Servei de Publicacions
Data de publicació: 04-12-2025
MISSIÓ
MISSIÓ
El Servei de Publicacions té com a missió l´edició, coedició, difusió i comercialització de llibres i revistes, impresos i digitals, de caràcter científic, docent, institucional i cultural, generats dins o fora de la Universitat i adreçats tant a la comunitat universitària com a la societat en general. Publicacions de la Universitat de València (PUV) n´és el segell editorial. El Servei compta amb La Llibreria de la Universitat, que promou, difon i comercialitza tant el fons editorial de la Universitat de València com el d´altres institucions i editorials universitàries.
VIGÈNCIA
Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Ester Alba Pagán, Vicerectora de Cultura i Societat, en data NA.
La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 01-01-2026.
SERVEIS I COMPROMISOS
Servei 1: Editar les publicacions una vegada aprovades pel Comité Editorial de PUV d’acord amb el document PUBLICAR A PUV (http://puv.uv.es/), tant d’autors interns com externs, en format paper i/o electrònic: - Monografies científiques - Manuals i material didàctic i docent - Revistes - Obres de divulgació, d’interès cultural i social - Obres institucionals
COEDICIONS
Servei 2: Coeditar mitjançant acords i convenis amb altres institucions i editorials (públiques i privades).
SERVEIS EDITORIALS
Servei 3: Prestar serveis editorials (complets o parcials) a la nostra comunitat universitària conduents a l’edició, en qualsevol suport: - Gestió de drets - Gestió d’ISBN i Dipòsit Legal - Correcció i traducció - Disseny - Maquetació - Impressió - Publicacions d’encàrrec - Control de qualitat de l’edició
DRETS DE PROPIETAT INTEL·LECTUAL
Servei 4: Gestionar els drets de propietat intel·lectual d’autors i autores i dels legítims titulars (de traduccions, il·lustracions…) de les publicacions de la UV (cessió i adquisició de drets).
PROMOCIÓ DE NOVETATS I FONS DE PUV
Servei 5: Promocionar les publicacions de la UV mitjançant presentacions, xarxes socials, premsa, pàgina web, fires… amb l’objectiu de fer arribar a la societat (llibreries, distribuïdores, premsa, prescriptors i públic en general) el treball dels nostres autors i autores.
COMERCIALITZACIÓ DEL FONS EDITORIAL EN PAPER DE LA UV
Servei 6: Distribuir i vendre el fons editorial en paper de la UV a distribuïdores, llibreries i biblioteques mitjançant xarxes nacionals i internacionals, emprant tots els canals de comercialització a l’abast.
COMERCIALITZACIÓ DEL FONS EDITORIAL ELECTRÒNIC DE LA UV
Servei 7: Gestionar l’explotació del llibre electrònic de PUV mitjançant plataformes comercials i gestores de continguts.
VENDA DIRECTA AL PÚBLIC A LA LLIBRERIA DE LA UNIVERSITAT
Servei 8: Venda directa al públic a LA LLIBRERIA DE LA UNIVERSITAT del fons editorial propi, amb preus especials per a la comunitat universitària de la UV, i dels fons de les editorials universitàries espanyoles i els d’altres proveïdors institucionals.
VENDA EN LÍNIA AL PUBLIC
Servei 9: Venda en línia al públic en general del fons editorial propi i del dels altres proveïdors de La llibreria, mitjançant les pàgines web del Servei de Publicacions: - http://www.lallibreria-uv.es - http://puv.uv.es
PROMOCIÓ, DISTRIBUCIÓ I VENDA DE LLIBRES I REVISTES
Servei 10: Promocionar, distribuir i vendre el fons de les editorials universitàries espanyoles (UNE) i d’altres institucions a llibreries, biblioteques i distribuïdores nacionals i internacionals, emprant tots els canals de comercialització a l’abast.
PRÉSTEC DEL FONS EDITORIAL DE PUV MITJANÇANT EL SERVEI DE BIBLIOTEQUES
Servei 11: Posar a disposició del Servei de Biblioteques les publicacions de PUV, en format paper i en format electrònic a través de la plataforma unebook, perquè siguen oferides en préstec a la comunitat universitària.
