CASTELLANO
Logo UVCatàleg de Cartes de Serveis de la Universitat de València

Servei d’Anàlisi i Planificació

Data de publicació: 19-01-2023

MISSIÓ


MISSIÓ

El Servei d’Anàlisi i Planificació és un servei general de la Universitat de València que té com a missió coordinar l’estadística oficial i proporcionar i analitzar la informació necessària per a la presa de decisions dels òrgans de govern mitjançant els informes pertinents. Dóna suport tècnic a la planificació estratègica institucional i als plans d’actuació orientats a la millora contínua de la UV i de les seues unitats de gestió.


VIGÈNCIA

Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Joaquín Aldás-Manzano, Vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, en data 02-12-2020.

La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 01-01-2021.


SERVEIS I COMPROMISOS


SISTEMES D’INFORMACIÓ

Servei 1:
Proporcionar la informació requerida pels sistemes d’informació oficials: Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU), Sistema d’Informació de les Universitats Valencianes Públiques (SIUVP) i plataforma d’informació de la CRUE.
Compromís 1: Remetre i validar tots els fitxers requerits pel SIIU, el SIUVP i la CRUE dins dels terminis establerts.
Indicador 1: Percentatge de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE validats dins del termini.

Servei 2: Gestionar el catàleg d’unitats de la Universitat de València (GESCAT) i el Directori comú d’unitats organitzatives (DIR3) per proporcionar informació sobre l’estructura i unitats de la UV.
Compromís 2: Actualitzar el sistema d’informació GESCAT dins del termini de 2 dies des de la recepció de la modificació.
Indicador 2: Percentatge d’actualitzacions en GESCAT realitzades en el termini de 2 dies.

ESTUDIS I INFORMES

Servei 3: Elaborar els estudis i informes sol·licitats per l’equip rectoral, dins dels àmbits de l’ensenyament, la investigació i la transferència, els recursos humans, els recursos econòmics i físics, l’organització, els rànquings i altres.
Compromís 3: Elaborar tots els estudis i informes requerits per l’equip rectoral.
Indicador 3: Percentatge d’estudis i informes elaborats respecte als sol·licitats per l’equip rectoral.

Servei 4: Coordinar i elaborar l’Informe de gestió de l’activitat ordinària i els principals resultats de la UV que el rector presenta anualment al Claustre.
Compromís 4: Lliurar l’Informe de gestió de l’activitat ordinària a la Secretaria General dins del termini establert per a la presentació al Claustre.
Indicador 4: Dies de desviació del termini establert per al lliurament de l’Informe de gestió a la Secretaria General.

MODELS DE DISTRIBUCIÓ DE RECURSOS

Servei 5: Aplicar els models de distribució interna de despesa corrent sol·licitats pels òrgans de govern o serveis corresponents: model de distribució de centres, departaments i instituts, de laboratoris docents, de manuals bibliogràfics i de suport a la docència.
Compromís 5: Facilitar els resultats de l’aplicació dels models de distribució interna de despesa corrent dins dels terminis establerts.
Indicador 5: Percentatge de models de distribució interna de despesa corrent remesos dins del termini.

SUPORT A LA PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA INSTITUCIONAL

Servei 6: Donar suport tècnic als òrgans de govern per a l’elaboració i seguiment del Pla estratègic de la UV i el seu desplegament en els plans operatius anuals.
Compromís 6: Remetre tots els documents sol·licitats en matèria de planificació estratègica institucional.
Indicador 6: Percentatge de documents elaborats en matèria de planificació estratègica institucional respecte al total de documents sol·licitats.

SUPORT A LA MILLORA D’UNITATS UNIVERSITÀRIES

Servei 7: Assessorar a les unitats en el procés d’elaboració de cartes de serveis, realitzar el seguiment anual i publicar-lo al catàleg web de cartes de servei de la UV.
Compromís 7: Garantir una sessió formativa sobre el procés d’elaboració de cartes de serveis a les unitats que prèviament hagen sol·licitat la col·laboració del SAP.
Indicador 7: Percentatge de sessions de formació impartides per a l’elaboració de cartes de serveis respecte a les sol·licitades.

Servei 8: Coordinar els informes de seguiment de la gestió de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions (Bústia SQiF) de les unitats i elaborar l’informe anual que es presenta al Consell de Govern.
Compromís 8: Emetre l’informe de seguiment de la bústia de suggeriments, queixes i felicitacions de la UV de cada curs acadèmic dins del primer trimestre de l’any següent.
Indicador 8: Grau de compliment del termini de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF.

