Presentació
Com
a grup d'innovació ens proposem la reestructuració de l'assignatura
d'Estadística (d'un primer curs de grau, fonamentada en la introducció
als conceptes bàsics d'estadística descriptiva i inferència
estadística) sota el paradigma de l'aprenentatge basat en projectes.
L'Aprenentatge basat en projectes fomenta habilitats tan importants com
l'aprenentatge autònom, el treball en grup, la capacitat
d'autoavaluació, la planificació del temps o la capacitat d'expressió
oral i escrita. A més, el fet d'aprendre Estadística mitjançant estudis
reals representatius del seu camp professional, millora la motivació de
l'alumne, la qual cosa es tradueix en un millor rendiment acadèmic i
una major persistència en l'estudi.
Els alumnes, en grups de 4 a 6 persones, treballaran en projectes de
recerca basats en estudis científics reals, utilitzant el programari
estadístic R-Commander, i exposaran els resultats obtinguts a la resta
de l'alumnat. Aquesta metodologia docent permet als alumnes aprofundir
en els conceptes que s'han anat introduint en les classes de teoria.
Els alumnes passaran a ser els protagonistes de les classes pràctiques,
resumint i obtenint conclusions dels projectes assignats a cada grup.
Les competències que es consolidaran són:
1. Fomentar l'aplicació dels coneixements teòrics estudiats mitjançant
l'anàlisi de casos reals, apropant així el treball que realitzarà
l'estudiant al que serà la seva futura vida professional.
2. Mostrar la possibilitat d'aprendre amb l'estadística; en aquest cas,
atès que la reestructuració de l'assignatura es duu a terme en els
graus en Ciència i tecnologia dels Aliments i en Nutrició Humana i
Dietètica, aprendre aspectes relacionats amb els aliments com la seva
composició, consum, etc.
3. Desenvolupar les competències transversals de treball en equip, presa de decisions i habilitats interpersonals.
4. Augmentar les habilitats de recerca a les àrees concretes dels graus involucrats.
5. Augmentar les habilitats de l'alumne en expressió escrita i oral.
|
NOVETATS:
|
Notícia
INDESTAP ha
estat les V Trobades d'innovació educativa de la Universitat de
València
(29-30 de gener) amb el treball "Valoración de un curso de Estadística
basado en proyectos de investigación"
[29-30/01/14]
|
Notícia
INDESTAP ha
estat en les V Jornades d'intercanvi d'experiències docents en
Estadística amb el treball "Generación de entornos de aprendizaje a
partir de la experiencia" [3-4/7/14]
|
Notícia
INDESTAP ha
estat en el XXXIV Congreso Nacional de Estadística e Investigació
Operativa
amb el treball "Cómo perciben los estudiantes una
asignatura de Estadística diseñada a partir del proyecto de
investigación: Analisis del efecto de la dieta en el control de la
diabetes mellitus de tipo 2" [13/9/13]
|
Notícia
INDESTAP ha
estat
en les IV Jornadas de Innovación Educativa en Estadística de la
Universidad Politécnica de Cartagena amb el treball "Aprendiendo
estadística a partir del proyecto de investigación: Analisis del efecto
de la dieta en el control de la diabetes mellitus de tipo 2" [29/6/13]
|
Notícia
INDESTAP ha
estat en
les IV Trobades d'innovació educativa de la Universitat de València
(23-24 de gener) amb el treball "¿Cómo perciben los estudiantes una
asignatura de Estadística diseñada a partir de proyectos de
investigación?"
[25/01/13]
|
Notícia
INDESTAP ha
publicat
en Épsilon (Revista d'Educació Matemàtica) el treball "El aprendizaje
de la estadística basado en proyectos de investigación" [21/12/12]
|
Notícia
INDESTAP
ha estat en les III Jornadas de Intercambio de Experiencias de
Innovación Educativa en Estadística de la Universitat de València
[22/07/12]
|
|