INDICADORS
| Indicador | Fòrmula | Descripció meta | Unitats | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Ítem1: En general, estic satisfet/a amb la informació rebuda pel Servei de Publicacions durant el procés d’edició. | Mitjana - ítem valorat en escala Likert 5 (1: Molt en desacord, 5: Molt d’acord) | Major o igual a 4 | escala d’1 a 5 |
| 2 | Ítem2: En general, estic satisfet/a amb l’edició. | Mitjana - ítem valorat en escala Likert 5 (1: Molt en desacord, 5: Molt d’acord) | Major o igual a 4 | escala d’1 a 5 |
| 3 | Ítem3: En general, estic satisfet /a amb el resultat de la coedició amb el Servei de Publicacions. | Mitjana - ítem valorat en escala Likert 5 (1: Molt en desacord, 5: Molt d’acord) | Major o igual a 4 | escala d’1 a 5 |
| 4 | Percentatge de consultes ateses en el termini màxim de 5 dies hàbils. | (Nre. de consultes ateses en 5 dies hàbils / Total de consultes resoltes) x 100 | 100% | % |
| 5 | Percentatge de contractes enviats abans de dos mesos en relació amb els projectes aprovats. | (Nre. de contractes enviats abans de dos mesos / Nre de projectes aprovats) x 100. | 100% | % |
| 6 | Percentatge de liquidacions a les persones titulars dels drets, comunicades dins del termini (dins el primer trimestre de l’any natural) | (Nre. de liquidacions de drets comunicades dins del 1er trimestre / Total de liquidacions realitzades) x 100 | 100% | % |
| 7 | Percentatge de campanyes de difusió dissenyades en relació amb les novetats de PUV | (Nre. campanyes de difusió dissenyades / Total de novetats de PUV) x 100 | 100% | % |
| 8 | Percentatge de novetats distribuïdes al territori estatal abans de 15 dies des de la recepció de la publicació al magatzem. | (Nre. de novetats distribuïdes al territori estatal dins de 15 dies hàbils/ Total de novetats distribuïdes) x 100 | 100% | % |
| 9 | Grau de compliment de la disposició dels llibres electrònics de PUV a plataformes comercials i gestores de contingut. | Sí / No (Sí = 1, No = 0) | Valor = 1 (sí = 1) | Sí = 1, No = 0 |
| 10 | Percentatge de comunicacions fetes sobre el lliurament de publicacions no disponibles a LA LLIBRERIA DE LA UNIVERSITAT dins del termini. | (Nre. de comunicacions fetes sobre el lliurament de publicacions no disponibles / Total de publicacions venudes no disponibles a la llibreria en el moment) x 100 | 100% | % |
| 11 | Percentatge de compres en línia gestionades en el termini màxim de 3 dies hàbils i les informades | (Nre. de compres en línia gestionades en el termini màxim de 3 dies hàbils + les informades) / Total de compres en línia realitzades) x 100 | 100% | % |
| 12 | Percentatge de reclamacions per defecte d’embalatge. | (Nre. de reclamacions rebudes per defecte d’embalatge / Total de comandes enviades) x 100 | 0% | % |
| 13 | Nombre de títols disponibles en suport electrònic destinats al préstec a la plataforma. | Nombre de títols disponibles anualment en suport electrònic destinats al préstec a la plataforma | Evolució positiva | títols |
DRETS I DEURES
DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES
Drets
Els usuaris i les usuàries dels serveis que presta el Servei de Publicacions tenen els drets reconeguts a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, i en particular:
- Rebre un tracte correcte i personalitzat a l’hora de demanar informació, sol·licitar un servei, fer una compra o comanda o plantejar una queixa o un suggeriment.
- Ser atesos de manera eficient, correcta i professional per tot el personal de la unitat.
- Conèixer la identitat dels responsables i del personal que tramita els procediments que els afecten.
- Disposar d’informació actualitzada sobre tots els serveis oferts.
- Obtenir una resposta àgil i eficient de la unitat per a totes les consultes o demandes plantejades a través dels canals establerts.
- Conèixer, en qualsevol moment, l’estat de la tramitació de les sol·licituds que hagen cursat.
- Tenir garantida la protecció i la confidencialitat, tant de les dades personals segons la legislació vigent, com dels treballs presentats en l’editorial per a la seua avaluació i/o edició.
- Utilitzar les llengües oficials en el territori de la Comunitat Autònoma Valenciana, d’acord amb allò previst en aquesta Llei i en la resta de l’Ordenament Jurídic.
- Qualsevol altre dret que es derive de la normativa vigent.
Deures
NORMATIVA
NORMATIVA GENERAL
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
- Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana parcialment en vigor d´acord amb la disposició derogatòria única de la Llei 1/2022 de 13 d´abril, de transparència i bon govern.
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 3/2022, de 24 de febrer, de convivència universitària
- Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari.
- Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- Decret 220/2014. de 12 de desembre, del Consell, pel que s´aprova el Reglament d’Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.
- Decret 41/2016, de 15 d’abril, del Consell, pel que s’estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l’avaluació dels plans i programes en l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.
- Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, el que s’aprova el codi de Bon Govern de la Generalitat.
- Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s´estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l´Administració General de l´Estat.
- Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel que s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
NORMATIVA ESPECÍFICA
- Estatuts de l’Associació d’Editors de Revistes Culturals d’Espanya.
