CASTELLANO
Logo UVCatàleg de Cartes de Serveis de la Universitat de València

Gabinet de Premsa

Data de publicació: 10-01-2022

MISSIÓ


MISSIÓ

El Gabinet de Premsa és un servei general de la Universitat de València que té com a missió informar la comunitat universitària i la societat en general sobre les notícies de naturalesa periodística que es generen en el si de la universitat i la divulgació d’activitats que es desenvolupen i són difoses per mitjans convencionals i electrònics.


VIGÈNCIA

Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Joaquín Aldás-Manzano, Vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, en data 13 d'octubre de 2021.

La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 1 de gener de 2022.


SERVEIS I COMPROMISOS


NOTÍCIES EN LA PÀGINA WEB INSTITUCIONAL

Servei 1:
Redactar, editar i publicar les notícies que figuren en la web de notícies de la Universitat de València i actualitzar-les.
Compromís 1: Publicar les notícies que genera la Universitat, en temps real, mitjançant la pàgina web institucional, incloent’hi els enllaços i recursos audiovisuals disponibles (vídeos, fotografies…), per tal d’oferir una panoràmica completa de l’activitat de la institució.
Indicador 1: Desfasament de dies entre la publicació de la notícia i el fet.

MEDIACIÓ AMB ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Servei 2: Posar en contacte els òrgans de govern, PDI, personal investigador, PAS i representants de l’estudiantat amb periodistes dels mitjans de comunicació, per tal de facilitar entrevistes, declaracions, opinions… i assegurar la presència de la institució en diaris, ràdios, televisions, agències, mitjans electrònics… i convocar conferències de premsa.
Compromís 2: Augmentar la presència institucional de portaveus, expertes i experts i membres de la Universitat de València en els mitjans de comunicació.
Indicador 2: Nombre d’insercions en els mitjans de comunicació anualment.

ACTIVITATS D’INTERÈS PERIODÍSTIC

Servei 3: Elaborar notes de premsa, que es difonen en els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, agències i Internet), sobre les activitats d’interès periodístic, com ara els resultats de les investigacions realitzades en el si de la institució, els actes acadèmics, culturals i cívics organitzats per l’alumnat i el professorat, i la informació institucional generada per membres de la Universitats de València.
Compromís 3: Remetre notes de premsa de qualitat (veracitat, contrast, impacte, interès…) als mitjans de comunicació, per tal de difondre les activitats d’interès periodístic que generen els i les portaveus, expertes i experts i membres de la Universitat de València.
Indicador 3: Nombre de notícies publicades en el Recull de Premsa anualment.

RECULL DE PREMSA

Servei 4: Elaborar i editar el Recull de Premsa diàriament, amb l’objectiu de documentar, per a la comunitat universitària, la informació publicada en una desena de mitjans escrits.
Compromís 4: Actualitzar diàriament el Recull de Premsa de la Universitat de manera que continga tota la informació publicada en una desena de mitjans escrits.
Indicador 4: Nombre d’insercions diàries en el Recull de Premsa.

GUIA D’EXPERTS

Servei 5: Gestionar una Guia d’Experts (base de dades d’investigadors i investigadores per especialitats) que té l’objectiu de posar en contacte els experts i expertes de la Universitat de València amb periodistes per tal d’organitzar entrevistes, participar en programes de ràdio o televisió, elaborar articles d’opinió…
Compromís 5: Augmentar el nombre dels nostres experts i expertes inclosos en la Guia d’Experts.
Indicador 5: Nombre d’experts i expertes incorporats en la Guia d’Experts anualment.


INDICADORS

Indicador Fòrmula Descripció meta Unitats
1 Desfasament de dies entre la publicació de la notícia i el fet. Diferència (data d’actualització de la notícia - la data del fet) 3 dies com a màxim dies
2 Nombre d’insercions en els mitjans de comunicació anualment. Comptar les insercions en els mitjans de comunicació (Recull de Premsa) Evolució positiva insercions
3 Nombre de notícies publicades en el Recull de Premsa anualment. Comptar el nombre de notícies publicades en el Recull de Premsa Evolució positiva notícies
4 Nombre d’insercions diàries en el Recull de Premsa. Comptar el nombre d’insercions diàries en el Recull Evolució positiva insercions
5 Nombre d’experts i expertes incorporats en la Guia d’Experts anualment. Comptar el nombre de contactes incorporats a la Guia d’Experts Incorporar 300 experts i expertes en la Guia anualment contactes