PETICIONS D’INFORMACIÓ INSTITUCIONAL

Servei 9: Coordinar i elaborar la resposta a les demandes d’informació institucional sol·licitades pels organismes oficials: GVA, Ajuntament, rànquings i altres institucions.
Compromís 9: Respondre a les demandes d’informació oficial formulades pels organismes oficials: GVA, rànquings i altres institucions, dins del termini sol·licitat.
Indicador 9: Percentatge de demandes d’informació oficial ateses per als organismes oficials dins del termini.

Servei 10: Donar resposta a les peticions d’informació sol·licitades per persones usuàries externes i internes a la UV.
Compromís 10: Atendre les peticions d’informació d’usuaris i usuàries admeses a tràmit dins del termini acordat.
Indicador 10: Percentatge de respostes d’informació realitzades a usuaris i usuàries dins del termini acordat.

PROJECTES DATAWAREHOUSE

Servei 11: Incorporar al Datawarehouse (DW) de la UV informació estructurada rellevant dels diferents àmbits, per facilitar la gestió, l’anàlisi de la informació i la presa de decisions.
Compromís 11: Publicar en DW tots els informes sol·licitats pels responsables de la UV i aprovats pel SAP respecte a la seua viabilitat.
Indicador 11: Percentatge d’ informes publicats en DW respecte dels sol·licitats i aprovats.

PUBLICACIÓ DE DADES INSTITUCIONALS EN WEB

Servei 12: Elaborar anualment el Recull de dades estadístiques de la UV i publicar-lo en la web del SAP.
Compromís 12: Publicar el Recull de dades estadístiques de la UV abans del 31 de gener de cada anualitat.
Indicador 12: Dies de desviació del termini de publicació del Recull de dades estadístiques (31 de gener).

Servei 13: Actualitzar anualment el Mapa d’internacionalització de la UV en la web del SAP.
Compromís 13: Actualitzar el Mapa d’internacionalització de la UV en la web del SAP dins del primer trimestre de cada anualitat.
Indicador 13: Dies de desviació del termini de publicació del Mapa d’internacionalització de la UV en la web.

Servei 14: Analitzar i difondre la posició de la UV en els principals rànquings universitaris mitjançant l’Observatori de rànquings publicat en la pàgina web del SAP.
Compromís 14: Actualitzar tots els rànquings de l’Observatori de rànquings en un termini màxim de cinc dies laborables des de la publicació de la seua última edició.
Indicador 14: Percentatge de rànquings actualitzats en l’Observatori de rànquings dins del termini.


INDICADORS

Indicador Fòrmula Descripció meta Unitats
1 Percentatge de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE validats dins del termini. (Nombre de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE validats dins del termini / Nombre de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE sol·licitats) x 100 100% %
2 Percentatge d’actualitzacions en GESCAT realitzades en el termini de 2 dies. (Nombre d’actualitzacions en GESCAT realitzades dins del termini 2 dies / Nombre de modificacions rebudes en GESCAT ) x 100 100% %
3 Percentatge d’estudis i informes elaborats respecte als sol·licitats per l’equip rectoral. (Nombre d’estudis i informes elaborats per a l’equip rectoral / Total d’estudis i informes sol·licitats per l’equip rectoral) x 100 100% %
4 Dies de desviació del termini establert per al lliurament de l’Informe de gestió a la Secretaria General. Data establerta per la Secretaria General - Data de lliurament a la Secretaria General Abans o igual a la data límit dies
5 Percentatge de models de distribució interna de despesa corrent remesos dins del termini. (Nombre de models de distribució interna de despesa corrent remesos dins del termini / Total de models de distribució interna de despesa corrent sol·licitats) x 100 100% %
6 Percentatge de documents elaborats en matèria de planificació estratègica institucional respecte al total de documents sol·licitats. (Nombre de documents elaborats en matèria de planificació estratègica institucional / Nombre de documents sol·licitats) x 100 100% %
7 Percentatge de sessions de formació impartides per a l’elaboració de cartes de serveis respecte a les sol·licitades. (Nombre de sessions formatives impartides per a l’elaboració de cartes de serveis / Total de sessions formatives demandades) x 100 100% %
8 Grau de compliment del termini de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF. Data de finalització del termini de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF (31 de març) - Data de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF Abans o igual a la data límit dies
9 Percentatge de demandes d’informació oficial ateses per als organismes oficials dins del termini. (Nombre de sol·licituds d’informació ateses als organismes oficials dins del termini / Nombre de sol·licituds d’informació dels organismes oficials rebudes) x 100 100% %
10 Percentatge de respostes d’informació realitzades a usuaris i usuàries dins del termini acordat. (Nombre de peticions d’informació realitzades pels usuaris dins de termini / Nombre total de peticions sol·licitades pels usuaris) x 100 100% %
11 Percentatge d’ informes publicats en DW respecte dels sol·licitats i aprovats. (Nombre d’informes publicats en DW / Nombre total d’informes sol·licitats i aprovats) x 100 100% %
12 Dies de desviació del termini de publicació del Recull de dades estadístiques (31 de gener). Data de finalització del termini de publicació del Recull de dades estadístiques (31 de gener) - Data de publicació del Recull de dades estadístiques Abans o igual a la data límit dies
13 Dies de desviació del termini de publicació del Mapa d’internacionalització de la UV en la web. Data de finalització del termini de publicació del Mapa d’internacionalització en la web (31 de març) - Data de publicació del Mapa d’internacionalització en la web del SAP Abans o igual a la data límit (0 o Nre. Positiu) dies
14 Percentatge de rànquings actualitzats en l’Observatori de rànquings dins del termini. (Nombre d’edicions de rànquings actualitzades en l’Observatori de rànquings dins del termini (cinc dies laborables) / Nombre d’edicions de rànquings de l’Observatori de rànquings) x 100 100% %


