CASTELLANO
Logo UVCatàleg de Cartes de Serveis de la Universitat de València

UVdiscapacitat

Data de publicació: 29-01-2024

MISSIÓ


MISSIÓ

Oferir suport a les persones amb discapacitat de la Universitat de València mitjançant el desenvolupament de programes específics i transversals que n’afavorisquen la inclusió en l’àmbit universitari, tenint sempre present els principis d’igualtat d’oportunitats i accessibilitat universal.


VIGÈNCIA

Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Helena Rausell Guillot, Vicerectora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, en data 01-12-2023.

La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 01-01-2024.


SERVEIS I COMPROMISOS


PROGRAMA D´ASSESSORAMENT PSICOEDUCATIU

Servei 1:
Informar, assessorar i/o valorar les necessitats de l’estudiantat amb discapacitat
Compromís 1: Atendre el 100% de les demandes d’informació, assessorament i valoració formulades segons les necessitats específiques de l’usuari/usuària.
Indicador 1: Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració de l´estudiantat amb discapacitat atès anualment.

PROGRAMA D´ATENCIÓ AL PDI I PTGAS

Servei 2: Informar, assessorar i/o valorar les necessitats del PDI i PTGAS amb discapacitat
Compromís 2: Atendre el 100% de les demands d’informació, assessorament i valoració del personal de la UV amb discapacitat.
Indicador 2: Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració del personal de la UV amb discapacitat atès anualment

PROGRAMA D´EQUIPARACIÓ D´OPORTUNITATS

Servei 3: Gestionar i/o facilitar el suport tècnic i/o personal a l’estudiantat amb discapacitat segons les seues necessitats.
Compromís 3: Tramitar el 100% de les demandes de suport tècnic i/o personal de l’estudiantat amb discapacitat.
Indicador 3: Percentatge de demandes de suport tècnic i personal tramitades anualment.

PROGRAMA DE SENSIBILITZACIÓ, FORMACIÓ I VOLUNTARIAT

Servei 4: Promoure que la comunitat universitària i les institucions externes a la UV prenguen un paper actiu en la inclusió de les persones amb discapacitat.
Compromís 4: Realitzar accions d’informació, sensibilització i/o formació sobre la discapacitat dirigides a la comunitat universitària.
Indicador 4: Nombre d´accions d´informació, sensibilització i/o formació realitzades anualment

PROGRAMA D´ACCESSIBILITAT UNIVERSAL

Servei 5: Gestionar accions encaminades a fer una universitat més accessible, amb l’eliminació de barreres físiques, electròniques i de comunicació existents a la UV per a facilitar la inclusió de les persones amb discapacitat.
Compromís 5: Tramitar el 100% de les demandes d’accessibilitat sol·licitades.
Indicador 5: Percentatge de demandes d’accessibilitat tramitades anualment.


INDICADORS

Indicador Fòrmula Descripció meta Unitats
1 Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració de l´estudiantat amb discapacitat atès anualment. (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes formulades) x 100 Atendre el 100% de les demandes %
2 Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració del personal de la UV amb discapacitat atès anualment (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol.licitades) x 100 Atendre el 100% de les demandes %
3 Percentatge de demandes de suport tècnic i personal tramitades anualment. (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol·licitades) x 100 Atendre el 100% de les demandes %
4 Nombre d´accions d´informació, sensibilització i/o formació realitzades anualment Nombre d’accions d’informació, sensibilització i/o formació realitzades anualment Realitzar com a mínim 3 accions (informació+ sensibilització + formació) anualment accions
5 Percentatge de demandes d’accessibilitat tramitades anualment. (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol·licitades) x 100 Atendre el 100% de les demandes %


DRETS I DEURES


DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES

Drets

Els usuaris i les usuaries dels serveis que presta UVdiscapacitat tenen els drets reconeguts en l’article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, i en particular:

  • Ser ateses de manera correcta i professional per tot el personal d’Uvdiscapacitat.
  • Tenir garantida la confidencialitat de les seues dades personals segons la legislació vigent.
  • Rebre informació actualitzada, accessible i de qualitat de les prestacions que ofereix UVdiscapacitat.
  • Disposar dels recursos tècnics necessaris que posseeix UVdiscapacitat per a facilitar els estudis en igualtat de condicions que la resta d’estudiants.
  • Gaudir d’espais i d’infraestructures accessibles.
  • Qualsevol altre dret derivat de la normativa vigent.

