Revista electrónica
periódica de filología alemana e inglesa
ISSN:
1695-6168
Ferrer Mora, Hang/
Calañas Continente, José Antonio/ Pavón Vázquez, Víctor (eds.): ANGLOGERMANICA
ONLINE 2002-1. (http: www.uv.es/anglogermanica/2002-1/home.htm)
Introducción
(español) - Introduction
(English)
Contribuciones/Beiträge/Contribucions/Articles:
Cutillas Espinosa, Juan Antonio. Universidad de
Murcia (
Hofmann, Dirk. Universidad de Valladolid (Spanien)
Phraseologie im Zeitalter der
Informatik und des Internets
Klein, Eberhard.
Universität Erfurt (Germany)
Foreign Language Teaching in Germany: Current Topics
and Trends
Mairal Usón, Ricardo. UNED -
Why the notion of lexical
template?
Martín Morillas, José Manuel. Universidad de Granada (Spain)
Extensionalist Semantics,
Cognitive Linguistics and Emotion Expressions
Pennock, Barry. Universitat de València (
Markedness and Naturalness in the Acquisition of Phonology
Thurmair, Maria.
Universität Regensburg (Deutschland)
Eigennamen
als kulturspezifische Symbole oder: Was Sie schon immer über Eigennamen wissen
wollten
Willkop,
Eva-Maria. Universität Mainz (Deutschland)
Fort- oder
Rückschritte? Entwicklungen in der Didaktik des Deutschen als Fremdsprache
El
primer número de ANGLOGERMANICA ONLINE recoge colaboraciones sobre algunos de
los aspectos que más interés despiertan actualmente tanto en la filología
alemana como en la inglesa.
Dos de
los artículos tratan sobre adquisición de la pronunciación inglesa. Barry
Pennock se ocupa de aspectos generales en el aprendizaje de la pronunciación
del inglés por parte de estudiantes que parten del español como lengua materna;
Juan
En el terreno de la didáctica de lenguas extranjeras tenemos
dos contribuciones:
En el
ámbito de la semántica del inglés
Los editores queremos agradecer sinceramente la generosa
colaboración y la disposición demostrada tanto por los autores como por los
miembros del consejo de redacción y del comité asesor científico.
Extendemos nuestro agradecimiento a los
siguientes colaboradores por su inestimable ayuda: en primer lugar, a
This first
issue of ANGLOGERMANICA ONLINE presents contributions which focus on some of
the most interesting and debated questions among English and German
philologists.
Two
articles analyse the insights of the acquisition processes working at the level
of the sounds of the English language. Barry Pennock offers a clever outline of
the general considerations that must be brought up in discussing the learning
of the pronunciation of English by Spanish speakers. Juan
Two
contributions are derived from the field of teaching foreign languages.
Within the
field of the semantics of English,
The editors
are sincerely grateful to the authors, to the members of the editorial staff,
and to the scientific committee for their generous contribution and their
commitment and enthusiasm.
We are also
indebted to the following people: to Eva-María Willkop, for her ideas to
improve the original concept and for her invaluable help in resolving a handful
of technical problems; to José Andrés Cantero, our computer specialist for his
expertise; to Santiago Ibáñez for designing the front page; to
(Translation
into English:
ISSN: 1695-6168
Copyright ©
ANGLOGERMANICA ONLINE 2002