar les seues condicions de treball, sobre assumptes socials o sobre qualsevol altra matèria en què la Junta de PDI tinga competències. El procediment que cal seguir és el mateix que el que hi ha establert per a les reclamacions.


2. El personal docent i investigador pot incloure propostes concretes en l'ordre del dia de les sessions ordinàries de la Junta de PDI, per a la qual cosa les ha de presentar, per escrit, amb una antelació mínima de 7 dies a la reunió, quan així ho sol·licite almenys un 5% dels electors. Els treballadors que hagen fet la proposta tenen dret a assistir a la reunió en el punt que corresponga de l'ordre del dia, amb veu però sense vot.