EURORECERCA NÚM 238 Data: 3 de setembre de 2009

Subscripcions

ESPON European Spatial Planning Observation Network


En ocasió del llançament de les noves convocatòries ESPON 2013, el 16 de setembre de 2009 tindrà lloc a Brussel·les l’esdeveniment ESPON Info Day on New Calls and Partner Café, sota l’auspici de la Comissió Europea i la Presidència sueca de la Unió. La inscripció és gratuïta i es pot realitzar en línia fins al 10 de setembre de 2009, a les 15.00 h.

El programa ESPON fou establert per donar suport al desenvolupament de polítiques i a la construcció d’una comunitat científica europea en el camp del desenvolupament territorial. N’és l’objectiu principal incrementar el coneixement general sobre estructures territorials, tendències i impactes de les polítiques a la Unió Europea.

ESPON 2013, finançat parcialment pel fons de desenvolupament regional europeu, recolzarà les polítiques de desenvolupament amb informació extensa i comparativa sobre Europa, a més de fer proves i anàlisis sobre les condicions per al desenvolupament de regions, ciutats i territoris. En fer això, facilitarà la mobilització de capital territorial i d’oportunitats de desenvolupament, amb la qual cosa contribuirà a millorar la competitivitat europea, a més d’ampliar i enfortir la cooperació territorial europea per a un desenvolupament sostenible i equilibrat.

Entre els projectes ESPON de recerca aplicada hi ha, per exemple, EDORA - European Development Opportunities in Rural Areas, amb participació de la Universitat de València; DEMIFER - Demographic and Migratory Flows Affecting European Regions and Cities, o FOCI - Future Orientation for Cities.

Les convocatòries ESPON 2013 s’obriran el proper 16 de setembre de 2009, amb un pressupost de 14.910.000 euros per cobrir un total de 31 nous projectes. Les propostes de projectes que es presenten a aquestes convocatòries podran versar sobre 11 temes nous de recerca aplicada, a més d’un projecte que done suport a la plataforma científica ESPON i les activitats transnacionals de la xarxa de punts de contacte ESPON. Addicionalment s’oferirà la possibilitat per als agents interessats de rebre anàlisis focalitzades que es basen en els resultats d’ESPON i se’ls convidarà a realitzar les seues expressions d’interès sobre 10 noves anàlisis.

 

Aquest missatge ha estat distribuït a la llista EURORECERCA (Oficina Proyectos Europeos UV). Per a subscriure-s’hi, envieu un missatge a l’adreça listserv@listserv.uv.es amb el següent text: subscribe EURORECERCA Nom Cognoms. Per a cancel·lar la subscripció, envieu un missatge a l’adreça listserv@listserv.uv.es amb el text: signoff EURORECERCA.

EUC-2006-0321-I

Més informació:  operuv@uv.es

OPER Universitat de València - Carrer Menéndez y Pelayo, 3 Telf. 96-3983621


Website Statistics