Logo de la Universitat de València Logo Centre Rus Logo del portal

• 22 de novembre de 2019
Image de la noticia

Jesús Yaniz González

Motivació. Només amb aquesta paraula és possible descriure l'experiència en el festival Друзья, прекрасен наш союз, organitzat per la fundació Рускии Мир en Kiten, Bulgària.
Aquestes jornades reuneixen estudiants de rus de tota Europa, principalment de països de l'Est, encara que l'any 2019 també estaven representats països com Bèlgica, Itàlia o Espanya, i permeten la creació d'una unió transfronterera.
Què ens uneix? La resposta pot semblar senzilla: l'interès per aprendre la llengua de Pushkin, el somni de poder dominar, en un futur esperem no gaire llunyà, l'idioma rus. Però, conforme ens coneixem, compartim experiències, objectius, compartim visions i perspectives, ens adonem que la nostra unió, nostra союз va més enllà.
El festival es va convertir en un punt de trobada en el qual, amb el rus com a eina d'intercanvi, vam poder aprendre sobre les cultures dels altres estudiants, els seus balls i plats típics, els seus valors… en definitiva, allò bell de cadascú.
Amb una dinàmica de tallers, en la qual se subdivideixen als 200 participants i s'organitzen activitats de teatre, literatura, música, cinema, història i ball, l'experiència es converteix en doblement profitosa, estimulant els nostres interessos i fent-los convergir sobre un fons comú: la llengua russa.
A tot això cal sumar i destacar l'espai de desenvolupament: la ciutat de Kiten, a Bulgària, en una petita península refrescada per la brisa de la mar Negra.
Motivació és el que s'extreu d'aquesta experiència, motivació després de conèixer a gent tan diferent amb la qual comparteixes l'interès en aquesta llengua, la russa; motivació després de veure com uns altres han aconseguit dominar-la, i entendre que no és impossible; motivació per continuar estudiant, per continuar lluitant per aprendre la llengua de Pushkin.
I és que, com deia el gran Aleksander Sergueyevich Pushkin: Друзья мои, прекрасен наш союз!

Imatges: