UVtendaUniversitat de ValènciaFundació General Logo del portal

Consum sostenible

 

La Universitat posseeix una sèrie de valors que la distingeixen i la fan singular. Fer visibles aquests valors i perceptibles en la seua imatge corporativa constitueix una important carta de presentació cap a l'exterior.

La Universitat de València va posar en marxa en 2003 “La Tenda de la Universitat“ com a instrument per a interioritzar i projectar la imatge corporativa de la Universitat.  Des de llavors proveeix de productes i serveis a la comunitat universitària i a la societat, aplicant i guiant en la correcta aplicació del manual d'identitat corporativa i, al seu torn,  fent un esforç per incorporar els valors que la Universitat manifesta des dels seus estatuts.

En coherència amb aquesta missió, s'ha aconseguit una cuidada selecció de proveïdors i productes que consoliden una oferta significativa de productes de consum sostenible associats a la imatge corporativa de la Universitat:

•             tèxtil i alimentació procedents de projectes de comerç just, cultiu ecològic o producció de proximitat

•             material de papereria fabricat amb materials reciclats / procedents explotacions sostenibles

•             impressió de logotips en tallers especials d'ocupació

Aquestes  línies de producte transmeten valors ètics que promouen una actitud col·laboradora amb la construcció d'una societat ambientalment sostenible, justa i solidària, posant en valor el consum reflexiu sostenible a través d'experiències  quotidianes en consum sostenible que fomenten actituds més concordes amb els reptes socials i ambientals reunits en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

 Els valors incorporats en els productes de tèxtil i alimentació procedents de comerç just són compartits per la Universitat, de manera que amb una dessuadora o samarreta de comerç just que porta l'escut de la Universitat s'aconsegueix transmetre el suport d'una institució de prestigi a una causa social i ambiental justa i solidària a través de la sensibilització i un volum de compra que contribueixen a l'estabilitat de les comunitats productores.

Amb la finalitat de mantindre aqueix suport, La Tenda actua a través dels següents recursos en paral·lel:

•             la participació i impuls a campanyes de comerç just en la pròpia universitat, com va ser la compra conjunta directa de 15.000 bandoleres de Comerç Just

Fabricació de bosses de cotó orgànic amb certificat Comerç Just a l'Índia from Fundacio General UV on Vimeo.

•             el blog de consum sostenible

http://www.fundaciouv.es/consum_responsable/index.asp?pagina=461

•             la venda quotidiana de productes en els seus establiments:

       

https://www.latenda.es/va/consumosost