Gabinet de Premsa
Data de publicació: 10-01-2022
MISSIÓ
MISSIÓ
El Gabinet de Premsa és un servei general de la Universitat de València que té com a missió informar la comunitat universitària i la societat en general sobre les notícies de naturalesa periodística que es generen en el si de la universitat i la divulgació d’activitats que es desenvolupen i són difoses per mitjans convencionals i electrònics.
VIGÈNCIA
Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Joaquín Aldás-Manzano, Vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, en data 13 d'octubre de 2021.
La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 1 de gener de 2022.
SERVEIS I COMPROMISOS
Servei 1: Redactar, editar i publicar les notícies que figuren en la web de notícies de la Universitat de València i actualitzar-les.
MEDIACIÓ AMB ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
Servei 2: Posar en contacte els òrgans de govern, PDI, personal investigador, PAS i representants de l’estudiantat amb periodistes dels mitjans de comunicació, per tal de facilitar entrevistes, declaracions, opinions… i assegurar la presència de la institució en diaris, ràdios, televisions, agències, mitjans electrònics… i convocar conferències de premsa.
ACTIVITATS D’INTERÈS PERIODÍSTIC
Servei 3: Elaborar notes de premsa, que es difonen en els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, agències i Internet), sobre les activitats d’interès periodístic, com ara els resultats de les investigacions realitzades en el si de la institució, els actes acadèmics, culturals i cívics organitzats per l’alumnat i el professorat, i la informació institucional generada per membres de la Universitats de València.
RECULL DE PREMSA
Servei 4: Elaborar i editar el Recull de Premsa diàriament, amb l’objectiu de documentar, per a la comunitat universitària, la informació publicada en una desena de mitjans escrits.
GUIA D’EXPERTS
Servei 5: Gestionar una Guia d’Experts (base de dades d’investigadors i investigadores per especialitats) que té l’objectiu de posar en contacte els experts i expertes de la Universitat de València amb periodistes per tal d’organitzar entrevistes, participar en programes de ràdio o televisió, elaborar articles d’opinió…
INDICADORS
Indicador | Fòrmula | Descripció meta | Unitats | |
---|---|---|---|---|
1 | Desfasament de dies entre la publicació de la notícia i el fet. | Diferència (data d’actualització de la notícia - la data del fet) | 3 dies com a màxim | dies |
2 | Nombre d’insercions en els mitjans de comunicació anualment. | Comptar les insercions en els mitjans de comunicació (Recull de Premsa) | Evolució positiva | insercions |
3 | Nombre de notícies publicades en el Recull de Premsa anualment. | Comptar el nombre de notícies publicades en el Recull de Premsa | Evolució positiva | notícies |
4 | Nombre d’insercions diàries en el Recull de Premsa. | Comptar el nombre d’insercions diàries en el Recull | Evolució positiva | insercions |
5 | Nombre d’experts i expertes incorporats en la Guia d’Experts anualment. | Comptar el nombre de contactes incorporats a la Guia d’Experts | Incorporar 300 experts i expertes en la Guia anualment | contactes |
DRETS I DEURES
DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES
Drets
Les persones usuàries dels serveis que presta aquesta unitat tenen els drets reconeguts a l’article 13 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:
- Ser tractats amb respecte i deferència.
- Rebre un tractament no discriminatori i una atenció adaptada a les seues condicions personals, d’acord amb els recursos disponibles.
- Utilitzar les llengües oficials al territori de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que estableix l’ordenament Jurídic.
- Accedir a la informació pública en els termes previstos en la legislació vigent.
- Presentar els suggeriments, queixes i felicitacions que estimen oportuns en relació amb els serveis prestats pel Gabinet de Premsa en els quals siguen part interessada, per les vies establertes.
- Qualsevol altre dret que es derive de la legislació vigent.
Deures
Les persones usuàries dels serveis que presta el Gabinet de Premsa tenen el deure de:
NORMATIVA
NORMATIVA GENERAL
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats i Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
- Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
NORMATIVA ESPECÍFICA
-
Constitució art. 20 :
"1. Es reconeixen i protegeixen els drets:
a) A expressar i difondre lliurement els pensaments, idees i opinions mitjançant la paraula, l'escrit o qualsevol altre mitjà de reproducció.
b) A la producció i creació literària, artística, científica i tècnica.
c) A la llibertat de càtedra.
d) A comunicar o rebre lliurement informació veraç per qualsevol mitjà de difusió. La llei regularà el dret a la clàusula de consciència i al secret professional en l'exercici d'aquestes llibertats.
2. L'exercici d'aquests drets no es pot restringir mitjançant cap tipus de censura prèvia.
3. La llei regularà l'organització i el control parlamentari dels mitjans de comunicació social dependents de l'Estat o de qualsevol ens públic i garantirà l'accés a aquests mitjans dels grups socials i polítics significatius, respectant el pluralisme de la societat i de les diverses llengües d'Espanya.
4. Aquestes llibertats tenen el límit en el respecte als drets reconeguts en aquest títol, en els preceptes de les lleis que el despleguen i, especialment, en el dret a l'honor, a la intimitat, a la pròpia imatge i a la protecció de la joventut i de la infància.
5. Només es podrà acordar el segrest de publicacions, enregistraments i altres mitjans d'informació en virtut de resolució judicial." - Llei orgànica 2/1997, de 19 de juny, reguladora de la clàusula de consciència dels professionals de la informació.
- Llei orgànica 2/1984, de 26 de març, reguladora del dret de rectificació.
- Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig de 1982, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.
LOCALITZACIÓ
Localització
Adreça: Carrer del Serpis, 29. Edifici Beatriu Civera. 46022 València
Telèfon: 96 386 41 13
Adreça electrònica: premsa@uv.es
Web: http://www.uv.es/premsa
Horari d’atenció
Atenció personal a les dependències del Gabinet de Premsa en horari d’atenció (8:00 a 14:00 h de dilluns a divendres).
Mitjans de transport públic
Metro: Línies 4 i 6 (Tarongers) i línia 5 (Aiora)
Autobusos: Línies 31, 40, 71, 81
Valenbisi: www.valenbisi.es
PARTICIPACIÓ
FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ
Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:
- Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
- Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
- Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
- Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.
Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.
Vies de comunicació
Atenció telefònica: 96 386 41 13
Atenció postal: Carrer del Serpis, 29. Edifici Beatriu Civera. 46022 València
Adreça electrònica: premsa@uv.es
Atenció personal: Atenció personal a les dependències del Gabinet de Premsa en horari d’atenció (8:00 a 14:00 h de dilluns a divendres).
Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
MESURES D’ESMENA
Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.
En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.