Deures

  • Comportar-se de manera correcta amb el personal d’Uvdiscapacitat i seguir­ne les indicacions.
  • Fer un bon ús dels recursos d’informació que UVdiscapacitat posa a la seua disposició.
  • Conèixer i complir les disposicions que regulen els diferents serveis que ofereix UVdiscapacitat, especialment les normatives de préstec, ús de les instal·lacions i utilització dels recursos electrònics i facilitació de material d’estudi i bibliografia.
  • Respectar els espais, els equipaments i les instal·lacions, tot contribuint a mantenir un entorn adient.
  • Assumir la cura i el manteniment dels recursos tècnics prestats.
  • Qualsevol altre deure derivat de la normativa vigent.
  • NORMATIVA


    NORMATIVA ESTATAL

    • Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
    • Llei 10/2010, de 28 d’abril, de prevenció del blanqueig de capitals i de finançament del terrorisme.
    • Reglament (UE) 2018/1725, general de protecció de dades, Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

    NORMATIVA DE LA UV

    • Reglament sobre l’atenció acadèmica de l’estudiantat amb discapacitat. Aprovat en Consell de Govern de 6 de juliol de 2010 (ACGUV 127/2010).
    • Reglament de pràctiques externes de la Universitat de València (ACGUV 131/2012).
    • Reglament de mesures per a la integració del personal docent i investigador amb discapacitat a la Universitat de València (Estudi General). Aprovat en Consell de Govern de 28 de març de 2013 (ACGUV 40/2013) i modificat en Consell de Govern de 31 de març de 2014 (ACGUV 30/2014).
    • Reglament de mobilitat de la Universitat de València (ACGUV 196/2013).
    • Reglament de matrícula de la Universitat de València per a títols de grau i màster (ACGUV 107/2017).
    • Reglament d’avaluació i qualificació de la Universitat de València per a títols de grau i màster (ACGUV 108/2017).
    • Reglament de permanència dels i les estudiants de la Universitat de València.


    LOCALITZACIÓ


    Localització

    Adreça: Av. Blasco lbáñez, 21. 46010 València
    Telèfon: 96 398 34 26
    Fax:
    Adreça electrònica: : per a sol·licitud d´informes al professorat, seguiments, consultes… : per a sol·licitud d´adaptació de material, suport en exàmens o productes de suport. : per a assessorament a personal de la UV amb discapacitat referit a mesures integradores. : per a qualsevol altra consulta.
    Web: http://www.uv.es/uvdiscapacitat

    Horari d’atenció

    Atenció personal amb cita prèvia Presencial: A les dependències d’Uvdiscapacitat. En línia: mitjançant Google Meet WhatsApp: 690 950 985 i 690952473 Horari d’atenció amb cita prèvia: D’octubre fins a maig: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h i 16:00 a 18:00h) Juny, juliol i setembre: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h). Agost: tancat

    Mitjans de transport públic

    Metro: Línia 3 - Facultats
    Autobusos: Línies: 9, 10, 12, 29, 30, 31, 40, 41, 70, 71, C2, 81 y C3
    Valenbisi: http://www.valenbisi.es

    PARTICIPACIÓ


    FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ

    Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:

    • Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
    • Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
    • Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
    • Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.

    Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.

    Vies de comunicació

    Atenció telefònica: 96 398 34 26
    Atenció postal: Av. Blasco lbáñez, 21. 46010 València
    Adreça electrònica: : per a sol·licitud d´informes al professorat, seguiments, consultes… : per a sol·licitud d´adaptació de material, suport en exàmens o productes de suport. : per a assessorament a personal de la UV amb discapacitat referit a mesures integradores. : per a qualsevol altra consulta.
    Atenció personal: Atenció personal amb cita prèvia Presencial: A les dependències d’Uvdiscapacitat. En línia: mitjançant Google Meet WhatsApp: 690 950 985 i 690952473 Horari d’atenció amb cita prèvia: D’octubre fins a maig: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h i 16:00 a 18:00h) Juny, juliol i setembre: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h). Agost: tancat
    Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
    Enquestes: http://www.uv.es/uvdiscapacitat
    Xarxes socials:


    MESURES D’ESMENA

    Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.

    En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.