
Dades Generals
Estudis dirigits a persones graduades en Ciències Gastronòmiques, Ciència i Tecnologia dels Aliments, Nutrició Humana i Dietètica, Turisme, Gestió i Direcció d'empreses i altres titulacions del camp de les Humanitats. A més, també podran assistir i obtenir un certificat d'aprofitament, els professionals experts en la matèria i els estudiants procedents de:
- FP Bàsica: Títol Professional Bàsic en Activitats Marítim-Pesqueres. Títol Professional Bàsic en Cuina i Restauració. Títol Professional Bàsic en Indústries Alimentàries.
- Grau Superior: Títol de Tècnic en Cuina i Gastronomia. Títol de Tècnic en Comercialització de Productes Alimentaris. Títol de Tècnic en Cultius Aqüícoles. Títol de Tècnic en Elaboració de Productes Alimentosos. Títol de Tècnic en Navegació i Pesca de Litoral. Títol de Tècnic en Serveis en Restauració. Grau Superior: Títol de Tècnic Superior en Aqüicultura. Títol de Tècnic Superior en Direcció de Cuina. Títol de Tècnic Superior en Direcció de Serveis de Restauració. Títol de Tècnic Superior en Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària.
Durada i lloc on s'imparteix
Dilluns a divendres. Horari matí i vesprada. Lloc: Edifici Veles e Vents del port de València.
Programa
Comerç, cuina i dieta mediterrània en productes de la pesca i l'aqüicultura.
- Tipus de productes en el sector pesquer i aqüícola.
- Cadena del sector pesquer i aqüícola.
- Consum dels productes de la pesca.
- Els productes del sector pesquer i aqüícola en la Dieta Mediterrània.
- Noves tendències en les empreses del sector pesquer i aqüícola i preferències alimentàries del consumidor.
- Seguretat alimentària.
- La figura de l'assessor culinari dels productes pesquers.
- Legislació alimentària.
- Màrqueting orientat al producte.
- Emprenedoria en el sector pesquer i aqüícola.
- Fitxes tècniques: noves estratègies de desenvolupament i implantació.
- Tècniques de cuina tradicionals i avançades per al sector pesquer i aqüícola: Aplicacions pràctiques.
Organitzador
963395037-648484422
- Soriano Del Castillo, Jose Miguel
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Director/a Titulacio Master Oficial
- Coordinador/a Curs
Professorat
Javier Andrés Salvador, director del Grup la Sucursal i Escola d'Hosteleria Gambrinus València.
Objectius i metodologia
El Certificat Universitari en Comerç, Cuina i Dieta Mediterrània en Productes de la Pesca i l'Aqüicultura 1a Edició està enfocat cap a professionals que desenvolupen la seva activitat en el sector de comercialització de productes de la pesca i l'aqüicultura, per a aquells que treballen en el sector de la cuina i desitgen innovar amb noves presentacions i estratègies culinàries, i per a aquells professionals sanitaris que vulguen conèixer els avantatges alimentaris i saludables d'aquests productes, així com l'estratègia per a desenvolupar menús saludables i equilibrats nutricionalment.
Objectius generals
- Comprendre la diversitat de productes de la pesca i l'aqüicultura.
- Explorar l'evolució històrica i sociocultural del consum d'aquests productes.
- Conèixer les diferents matèries primeres i la seva manipulació, així com les aplicacions en cuina.
- Comprendre i valorar la importància d'aquests productes en la Dieta Mediterrània.
- Saber les millors eines per a garantir la seguretat alimentària i les seves propietats nutricionals.
- Conèixer les noves tendències gastronòmiques i tècniques culinàries aplicats als productes de la pesca i l'aqüicultura (com la cuina al buit, cuina a baixa temperatura, elaboració de productes en diferents textures,…)
- Conèixer els elements del pensament creatiu per a aplicar-lo en el disseny d'una oferta gastronòmica variada i equilibrada sent aquests productes un dels elements principals.
Objectius professionals
Piscicultor. Aqüicultor d'engreixament de peixos. Aqüicultor d'engreixament de mol·luscos. Aqüicultor d'engreixament de crustacis. Auxiliar de granja. Mariscador. Maître. Personal del servei de restauració. Cambrers, Segon cap de Restaurant o sala, Cap de sector de restaurant o sala, etc.
Admissió i matrícula
TERMINI D'INSCRIPCIÓ TANCAT.