- Llei 3/2002, de 13 de juny, de la Generalitat Valenciana, del Llibre [2002/6582].
- Llei 20/2018, de 25 de juliol, del mecenatge cultural, científic i esportiu no professional en la Comunitat Valenciana.
- Ordre, de 21 de gener de 2002, de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual s´estableix el Registre Territorial de la Propietat Intel·lectual de la Comunitat Valenciana (DOGV 4177).
- Llei 23/2011, de 29 de juliol, de dipòsit legal, modificada per la llei 8/2022, de 4 de maig, de dipòsit legal.
- Decret 116/2012, de 9 de octubre, del Dipòsit Legal de Catalunya, art. 8 (DOGC 6231), modificat pel Decret 37/2025, de 4 de març.
- Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques.
- Reial decret 2063/2008, de 12 de desembre, pel qual se desplega la Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques pel que fa a l´ISBN (BOE núm. 10, de 12/01/2009).
- Llei 2/2019, d’1 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei de Propietat Intel·lectual, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril, i pel qual s’incorporen a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2014/26/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, i la Directiva (UE) 2017/1564 del Parlament Europeu i del Consell, de 13 de setembre de 2017.
- Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques.
- Reial decret 635/2015, de 10 de juliol, pel qual es regula el dipòsit legal de les publicacions en línia (BOE núm. 177, de 25/07/2015).
- Reial decret 1224/2005, de 13 d¿octubre, pel qual es crea i regula la Comissió Interministerial per a actuar contra les activitats vulneradores dels drets de propietat intel·lectual.
- Reial decret 611/2023, d’11 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del Registre de la Propietat Intel·lectual.
- Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s´aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i d´altres lleis complementàries.
- Directiva 2001/29/CE, de 22 de maig, relativa a la l¿harmonització de determinats drets d¿autor en la societat de la informació (DOCE 22-06-01 L167), modificada per la Directiva 201/790 sobre els drets d¿autor i drets afins en el mercat únic digital.
- Tractat de l´Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (OMPI) sobre drets d¿autor de 1996, que actualitza el Conveni de Berna i estableix els principis generals que s´han de tenir en compte per a la protecció dels drets d´autor en el nou marc de la tecnologia digital.
- Pàgina de la UNESCO de legislacions nacionals sobre drets d´autor i drets connexos. Permet el lliure accés a les legislacions nacionals sobre drets d´autor i drets connexos que són comunicats a la UNESCO pels estats membres.
- Col·lecció de Lleis Electrònicament Accessible (CLEA). Base de dades propiciada por l´OMPI. Conté els textos complets de lleis de propietat intel·lectual d´un nombre important de països i de la Comunitat Europea, així com els textos complets de tots els tractats administrats per l´OMPI.
- Conveni de Berna per la protecció de les obres literàries i artístiques. L´acta original data de 1886 i va nàixer amb l´objectiu d´harmonitzar la normativa dels diversos estats per tal de protegir l´autor més enllà de les fronteres del seu país.
- Estatuts de l¿Associació d¿Editors del País Valencià.
- Estatuts de la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles.
- Estatuts de CEDRE Centre Espanyol de Drets Reprogràfics.
LOCALITZACIÓ
Localització
Adreça: C/ Arts Gràfiques, 13 baix. 46010
València
Telèfon: (+34) 96 386 41 15
Fax: (+34) 96 386 40 67
Adreça electrònica: publicacions@uv.es; llibreria@uv.es
Web: https://puv.uv.es
Horari d’atenció
A les dependències de Publicacions de la Universitat de València en horari d¿atenció de 9 a 14 h (de dilluns a divendres), i a La Llibreria de la UV de 10 a 19 h (de dilluns a dijous) i de 9:30 a 14:30 (els divendres). Consulteu horaris en períodes de vacances
Mitjans de transport públic
Metro: Línia 3 Facultats
Autobusos: Línies 12, 29, 30, 31, 9, 80 i 81
Valenbisi: Estació 88. Av. Blasco Ibáñez, 28 - 46010
València
PARTICIPACIÓ
FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ
Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:
- Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
- Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
- Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
- Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.
Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.
Vies de comunicació
Atenció telefònica: (+34) 96 386 41 15
Atenció postal: C/ Arts Gràfiques, 13 baix. 46010
València
Adreça electrònica: publicacions@uv.es; llibreria@uv.es
Atenció personal: A les dependències de Publicacions de
la Universitat de València en horari d¿atenció de 9 a 14 h (de dilluns a
divendres), i a La Llibreria de la UV de 10 a 19 h (de dilluns a dijous)
i de 9:30 a 14:30 (els divendres). Consulteu horaris en períodes de
vacances
Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: https://www.uv.es/bustia
Enquestes:
Xarxes socials:
MESURES D’ESMENA
Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (https://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.
En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.