DRETS I DEURES


DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES

Drets

Les persones usuàries dels serveis que presta aquesta unitat tenen els drets reconeguts a l’article 13 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:

  • Ser tractats amb respecte i deferència.
  • Rebre un tractament no discriminatori i una atenció adaptada a les seues condicions personals, d’acord amb els recursos disponibles.
  • Utilitzar les llengües oficials al territori de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que estableix l’ordenament Jurídic.
  • Accedir a la informació pública en els termes previstos en la legislació vigent.
  • Presentar els suggeriments, queixes i felicitacions que estimen oportuns en relació amb els serveis prestats pel Gabinet de Premsa en els quals siguen part interessada, per les vies establertes.
  • Qualsevol altre dret que es derive de la legislació vigent.

Deures

Les persones usuàries dels serveis que presta el Gabinet de Premsa tenen el deure de:

  • Tractar el personal del Gabinet amb respecte i deferència.
  • Presentar la documentació requerida per a l’elaboració del material periodístic dins del termini usual en l’activitat periodística.
  • Citar el Gabinet de Premsa de la UV com a font en qualsevol document que utilitze informació elaborada pel Gabinet de Premsa.
  • Qualsevol altre deure que es derive de la legislació vigent.
  • NORMATIVA


    NORMATIVA GENERAL

    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats i Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
    • Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
    • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    • Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.
    • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
    • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
    • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

    NORMATIVA ESPECÍFICA

    • Constitució art. 20 :
      "1. Es reconeixen i protegeixen els drets:
      a) A expressar i difondre lliurement els pensaments, idees i opinions mitjançant la paraula, l'escrit o qualsevol altre mitjà de reproducció.
      b) A la producció i creació literària, artística, científica i tècnica.
      c) A la llibertat de càtedra.
      d) A comunicar o rebre lliurement informació veraç per qualsevol mitjà de difusió. La llei regularà el dret a la clàusula de consciència i al secret professional en l'exercici d'aquestes llibertats.
      2. L'exercici d'aquests drets no es pot restringir mitjançant cap tipus de censura prèvia.
      3. La llei regularà l'organització i el control parlamentari dels mitjans de comunicació social dependents de l'Estat o de qualsevol ens públic i garantirà l'accés a aquests mitjans dels grups socials i polítics significatius, respectant el pluralisme de la societat i de les diverses llengües d'Espanya.
      4. Aquestes llibertats tenen el límit en el respecte als drets reconeguts en aquest títol, en els preceptes de les lleis que el despleguen i, especialment, en el dret a l'honor, a la intimitat, a la pròpia imatge i a la protecció de la joventut i de la infància.
      5. Només es podrà acordar el segrest de publicacions, enregistraments i altres mitjans d'informació en virtut de resolució judicial."
    • Llei orgànica 2/1997, de 19 de juny, reguladora de la clàusula de consciència dels professionals de la informació.
    • Llei orgànica 2/1984, de 26 de març, reguladora del dret de rectificació.
    • Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig de 1982, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.


    LOCALITZACIÓ


    Localització

    Adreça: Carrer del Serpis, 29. Edifici Beatriu Civera. 46022 València
    Telèfon: 96 386 41 13
    Adreça electrònica:  
    Web: http://www.uv.es/premsa

    Horari d’atenció

    Atenció personal a les dependències del Gabinet de Premsa en horari d’atenció (8:00 a 14:00 h de dilluns a divendres).

    Mitjans de transport públic

    Metro: Línies 4 i 6 (Tarongers) i línia 5 (Aiora)
    Autobusos: Línies 31, 40, 71, 81
    Valenbisi: www.valenbisi.es

    PARTICIPACIÓ


    FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ

    Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:

    • Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
    • Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
    • Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
    • Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.

    Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.

    Vies de comunicació

    Atenció telefònica: 96 386 41 13
    Atenció postal: Carrer del Serpis, 29. Edifici Beatriu Civera. 46022 València
    Adreça electrònica:  
    Atenció personal: Atenció personal a les dependències del Gabinet de Premsa en horari d’atenció (8:00 a 14:00 h de dilluns a divendres).
    Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia


    MESURES D’ESMENA

    Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.

    En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.