CASTELLANO
Logo UVCatàleg de Cartes de Serveis de la Universitat de València

Servei de Prevenció i Medi Ambient

Data de publicació: 16-10-2025

MISSIÓ


MISSIÓ

El Servei de Prevenció i Medi Ambient de la Universitat de València, amb la finalitat de fomentar la integració de la prevenció de riscos laborals i la cura del medi ambient en les activitats de la Universitat, assessora i assisteix en matèria de seguretat i salut els òrgans de govern, els empleats i les empleades i els seus representants i promou la qualitat ambiental en la comunitat universitària.


VIGÈNCIA

Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Pilar Serra Añó, Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable, en data 14-12-2025.

La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 31-12-2025.


SERVEIS I COMPROMISOS


ATENCIÓ A LES PERSONES USUÀRIES

Servei 1:
Atendre totes les demandes d’informació formulades per les persones usuàries relatives a la nostra activitat. Informar i formar el personal de la UV en matèria de prevenció i medi ambient.
Compromís 1: Atendre adequadament totes les demandes formulades per les persones usuàries.
Indicador 1: Taxa de queixes rebudes anualment en la Bústia SQiF (ENTREU) relacionades amb la informació i l’atenció a l’usuari (causes 2 i 3).

SALUT LABORAL

Servei 2: Realitzar reconeixements mèdics al personal de la UV i dur a terme campanyes pròpies de la promoció de la salut.
Compromís 2: Citar individualment, per fer-se els reconeixements mèdics específics el personal de la UV exposat a riscos laborals específics en què hi haja obligatorietat de realitzar la vigilància de la salut.
Indicador 2: Percentatge de reconeixements específics realitzats al personal de risc de la UV.

Servei 3: Prestar assistència sanitària per malaltia o accident laboral als treballadors de la UV i atendre, en cas d’urgència, tots els membres de la comunitat universitària.
Compromís 3: Atendre adequadament les consultes o assistències sanitàries per malaltia o accident laboral als treballadors de la UV.
Indicador 3: Nombre de queixes rebudes a la Bústia SQiF relacionades amb les assistències per malaltia o accident laboral.

ERGONOMIA I PSICOSOCIOLOGIA

Servei 4: Analitzar i valorar, d’ofici o a instància de part, les condicions psicofísiques dels llocs de treball de la UV amb la finalitat de millorar el clima laboral.
Compromís 4: Contestar el 100% de sol·licituds rebudes en matèria de prevenció de riscos psicofísics del lloc del treball.
Indicador 4: Percentatge de resposta als comunicats sobre les condicions psicofísiques.

HIGIENE INDUSTRIAL

Servei 5: Identificar, mesurar i avaluar els contaminants ambientals (de soroll, d’il·luminació, químics, etc.) dels centres de la UV amb la finalitat d’establir les mesures de protecció necessàries. Establir protocols de treball segurs i proposar mesures de contenció en bioseguretat al personal que manipula agents biològics als laboratoris de la UV.
Compromís 5: Atendre totes les demandes en matèria de contaminants ambientals i de bioseguretat.
Indicador 5: Percentatge de demandes ateses en matèria de contaminants ambientals i de bioseguretat.

Servei 6: Dissenyar i gestionar programes de prevenció de riscos higiènics específics, com ara: prevenció de legionel·losi, control de plagues, gestió integral de la roba de feina, adreçats a la comunitat universitària.
Compromís 6: Atendre totes les demandes d’incidències en matèria de control de plagues.
Indicador 6: Percentatge de parts atesos en matèria de control de plagues.

SEGURETAT EN EL TREBALL

Servei 7: Assessorar i impulsar millores en les condicions de seguretat a la feina de la UV i investigar els accidents de treball.
Compromís 7: Comunicar a totes les persones afectades en un accident de treball a través d’un informe els resultats de la investigació i, si s’escau, les mesures correctores proposades.
Indicador 7: Percentatge d’informes lliurats per cada accident de treball investigat.

Servei 8: Elaborar, revisar i implantar mesures i plans d’autoprotecció amb la finalitat de prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns de la UV.
Compromís 8: Divulgar entre la comunitat universitària totes les mesures d’emergència elaborades pel nostre Servei mitjançant les vies establertes per a cadascun dels col·lectius, per exemple: cursos de formació, jornades pràctiques, simulacres, plànols i senyalística.
Indicador 8: Taxa de difusió d’activitats relatives a mesures d’emergència elaborades anualment.

ACTIVITATS COMUNES DE PREVENCIÓ

Servei 9: Avaluar els riscos dels llocs de treball de la Universitat i planificar les activitats preventives corresponents.
Compromís 9: Realitzar el 100% de les avaluacions de riscos programades en la planificació anual del SPMA.
Indicador 9: Percentatge d’avaluacions realitzades sobre les planificades.

Servei 10: Adaptar els llocs de treball a aquells usuaris especialment sensibles a determinats riscos propis de la seua feina.
Compromís 10: Atendre totes les demandes d’adaptació del lloc de treball a usuaris sensibles a determinats riscos propis de la seua feina.
Indicador 10: Percentatge de demandes ateses relatives a l’adaptació del lloc de treball del personal sensible.

GESTIÓ AMBIENTAL

Servei 11: Fer la recollida selectiva de residus comuns (paper i cartró, envasos, piles, aparells elèctrics, cartutxos, discos…) i de laboratori (sanitaris, químics i cadàvers no infecciosos d’animals) a les instal·lacions de la UV.
Compromís 11: Elaborar i trametre informes anualment a tots els laboratoris de la UV que han generat residus, en els quals s’indiquen quantitats, tipologies i costos.
Indicador 11: Percentatge d’informes tramesos als laboratoris de la UV en matèria de residus generats.

PROTECCIÓ RADIOLÒGICA

Servei 12: Avaluar els riscos i establir les mesures de protecció radiològica necessàries, amb la finalitat d´establir condicions de seguretat per a les persones i el medi ambient, i donar compliment a la normativa vigent. Elaborar la documentació requerida en cadascuna de les adquisicions de material o equipament generador de radiacions ionitzants. Controlar i verificar periòdicament equips i fonts de radiació de les instal·lacions radioactives de la UV.
Compromís 12: Realitzar al menys una revisió anual a totes les instal·lacions radioactives de la UV i trametre’n l’informe corresponent.
Indicador 12: Percentatge d’informes remesos a les instal·lacions radioactives respecte de cada revisió efectuada.
Compromís 13: Comprovar mensualment els nivells dosimètrics i informar cada treballador exposat del resultat, així com gestionar tota la documentació relativa a les inspeccions del Consell de Seguretat Nuclear.
Indicador 13: Percentatge de comprovacions dels nivells dosimètrics comunicades a cada persona exposada, respecte a les realitzades.


INDICADORS

Indicador Fòrmula Descripció meta Unitats
1 Taxa de queixes rebudes anualment en la Bústia SQiF (ENTREU) relacionades amb la informació i l’atenció a l’usuari (causes 2 i 3). Nombre de queixes de la Bústia SQiF de les causes 2 (Informació) i 3 (Tractament d’usuaris) / Total de sol·licituds rebudes Evolució negativa. Any base 2022 queixes
2 Percentatge de reconeixements específics realitzats al personal de risc de la UV. (Nombre de reconeixements realitzats / Total de persones citades) × 100 90% (perquè és voluntari) %
3 Nombre de queixes rebudes a la Bústia SQiF relacionades amb les assistències per malaltia o accident laboral. Nombre de queixes rebudes a la Bústia SQiF relacionades amb l’assistència sanitària per malaltia o accident laboral / Nombre de consultes sanitàries per malaltia o accident laboral realitzades Evolució negativa. Any base 2022 queixes per consulta sanitària
4 Percentatge de resposta als comunicats sobre les condicions psicofísiques. (Nombre de respostes realitzades en matèria d’ergonomia i psicosociologia / Total de solicituds rebudes ) × 100 100% %
5 Percentatge de demandes ateses en matèria de contaminants ambientals i de bioseguretat. (Nombre de respostes fetes en matèria de contaminants ambientals i de bioseguritat / Total de sol·licituds rebudes) × 100 100% %
6 Percentatge de parts atesos en matèria de control de plagues. (Nombre de respostes fetes en matèria de control de plagues / Total de sol·licituds rebudes) x 100 100% %
7 Percentatge d’informes lliurats per cada accident de treball investigat. (Nombre d’informes emesos i comunicats amb els resultats de la investigació / Total d’accidents de treball investigats) × 100 100% %
8 Taxa de difusió d’activitats relatives a mesures d’emergència elaborades anualment. (Nombre d’activitats de mesures d’emergència difoses / Nombre total de mesures d’emergència elaborades) × 100 100% %
9 Percentatge d’avaluacions realitzades sobre les planificades. (Nombre d’avaluacions realitzades / Nombre d’avaluacions planificades) x 100 100% %
10 Percentatge de demandes ateses relatives a l’adaptació del lloc de treball del personal sensible. (Nre. de demandes ateses relatives a l’adaptació dels llocs de treballs al personal sensible / Total de demandes rebudes) x 100 100% %
11 Percentatge d’informes tramesos als laboratoris de la UV en matèria de residus generats. (Nombre d’informes tramesos relatiu als residus generats al laboratori / Total de laboratoris que han generat residus) × 100 100% %
12 Percentatge d’informes remesos a les instal·lacions radioactives respecte de cada revisió efectuada. (Sumatori del nombre d’informes remesos als IR en cada revisió / Total de revisions efectuades a les IR) x 100 100% %
13 Percentatge de comprovacions dels nivells dosimètrics comunicades a cada persona exposada, respecte a les realitzades. (Nombre de comprovacions comunicades / Nombre de comunicacions realitzades) x 100 100% %


DRETS I DEURES


DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES

Drets

Les persones usuàries dels serveis que presta aquesta unitat tenen els drets reconeguts a l’article 13 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:

  • A la confidencialitat en la informació de caràcter personal, amb garantia del dret a la privadesa.
  • A rebre un tracte correcte i personalitzat tant a l’hora de sol·licitar informació com a l’hora de plantejar una queixa o un suggeriment.
  • A ser atesos de manera eficient i correcta per tot el personal de la unitat.
  • A disposar d’informació actualitzada sobre tots els serveis prestats.
  • A obtenir una resposta de la unitat per a totes les demandes plantejades a través dels canals establerts.
  • A ser informat de les situacions i mesures d´emergència, de primers auxilis i d´evacuació.
  • A consultar i participar en matèria de prevenció mitjançant els seus representants en el Comitè de Seguretat i Salut.
  • A una formació teòrica i pràctica, suficient i adequada.
  • A la vigilància del seu estat de salut en l´àmbit laboral.
  • A una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut laboral.

Deures

  • A més, el dret dels treballadors de la UV a una protecció eficaç comporta en la Llei de Prevenció de Riscos Laborals una sèrie de deures derivades, entre altres:
  • De respectar els horaris d’atenció establerts.
  • De fer peticions realistes.
  • De col·laborar activament en l’aportació de la informació i la documentació necessàries.
  • De vetlar per la pròpia seguretat i la dels treballadors que es puguen veure afectats per la seua feina.
  • D’usar adequadament, d’acord amb la formació, la informació i les instruccions rebudes, màquines, eines, equips, substàncies perilloses i, en general, qualssevol altres mitjans amb què realitze la seua activitat.
  • De cooperar amb la UV perquè aquesta puga garantir unes condicions de treball segures, que no comporten riscos per a la seguretat i la salut dels treballadors.
  • Tractar al personal del servei amb respecte.
  • Presentar la documentació requerida dins del termini previst.
  • Respectar els espais, els equipaments i les instal·lacions per contribuir a mantenir un entorn adequat.
  • Conèixer i complir les disposicions que regulen els diferents serveis que ofereix el Servei de Prevenció i Medi Ambient.
  • Identificar-se com a membre de la comunitat universitària sempre que el personal ho sol·licite.
  • Llegir les notificacions enviades al compte personal de correu electrònic de la UV (@alumni.uv.es), (@ext.uv.es), (@uv.es) i els mitjans electrònics de notificació de la Seu Electrònic de la UV.
  • NORMATIVA


    NORMATIVA GENERAL

    • Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
    • Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
    • Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
    • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de dades personals i Garantia dels drets digitals.
    • Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
    • Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana parcialment en vigor d´acord amb la disposició derogatòria única de la Llei 1/2022 de 13 d´abril, de transparència i bon govern.
    • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
    • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals.
    • Llei 3/2022, de 24 de febrer, de convivència universitària
    • Acord 300/2023, de 9 de novembre, del Consell de Govern de la Universitat de València, pel qual s’aprova el Codi de convivència i bones pràctiques de la Universitat de València. [2023/12141]

    NORMATIVA ESPECÍFICA DEL SPMA

    • ACGUV 205/2009, Pla de prevenció de riscos laborals de la Universitat de València. (CG 1-XII-2009. Modificat CG 28-III-2017)
    • Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel que se aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció de Riscos Laborals.
    • Llei 33/2011, de 4 d’octubre, general de salut pública.
    • Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l’autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d’informació i documentació clínica.
    • Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat.
    • Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
    • Reial decret 843/2011, de 17 de juny, pel qual s’estableixen els criteris bàsics sobre l’organització de recursos per a desenvolupar l’activitat sanitària dels serveis de prevenció.
    • Reial decret 295/2009, de 6 de març, pel qual es regulen les prestacions econòmiques del sistema de la Seguretat Social per maternitat, paternitat, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural.
    • Reial decret 1299/2006, de 10 de novembre, pel qual s’aprova el quadre de malalties professionals en el sistema de la Seguretat Social i s’estableixen criteris per a la seua notificació i registre.
    • Reial decret 1277/2003, de 10 d’octubre, pel qual s’estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris.
    • Ordre 6/2012, de 19 d’abril, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s’estableix el procediment de comunicació de sospites de malalties professionals a la Comunitat Valenciana, a través del Sistema d’informació sanitària i vigilància epidemiològica laboral.
    • Ordre de 20 de febrer de 1998, del conseller de Sanitat, per la qual es desenvolupen les competències de l’autoritat sanitària a la Comunitat Valenciana establertes en el Reglament dels serveis de prevenció, aprovat pel Reial decret 39/1997, de 17 de gener.
    • Reial decret 488/1997, de 14 d’abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives al treball amb equips que inclouen pantalles de visualització.
    • ACGUV 28/2016, Protocol d’actuació davant factors de risc psicosocial en l’àmbit de la Universitat de València. (CG 9-III-2016).
    • Protocol 08-02-17, Protocol sobre protecció de dades en la gestió de riscos psicosocials.
    • Llei 21/1992, de 16 de juliol, d’indústria.
    • Llei 17/2015, de 9 de juliol, del sistema nacional de protecció civil.
    • Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi tècnic de l’edificació.
    • Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l’article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, en matèria de coordinació d’activitats empresarials.
    • Reial decret 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a utilització pels treballadors dels equips de treball.
    • Reial decret 773/1997, de 30 de maig, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la utilització pels treballadors d’equips de protecció individual.
    • Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball.
    • Reial decret 485/1997, de 14 d’abril, sobre disposicions mínimes en matèria de senyalització de seguretat i salut en el treball.
    • Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció.
    • Ordre APU/3554/2005, de 7 de novembre, per la qual es regula el procediment per al reconeixement dels drets derivats de malaltia professional i d’accident en acte de servei a l’àmbit del mutualisme administratiu gestionat per MUFACE.
    • Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, per la qual s’estableixen nous models per a la notificació dels accidents de treball i es possibilita la seua transmissió per procediment electrònic.
    • Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s’aprova la Norma bàsica d’autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d’emergència.
    • Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s’aprova el Catàleg d’activitats amb risc a la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d’Autoprotecció i plans d’emergència d’àmbit local.
    • IUV 11/2015, Protocol d’accés a cobertes.
    • Reglament (CE) núm. 1272/2008 del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetat i envasament de substancies i mescles, i pel qual es modifiquen i deroguen les directives 67/548/CEE i 1999/45/CE i es modifica el Reglament (CE) núm. 1907/2006.
    • Reglament (CE) núm. 1907/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006, relatiu al registre, l’avaluació, l’autorització i la restricció de las substancies i preparats químics (REACH), pel qual es crea l’Agència Europea de Substàncies i Preparats Químics, es modifica la Directiva 1999/45/CE i es deroguen el Reglament (CEE) núm. 793/93 del Consell i el Reglament (CE) núm. 1488/94 de la Comissió, així com la Directiva 76/769/CEE del Consell i les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE i 2000/21/CE de la Comissió.
    • Llei 9/2003, de 25 d’abril, per la qual s’estableix el règim jurídic de la utilització confinada, alliberació voluntària i comercialització d’organismes modificats genèticament.
    • Llei 8/2003, de 24 d’abril, de sanitat animal.
    • Reial decret 299/2016, de 22 de juliol, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors davant els riscos relacionats amb l’exposició a camps electromagnètics.
    • Reial decret 286/2006, de 10 de març, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors davant els riscos relacionats amb l’exposició al soroll.
    • Reial decret 1311/2005, de 4 de novembre, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors davant als riscos derivats o que puguen derivar-se de l’exposició a vibracions mecàniques.
    • Reial decret 178/2004, de 30 de gener, pel qual s’aprova el Reglament general per al desenvolupament i execució de la Llei 9/2003, de 25 d’abril, per la qual s’estableix el règim jurídic de la utilització confinada, alliberació voluntària i comercialització d’organismes modificats genèticament.
    • Reial decret 487/2022, de 21 de juny, pel que s’estableixen els requisits sanitaris per a la prevenció i el control de la legionel·losi.
    • Reial decret 1066/2001, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament que estableix condicions de protecció del domini públic radioelèctric, restriccions a les emissions radioelèctriques i mesures de protecció sanitària davant les emissions radioelèctriques.
    • Reial decret 486/2010, de 23 d’abril, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l’exposició a radiacions òptiques artificials.
    • Reial decret 374/2001, de 6 d’abril, sobre la protecció de la salut i seguretat dels treballadors davant els riscos relacionats amb els agents químics durant el treball.
    • Reial decret 664/1997, de 12 de maig, sobre la protecció dels treballadors davant els riscos relacionats amb l’exposició a agents biològics durant el treball.
    • Decret 69/2006, de 19 de maig, del Consell, pel qual es crea el Comitè Valencià de Control d’Organismes Modificats Genèticament.
    • Llei 7/2022 de 8 d’abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.
    • Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de responsabilitat mediambiental.
    • Reial decret 553/2020, de 2 de juny, pel qual es regula el trasllat de residus a l’interior del territori de l’Estat.
    • Llei 6/2022, de 5 de desembre, de la Generalitat, del canvi climàtic i la transició ecològica de la Comunitat Valenciana.
    • Llei 5/2022, de 29 de novembre, de residus i sòls contaminats per al foment de l’economia circular a la Comunitat Valenciana.
    • Llei 6/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, de mobilitat de la Comunitat Valenciana
