CONCLUSIONS DIAGNÒSTIQUES |
||
Contingut: Realitzacions diagnòstiques ![]() |
La investigació amplia la seua preocupació en les àrees relacionades amb les noves tecnologies aplicades al diagnòstic. El desenvolupament del Diagnòstic Pedagògic depén de la comprensió de la complexitat del fet real, del fet de compartir coneixements des de la multidisciplinaritat i multiprofessionalitat. Per això, convé aprofitar les noves tecnologies. Els nostres interessos inclouen: sistemes de coneixement, tecnologies multimèdia, telemàtica avançada, classes virtuals, eines de composició a gust del consumidor, laboratoris virtuals, sistemes intel·ligents, etc. Volem saber com capturar el coneixement i com comunicar-lo, com explotar les noves tecnologies per a millorar la tasca diagnòstica i satisfer el desig de comunicar. Volem crear continguts i desenvolupar processos per a accedir, compartir i crear coneixements. Volem resoldre problemes i facilitar la intervenció per a aconseguir el canvi, la rehabilitació, la millora. Aquest és un procés
que hem començat i que
Realitzacions diagnòstiques Creació d'una base de dades sobre
realitzacions diagnòstiques d'interés: Instruments diagnòstics,
conclusions diagnòstiques, indicadors de rendiment, indicadors de
dificultats d'aprenentatge, etc.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Indicadors pedagògicsPresentació d'una sèrie de relacions d'habilitats i factors que, a partir de diverses investigacions, s'ha trobat que tenen alguna relació amb l'aprenentatge de les àrees que configuren els aprenentatges bàsics escolars i que, per això mateix, la seua presència o absència poden ser responsables de les dificultats o problemàtica de l'aprenentatge. La motivació d'aquest treball es basa en el fet que el coneixement d'aquesta informació pot ser la base sòlida que qualsevol diagnosticador necessita per a determinar una hipòtesi de partida o determinar relacions o mediacions fonamentades a l'hora de realitzar les diverses anàlisis de validació de les variables en un procés diagnòstic basat en la complementaritat paradigmàtica degut a la complexitat del seu objecte. A més a més, la consideració de tots aquells elements o variables relacionades directament o mediacionalment amb els resultats dels diversos aprenentatges pot facilitar la presa de decisions per al disseny d'una posterior intervenció pedagògica. Aquestes relacions es mostraran des d'una configuració de base de dades per a facilitar-ne la utilització.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Aprenentatge autodirigitL'objectiu és la creació d'un programa autodirigit per l'estudiant de diagnòstic que hauria de tindre, entre altres, el següents continguts:
|