logo UdIE
INDESTAP
Grup d'Innovació Docent en Estadística Aplicada
Departament d'Estadística i Investigació Operativa
Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Planificació
Inici Objectius Membres Projectes Materials
Español
Presentació

Com a grup d'innovació ens proposem la reestructuració de l'assignatura d'Estadística (d'un primer curs de grau, fonamentada en la introducció als conceptes bàsics d'estadística descriptiva i inferència estadística) sota el paradigma de l'aprenentatge basat en projectes.

L'Aprenentatge basat en projectes fomenta habilitats tan importants com l'aprenentatge autònom, el treball en grup, la capacitat d'autoavaluació, la planificació del temps o la capacitat d'expressió oral i escrita. A més, el fet d'aprendre Estadística mitjançant estudis reals representatius del seu camp professional, millora la motivació de l'alumne, la qual cosa es tradueix en un millor rendiment acadèmic i una major persistència en l'estudi.

Els alumnes, en grups de 4 a 6 persones, treballaran en projectes de recerca basats en estudis científics reals, utilitzant el programari estadístic R-Commander, i exposaran els resultats obtinguts a la resta de l'alumnat. Aquesta metodologia docent permet als alumnes aprofundir en els conceptes que s'han anat introduint en les classes de teoria. Els alumnes passaran a ser els protagonistes de les classes pràctiques, resumint i obtenint conclusions dels projectes assignats a cada grup.

Les competències que es consolidaran són:

1. Fomentar l'aplicació dels coneixements teòrics estudiats mitjançant l'anàlisi de casos reals, apropant així el treball que realitzarà l'estudiant al que serà la seva futura vida professional.
2. Mostrar la possibilitat d'aprendre amb l'estadística; en aquest cas, atès que la reestructuració de l'assignatura es duu a terme en els graus en Ciència i tecnologia dels Aliments i en Nutrició Humana i Dietètica, aprendre aspectes relacionats amb els aliments com la seva composició, consum, etc.
3. Desenvolupar les competències transversals de treball en equip, presa de decisions i habilitats interpersonals.
4. Augmentar les habilitats de recerca a les àrees concretes dels graus involucrats.
5. Augmentar les habilitats de l'alumne en expressió escrita i oral.

 
""

NOVETATS:

"" Notícia

INDESTAP ha estat les V Trobades d'innovació educativa de la Universitat de València (29-30 de gener) amb el treball "Valoración de un curso de Estadística basado en proyectos de investigación" [29-30/01/14]      

"" Notícia

INDESTAP ha estat en les V Jornades d'intercanvi d'experiències docents en Estadística amb el treball "Generación de entornos de aprendizaje a partir de la experiencia" [3-4/7/14]      

"" Notícia

INDESTAP ha estat en el XXXIV Congreso Nacional de Estadística e Investigació Operativa amb el treball "Cómo perciben los estudiantes una asignatura de Estadística diseñada a partir del proyecto de investigación: Analisis del efecto de la dieta en el control de la diabetes mellitus de tipo 2" [13/9/13]      

"" Notícia

INDESTAP ha estat en les IV Jornadas de Innovación Educativa en Estadística de la Universidad Politécnica de Cartagena amb el treball "Aprendiendo estadística a partir del proyecto de investigación: Analisis del efecto de la dieta en el control de la diabetes mellitus de tipo 2" [29/6/13]      

"" Notícia

INDESTAP ha estat en les IV Trobades d'innovació educativa de la Universitat de València (23-24 de gener) amb el treball "¿Cómo perciben los estudiantes una asignatura de Estadística diseñada a partir de proyectos de investigación?" [25/01/13]

"" Notícia

INDESTAP ha publicat en Épsilon (Revista d'Educació Matemàtica) el treball "El aprendizaje de la estadística basado en proyectos de investigación" [21/12/12]

 "" Notícia

INDESTAP ha estat en les III Jornadas de Intercambio de Experiencias de Innovación Educativa en Estadística de la Universitat de València [22/07/12]

 
Grup d'Innovació Educativa "INDESTAP". Facultat de Matemàtiques, c/ Dr. Moliner, 50; Campus de Burjassot, 46100 Burjassot (Espanya). (+34) 96 354 4354.