    • Decret 240/1994, de 22 de novembre, del Govern Valencià, pel qual s’aprova el Reglament regulador de la gestió dels residus sanitaris.
    • Ordre de 14 de juliol de 1997, de la Conselleria de Medi Ambient de la Comunitat Valenciana, per la qual es desenvolupa el Decret 240/1994, de 22 de novembre, del Govern Valencià, pel qual s’aprova el Reglament regulador de la gestió de residus sanitaris.
    • Edicte de l’Excel·lentíssim Ajuntament de València sobre aprovació definitiva de la nova Ordenança municipal reguladora de sanejament.
    • Edicte de l’Ajuntament de Paterna sobre text modificat definitiu, Reglament del Servei de Gestió Mediambiental del Cicle Integral de l’Aigua.
    • Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s’aprova el Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis.
    • Reial decret 1308/2011, de 26 de setembre, sobre protecció física de les instal·lacions i els materials nuclears, i de les fonts radioactives.
    • Reial decret 1085/2009, de 3 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament sobre instal·lació i utilització d’aparells de raigs X amb fins de diagnòstic mèdic.
    • Reial decret 229/2006, de 24 de febrer, sobre el control de fonts radioactives encapsulades d’alta activitat i fonts òrfenes.
    • Reial decret 1029/2022, de 20 de desembre, pel que s’aprova el Reglament sobre protecció de la salut davant els riscos derivats de l’exposició a les radiacions ionitzants.
    • Reial decret 1217/2024, de 3 de desembre, pel que s’aprova el Reglament sobre instal·lacions nuclears i radioactives, i altres activitats relacionades amb l’exposició a les radiacions ionitzants.
    • Ordre ECO/1449/2003, de 21 de maig, sobre gestió de materials residuals sòlids amb contingut radioactiu generats a les instal·lacions radioactives de 2a i 3a categoria en les quals es manipulen o emmagatzemen isòtops radioactius no encapsulats.
    • Instrucció IS-28, de 22 de setembre de 2010, del Consell de Seguretat Nuclear, sobre les especificacions tècniques de funcionament que han de complir les instal·lacions radioactives de segona i tercera categoria.
    • Instrucció IS-18, de 2 d’abril de 2008, del Consell de Seguretat Nuclear, sobre els criteris aplicats pel Consell de Seguretat Nuclear per a exigir, als titulars de les instal·lacions radioactives, la notificació de successos i incidents radiològics.
    • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
    • Reial decret 487/1997, de 14 d´abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la manipulació manual de càrregues que impliquen riscos, en particular dorsolumbars, per als treballadors.
    • Reial decret 665/1997, de 12 de maig, sobre la protecció dels treballadors davant els riscos relacionats amb l´exposició a agents cancerígens durant el treball.
    • Llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica.
    • Llei 26/2007, de 23 d´octubre, de responsabilitat mediambiental.


    LOCALITZACIÓ


    Localització

    Adreça: C/ Amadeu de Savoia 4 - 3r pis. 46010 València
    Telèfon: 963 39 50 17
    Fax:
    Adreça electrònica:
    Web: http://www.uv.es/spma

    Horari d’atenció

    A les dependències en horari d’atenció de 9 a 14 h de dilluns a divendres i de 16 a 18 h de dilluns a dijous.

    Mitjans de transport públic

    Metro: Línies 3 i 5 (Albereda)
    Autobusos: https://www.emtvalencia.es/
    Valenbisi: http://www.valenbisi.es/

    PARTICIPACIÓ


    FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ

    Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:

    • Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
    • Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
    • Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
    • Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.

    Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.

    Vies de comunicació

    Atenció telefònica: 963 39 50 17
    Atenció postal: C/ Amadeu de Savoia 4 - 3r pis. 46010 València
    Adreça electrònica:
    Atenció personal: A les dependències en horari d’atenció de 9 a 14 h de dilluns a divendres i de 16 a 18 h de dilluns a dijous.
    Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
    Enquestes:
    Xarxes socials:


    MESURES D’ESMENA

    Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.

    En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.