|
OCB (envia tus fotos o comentarios a
1. Què és l'OCB? L'Observatori del Carril-Bici de València pretén reflectir de manera actualitzada l'estat de la xarxa de carril-bici de la ciutat de València i de la seua rodalia. La seua finalitat principal és promoure un instrument de denúncia de les mancances i deficiències, prestant especial atenció a les que suposen riscos majors o a aquelles que són menys comprensibles (per ser senzilles i econòmiques de solucionar, pero suposar incoherències majors...). A més, l'OCB aspira a plasmar els principis en què creiem que hauria d'estar orientada la planificació urbana i viaria per tal d'aconseguir una ciutat òptima per a tots els ciutadans pel que fa a les possibilitats de mobilitat sostenible. Us preguem que recolzeu aquesta iniciativa amb suggeriments, denúncies, fotografies i propostes de millora. L'OCB serà més complet i, per tant, més útil, amb la col·laboració de tots. Contacteu amb carrilbici@gmail.com.
2. Principis que han d'ordenar la planificació urbana i viaria segons l'OCB. L 'OCB considera bàsic guanyar espais per a vianants i ciclistes al carrer. Per hi arribar, s'ha d'aconseguir recuperar part de l'espai públic que els automòbils s'han apropiat, moltes vegades de manera clarament excessiva gràcies a la visió dominat a la planificació urbana al segle passat i, d'altres (amb casos com la doble filera, aparcament a les voreres i demés), fins i tot de forma manifestament contrària al que estava previst, anant més enllà de la previsió ja per si mateixa generosa d'espai assignat. - La xarxa de carril-bici ha de ser coherent i completa - S'han d'establir itineraris básics que permetan garantir la connexió de les diferents zones de la ciutat amb els centres d'estudi, oci i negoci de la ciutat - Els grans centres educatius, com ara els campus universitaris, han d'estar connectats de manera òptima amb carril-bici no sols entre ells i amb tots els barris de la ciutat, sinó també amb els nuclis urbans més importants de l'àrea metropolitana - Els carrils-bici han de ser dissenyats de manera que garantisquen la seua funcionalitat i la seguretat dels ciclistes - L'espai urbà destinat als ciclistes ha de ser un espai guanyat no als vianants (que, de fet, n'hauriem de guanyar, també) sinó als automòbils - La xarxa de carril-bici ha de ser aprofitada com un element més d'un disseny global de la mobilitat urbana i interurbana que afavorisca el desenvolupament sostenible, el respecte als ciutadans i la qualitat de vida [Més informació sobre aquests principis]
3. OCB: Exemples de problemes, denúncies de deficiències, control de la situació del carril-bici a València - Problemes de planificació de la xarxa de carril-bici
- Problemes d'execució i de manteniment als carrils-bici de la ciutat
- Manifestacions de despreocupació i denúncies de deficiències concretes als carrils de la ciutat
|
|