DRETS I DEURES


DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES

Drets

Els usuaris i les usuàries dels serveis que presta el SAP tenen els drets reconeguts en l’article 13 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:

  • Ser tractats amb respecte i deferència.
  • Rebre un tractament no discriminatori i una atenció adaptada a les seues condicions personals, d’acord amb els recursos disponibles.
  • Conèixer la identitat dels responsables i del personal que tramita els procediments que els afecten.
  • Conèixer, en qualsevol moment, l’estat de la tramitació de les sol·licituds que hagen cursat.
  • Utilitzar les llengües oficials al territori de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que es preveu en l’ordenament jurídic.
  • Accedir a la informació pública en els termes previstos en la legislació vigent.
  • Presentar els suggeriments, queixes i felicitacions que estimen oportuns en relació amb els serveis prestats pel SAP en els quals siguen part interessada, per les vies establertes.
  • Qualsevol altre dret que es derive de la legislació vigent.

Deures

  • Tractar el personal del SAP amb respecte i deferència.
  • Presentar la documentació requerida dins del termini previst.
  • Citar el Servei d’Anàlisi i Planificació de la UV com a font en qualsevol document que utilitze informació elaborada pel SAP.
  • Qualsevol altre deure que es derive de la legislació vigent.
  • NORMATIVA


    NORMATIVA GENERAL

    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
    • Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats i Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
    • Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
    • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    • Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.
    • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
    • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
    • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

    NORMATIVA ESPECÍFICA

    • ACGUV 99/2010, de 9 de juny, del Consell de Govern de la Universitat de València, pel qual s’aprova el Reglament de la Seu Electrònica de la Universitat de València, modificat en Consell de Govern de 27 d’octubre de 2010 (ACGUV 189/2010).
    • ACGUV 80/2012, de 26 d’abril de 2012, pel qual s’aprova el Reglament de funcionament de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions de la Universitat de València.
    • El Reglament d’execució pressupostària de la Universitat de València.
    • Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l’Administració General de l’Estat
    • Decret 41/2016, de 15 d’abril, del Consell, pel qual s’estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l’avaluació dels plans i programes en l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.


    LOCALITZACIÓ


    Localització

    Adreça: Av. Blasco Ibáñez, 13 Nivell 2. 46010 València
    Telèfon: 96 386 42 04
    Fax:
    Adreça electrònica:
    Web: http://www.uv.es/sap

    Horari d’atenció

    A les dependències del SAP en horari d’atenció (9 a 14 h de dilluns a divendres).

    Mitjans de transport públic

    Metro: Línia 3 (Facultats)
    Autobusos: Línies 12, 30, 31, 70, 71, 79, 80, 81
    Valenbisi: Estació 85: Blasco Ibáñez - Jaume Roig (a l’entrada de l’edifici de Rectorat)

    PARTICIPACIÓ


    FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ

    Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:

    • Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
    • Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
    • Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
    • Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.

    Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.

    Vies de comunicació

    Atenció telefònica: 96 386 42 04
    Atenció postal: Av. Blasco Ibáñez, 13 Nivell 2. 46010 València
    Fax:
    Adreça electrònica:
    Atenció personal: A les dependències del SAP en horari d’atenció (9 a 14 h de dilluns a divendres).
    Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
    Enquestes: http://www.uv.es/reculldedades (enquesta)
    Xarxes socials:


    MESURES D’ESMENA

    Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.

    En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.