UVdiscapacitat
Data de publicació: 29-01-2024
MISSIÓ
MISSIÓ
Oferir suport a les persones amb discapacitat de la Universitat de València mitjançant el desenvolupament de programes específics i transversals que n’afavorisquen la inclusió en l’àmbit universitari, tenint sempre present els principis d’igualtat d’oportunitats i accessibilitat universal.
VIGÈNCIA
Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Helena Rausell Guillot, Vicerectora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, en data 01-12-2023.
La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 01-01-2024.
SERVEIS I COMPROMISOS
Servei 1: Informar, assessorar i/o valorar les necessitats de l’estudiantat amb discapacitat
PROGRAMA D´ATENCIÓ AL PDI I PTGAS
Servei 2: Informar, assessorar i/o valorar les necessitats del PDI i PTGAS amb discapacitat
PROGRAMA D´EQUIPARACIÓ D´OPORTUNITATS
Servei 3: Gestionar i/o facilitar el suport tècnic i/o personal a l’estudiantat amb discapacitat segons les seues necessitats.
PROGRAMA DE SENSIBILITZACIÓ, FORMACIÓ I VOLUNTARIAT
Servei 4: Promoure que la comunitat universitària i les institucions externes a la UV prenguen un paper actiu en la inclusió de les persones amb discapacitat.
PROGRAMA D´ACCESSIBILITAT UNIVERSAL
Servei 5: Gestionar accions encaminades a fer una universitat més accessible, amb l’eliminació de barreres físiques, electròniques i de comunicació existents a la UV per a facilitar la inclusió de les persones amb discapacitat.
INDICADORS
Indicador | Fòrmula | Descripció meta | Unitats | |
---|---|---|---|---|
1 | Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració de l´estudiantat amb discapacitat atès anualment. | (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes formulades) x 100 | Atendre el 100% de les demandes | % |
2 | Percentatge de demandes d´informació, assessorament i valoració del personal de la UV amb discapacitat atès anualment | (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol.licitades) x 100 | Atendre el 100% de les demandes | % |
3 | Percentatge de demandes de suport tècnic i personal tramitades anualment. | (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol·licitades) x 100 | Atendre el 100% de les demandes | % |
4 | Nombre d´accions d´informació, sensibilització i/o formació realitzades anualment | Nombre d’accions d’informació, sensibilització i/o formació realitzades anualment | Realitzar com a mínim 3 accions (informació+ sensibilització + formació) anualment | accions |
5 | Percentatge de demandes d’accessibilitat tramitades anualment. | (Nre. de demandes ateses / Nre. de demandes sol·licitades) x 100 | Atendre el 100% de les demandes | % |
DRETS I DEURES
DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES
Drets
Els usuaris i les usuaries dels serveis que presta UVdiscapacitat tenen els drets reconeguts en l’article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, i en particular:
- Ser ateses de manera correcta i professional per tot el personal d’Uvdiscapacitat.
- Tenir garantida la confidencialitat de les seues dades personals segons la legislació vigent.
- Rebre informació actualitzada, accessible i de qualitat de les prestacions que ofereix UVdiscapacitat.
- Disposar dels recursos tècnics necessaris que posseeix UVdiscapacitat per a facilitar els estudis en igualtat de condicions que la resta d’estudiants.
- Gaudir d’espais i d’infraestructures accessibles.
- Qualsevol altre dret derivat de la normativa vigent.
Deures
NORMATIVA
NORMATIVA ESTATAL
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
- Llei 10/2010, de 28 d’abril, de prevenció del blanqueig de capitals i de finançament del terrorisme.
- Reglament (UE) 2018/1725, general de protecció de dades, Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
NORMATIVA DE LA UV
- Reglament sobre l’atenció acadèmica de l’estudiantat amb discapacitat. Aprovat en Consell de Govern de 6 de juliol de 2010 (ACGUV 127/2010).
- Reglament de pràctiques externes de la Universitat de València (ACGUV 131/2012).
- Reglament de mesures per a la integració del personal docent i investigador amb discapacitat a la Universitat de València (Estudi General). Aprovat en Consell de Govern de 28 de març de 2013 (ACGUV 40/2013) i modificat en Consell de Govern de 31 de març de 2014 (ACGUV 30/2014).
- Reglament de mobilitat de la Universitat de València (ACGUV 196/2013).
- Reglament de matrícula de la Universitat de València per a títols de grau i màster (ACGUV 107/2017).
- Reglament d’avaluació i qualificació de la Universitat de València per a títols de grau i màster (ACGUV 108/2017).
- Reglament de permanència dels i les estudiants de la Universitat de València.
LOCALITZACIÓ
Localització
Adreça: Av. Blasco lbáñez, 21. 46010 València
Telèfon: 96 398 34 26
Fax:
Adreça electrònica: updestudiantes@uv.es: per a sol·licitud d´informes al professorat, seguiments, consultes… upd@uv.es: per a sol·licitud d´adaptació de material, suport en exàmens o productes de suport. pdipasdiscapacidad@uv.es: per a assessorament a personal de la UV amb discapacitat referit a mesures integradores. uvdiscapacitat@uv.es: per a qualsevol altra consulta.
Web: http://www.uv.es/uvdiscapacitat
Horari d’atenció
Atenció personal amb cita prèvia Presencial: A les dependències d’Uvdiscapacitat. En línia: mitjançant Google Meet WhatsApp: 690 950 985 i 690952473 Horari d’atenció amb cita prèvia: D’octubre fins a maig: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h i 16:00 a 18:00h) Juny, juliol i setembre: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h). Agost: tancat
Mitjans de transport públic
Metro: Línia 3 - Facultats
Autobusos: Línies: 9, 10, 12, 29, 30, 31, 40, 41, 70, 71, C2, 81 y C3
Valenbisi: http://www.valenbisi.es
PARTICIPACIÓ
FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ
Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:
- Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
- Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
- Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
- Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.
Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.
Vies de comunicació
Atenció telefònica: 96 398 34 26
Atenció postal: Av. Blasco lbáñez, 21. 46010 València
Adreça electrònica: updestudiantes@uv.es: per a sol·licitud d´informes al professorat, seguiments, consultes… upd@uv.es: per a sol·licitud d´adaptació de material, suport en exàmens o productes de suport. pdipasdiscapacidad@uv.es: per a assessorament a personal de la UV amb discapacitat referit a mesures integradores. uvdiscapacitat@uv.es: per a qualsevol altra consulta.
Atenció personal: Atenció personal amb cita prèvia Presencial: A les dependències d’Uvdiscapacitat. En línia: mitjançant Google Meet WhatsApp: 690 950 985 i 690952473 Horari d’atenció amb cita prèvia: D’octubre fins a maig: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h i 16:00 a 18:00h) Juny, juliol i setembre: (Dilluns a divendres, 9:00 a 14:00h). Agost: tancat
Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
Enquestes: http://www.uv.es/uvdiscapacitat
Xarxes socials:
MESURES D’ESMENA
Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.
En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.