CONCLUSIONS DIAGNÒSTIQUES


Contingut:

 Realitzacions  diagnòstiques

 Indicadors pedagògics

 
 Aprenentatge autodirigit
 

  La investigació amplia la seua preocupació en les àrees relacionades amb les noves tecnologies aplicades al diagnòstic.
  El desenvolupament del Diagnòstic Pedagògic depén de la comprensió de la complexitat del fet real, del fet de compartir coneixements des de la multidisciplinaritat i multiprofessionalitat. Per això, convé aprofitar les noves tecnologies.
  Els nostres interessos inclouen: sistemes de coneixement, tecnologies multimèdia, telemàtica avançada, classes virtuals, eines de composició a gust del consumidor, laboratoris virtuals, sistemes intel·ligents, etc.
  Volem saber com capturar el coneixement i com comunicar-lo, com explotar les noves tecnologies per a millorar la tasca diagnòstica i satisfer el desig de comunicar.
  Volem crear continguts i desenvolupar processos per a accedir, compartir i crear coneixements.
  Volem resoldre problemes i facilitar la intervenció per a aconseguir el canvi, la rehabilitació, la millora.
 
 

Aquest és un procés que hem començat i que
estem comunicant.
Esperem que prompte puga ser una realitat.


  Pàg. principal

 


Realitzacions diagnòstiques

 

 Creació d'una base de dades sobre realitzacions diagnòstiques d'interés: Instruments diagnòstics, conclusions diagnòstiques, indicadors de rendiment, indicadors de dificultats d'aprenentatge, etc. 
  Així mateix, volem desenvolupar el coneixement de les noves tecnologies aplicades al diagnòstic com un nou objecte de coneixement i de manera permanent.


 Aquesta proposta es desenvoluparà en el següents apartats:
 

Conclusions diagnòstiques i indicadors pedagògics de les dificultats d'aprenentatge.
Metodologia per a l'anàlisi de l'observació, l'entrevista i diverses tècniques de recollida d'informació.
Metodologia per a l'anàlisi de les variables institucionals, metodològiques i didàctiques.
Metodologia del model mediacional com a model integrador que permeta l'anàlisi de les estructures multinivell per a les activitats diagnòstiques genèriques.
Alternatives al model mediacional en les activitats diagnòstiques específiques.
La problemàtica de la multidisciplinaritat per als diversos tipus d'anàlisi diagnòstica i la necessària Construcció de la Confiança.
El llenguatge tecnològic i les noves competències derivades del llenguatge de les noves tecnologies.



Indicadors pedagògics

 

Presentació d'una sèrie de relacions d'habilitats i factors que, a partir de diverses investigacions, s'ha trobat que tenen alguna relació amb l'aprenentatge de les àrees que configuren els aprenentatges bàsics escolars i que, per això mateix, la seua presència o absència poden ser responsables de les dificultats o problemàtica de l'aprenentatge.

La motivació d'aquest treball es basa en el fet que el coneixement d'aquesta informació pot ser la base sòlida que qualsevol diagnosticador necessita per a determinar una hipòtesi de partida o determinar relacions o mediacions fonamentades a l'hora de realitzar les diverses anàlisis de validació de les variables en un procés diagnòstic basat en la complementaritat paradigmàtica degut a la complexitat del seu objecte.

A més a més, la consideració de tots aquells elements o variables relacionades directament o mediacionalment amb els resultats dels diversos aprenentatges pot facilitar la presa de decisions per al disseny d'una posterior intervenció pedagògica. 

Aquestes relacions es mostraran des d'una configuració de base de dades per a facilitar-ne la utilització.

 

Aquests indicadors pedagògics es presentaran ordenats, en primer lloc, en cinc grans dimensions:

Variables relatives al subjecte.
Variables institucionals, metodològiques i didàctiques.
Variables socioemocionals.
Variables ecologicoambientals.
Variables derivades de les mateixes tasques escolars.

 

En segon terme, aquests indicadors es relacionaran amb les àrees que configuren les tasques escolars bàsiques: 

Llenguatge.
Lectura.
Escriptura.
Matemàtiques.



Més endavant, ampliarem les dimensions i les àrees de referència a mesura que avancen els treballs de recerca en aquest sentit.


Aprenentatge autodirigit

 

L'objectiu és la creació d'un programa autodirigit per l'estudiant de diagnòstic que hauria de tindre, entre altres, el següents continguts: 



La informació general sobre el Diagnòstic Pedagògic.
Estudi d'informes diagnòstics i casos resolts.
Realització de diagnòstics sobre supòsits teòrics, recolzats per la configuració compartida del disseny del Diagnòstic Pedagògic i el recurs a las diverses bases de dades.
Desenvolupar la capacitat per a representar noves idees i conceptes de forma creativa i crítica. 
Desenvolupar la disposició i capacitat per a un aprenentatge
permanent.