Universitat de València   Imatge del rectorat
Unitat d'ERGONOMÍa I PSICOSOCIOLOGIA APLICADA  

Comissió de Riscos Psicosocials

Protecció de dades

Condicions d'ús de la informació personal a la que s’accedeix

La informació personal relativa als casos objecte d’estudi per la Comissió es facilitarà anonimitzada sempre que siga possible.

Tant en el cas anterior com quan les circumstàncies del cas ho impossibiliten o quan resulte necessari accedir a aquesta informació amb motiu del desenvolupament de les tasques encomanades tots els membres de la Comissió estan obligats a guardar un secret absolut dels assumptes dels que coneguen.

El deure de secret així com el de seguretat previstos als articles 9 i 10 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, al 22 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals i la resta de legislación aplicable, es garantirà tot i respectant les següents obligacions i principis:

1. Únicament el personal metge podrà accedir a les dades salut incorporades a un historial clínic. La resta de membres podran accedir exclusivament a les conclusions dels exàmens practicats en els termes prevists a l’article 36.2.b de la Llei de Prevenció. Per tant, i preferiblement escaurà, llevat que siga impossible incloure informació relativa a la salut o intimitat del treballador llevat que:

  1. Hi haja un consentiment exprés i específic del treballador relatiu al desenvolupament de les tasques pròpies de la Comissió.
  2. Es limite, quan no hi haja una altra possibilitat, a dades bàsiques.

2. L'accés a la informació es facilita per la condició de membre de la Comissió i no atorga per tant cap dret a la seua comunicació a organitzacions distintes dels òrgans de la Universitat competents en la matèria.

3. Les dades només podran emprar-se per a les finalitats pròpies de l’actuació de la Comissió.

4. En cap cas es podrà realitzar cap còpia de les dades ni incorporar-les a cap fitxer en suport òptic, informàtic, paper o qualsevol altre distint de la documentació a la que accediu, llevat de les notes que siguen necessàries per a la tasca de la Comissió.

5. En qualsevol cas es garantirà que cap tercer no relacionat amb el desenvolupament de la tasca de la Comissió puga accedir a les dades, sense perjudici de l'accés que en puga tenir el personal tècnic del Servei.

6. En cap cas els expedients i documents que els integren podran eixir del control de la Universitat. Es considera prohibit l’ús de la documentació fora de les instal·lacions destinades per la Universitat per al seu emmagatzematge i per al desenvolupament de les tasques de la Comissió.

7. Finalitzat l'ús de la documentació aquesta restarà en poder de la institució per a la seua conservació als efectes administratius. Els documents de treball personal com ara els fulls en els que s'anote informació personal relativa a persones identificades o identificables hauran de ser destruïts llevat que s'incorporen a l'expedient.

8. Qualsevol incidència de relleu que afecte a les dades personals haurà de comunicar-se de manera immediata a la presidència de la Comissió.

9. La infracció d’aquestes normes podrà determinar la responsabilitat disciplinària o personal que corresponga.