Rivas, F., Valero, A. y Mañá, A. (2004). Dificultades en la Toma de Decisiones en la Carrera Vocacional / Profesional. (Comunicació). IV Congreso Internacional de Psicología y Educación. "Calidad Educativa" . ALMERÍA . ESPANYA
Vidal-Abarca, E., Gil, L.., & Mañá, A. (2006). The role of understanding the question and self-regulation when answering questions from a text. (Comunicació). European Association for Research Learning and Instruction (EARLI SIG 2 Biennial Meeting, Agosto, University of Nottingham (U.K) . Nottingham (U.K) . REGNE UNIT
Vidal-Abarca, Eduardo; Mañá, Amelia; Gil, Laura y Domínguez, Catalina (2007). Self-Regulation when answering questions from a text. (Comunicació). 12th Biennal Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction . Budapest (Hungary) . HONGRIA
Mañá, A., Vidal-Abarca, E., Gracía, V. y Gil, L. (2008). Using PISA-like materials to measure reading abilities with two different instructions. (Poster). Workshop Understanding Complex Information . Valencia . ESPANYA
E. Vidal-Abarca, R. Cerdán, L. Salmerón, T. Martinez, R. Gilabert, L. Gil, A. Mañá. (2008). Read&Answer, a tool to record on-line text processing measures in complex task environments. (Comunicació). Workshop Cognition and the Web: Informatiin Processing, Comprehension and Learning Abstracts del congreso . Granada . ESPANYA
Mañá,A., Vidal-Abarca,E., García, V.,Gil, L. (2008). Assessing task-oriented reading literacy skills: Effects of instructions an mode of presentation. (Poster). EARLI SIG-2 Meeting . Tilburg . PAÏSOS BAIXOS
Vidal-Abarca, E. Mañá, A., Gilabert, R..,Martínez, T. and García, V. (2008). Development of reading literacy using PISA-like test. (Comunicació). XXIX International Congress of Psychology . Berlin . ALEMANYA
Salmerón, L., Mañá, A., Vidal-Abarca, E., Martínez, T., & Gil, L. (2009). Reading strategies in PISA-like task. (Comunicació). 19th Conference of the ST&D . Rotterdam . PAÏSOS BAIXOS
Vidal-Abarca, E., Mañá, A., Gil, L., & Martínez, T. (2009). Monitoring the decisions to search in the text in question-answering activities: Differences between good and poor comprehenders. (Comunicació). 13th Biennial EARLI Conference . Amsterdam . PAÏSOS BAIXOS
Sellés, P., Martínez, T., Vidal-Abarca, E. y Mañá, A. (2009). The intercultural development of the abilities related to reading acqisition. (Poster). 13th Bienal Conference for Research on Learning and Instruction isbn 978-90-78087-20-5 . AMSTERDAM . PAÏSOS BAIXOS
Vidal-Abarca, E., Salmerón, L., Mañá, A., Martínez, T., & Gil, L. (2009). Strategic Reading in PISA-like task. (Comunicació). PISA Research Conference . Kiel . ALEMANYA
Ferrer; A; Vidal-Abarca, E.; Mañá, A.; Llorens, AC. (2010). The role of question format and text availability on Reading Comprehension Assessment. (Comunicació). First joint meeting of the Experimental Psychology Society (EPS) and the Spanish Experimental Psychological Society (SEPEX) . Granada . ESPANYA
Ferrer; A.; Vidal-Abarca, E.; Ávila, V.; Mañá, A.; Llorens, AC. (2010). Do text availability and question format have an impact on on-line reading behavior and comprehension processes?. (Comunicació). 20th Society for Text & Discourse . Chicago . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Mañá, A.; Vidal-Abarca, E. (2011). Does forcing readers to search a text benefit performance and monitoring accuracy?. (Poster). 21th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . POITIERS . FRANÇA
Mañá, A.; Vidal-Abarca, E. (2011). Is it helpful to force readers to search an available text? Effects of comprehension skills and JOLs. (Comunicació). 14th Bienal Conference for Research on Learning and Instruction . EXETER . ANGLATERRA
Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Salmerón, L., Gilabert, R. Llorens, A.C. y Mañá, A. (2011). CompLEC: A computed-based test to assess task-oriented reading competencies of high-school students. (Comunicació). 14th Bienal Conference for Research on Learning and Instruction . EXETER . ANGLATERRA
Gil Pelluch, L.; Serrano Mendizábal, M.A.; Mañá Lloria, A.; Ferrer Manchón, A.; Ávila Clemente, V. (2011). INTERVENCIÓN EN LAS DIFICULTADES DE COMPETENCIA LECTORA. (Comunicació). Congreso internacional de Estrategias Didácticas Inclusivas . Castellón . ESPANYA
Gil Pelluch, L.; Serrano Mendizabal, M.A.; Mañá Lloria, A. (2011). TUINLEC: UN TUTOR INTELIGENTE PARA LA ENSEÑANZA DE LAS COMPETENCIAS LECTORAS. (Comunicació). 2º Congreso Internacional Uso y Buenas prácticas con TIC . Málaga . ESPANYA
Vidal-Abarca, E.; Gilabert, R.; Ferrer, A.; Avila, V.; Llorens, AC.; Mañá, A.; Gil, L.; Cerdán, R.; Martínez, T.; Ramos, L.; Serrano, MA. (2012). TuinLEC: An intelligent tutoring system to teach reading literacy skills to 6th-grade students. (Comunicació). EARLI SIG 6&7 Conference 2012 . Bari . ITÀLIA
Mañá Lloria, Amelia; Ávila Clemente, Vicenta; De Sixte Herrera, Raquel; Sánchez Miguel, Emilio (2014). Effectiveness of cold and warm feedback in task-oriented reading. (Poster). 24 Annual Meeting Society for text and discourse . Chicago . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Vergara-Martínez, M., Rosa, E., Mañá, A., & Perea, M. (2014). Facilitación vs. inhibición en el acceso a las representaciones léxicas: una perspectiva evolutiva. (Poster). X Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX) . Murcia . ESPANYA
Maria-Ángeles Serrano; Ana C. Llorens; Amelia Mañá; Laura Gil; Ignacio Máñez (2013). TuinLec: un tutor inteligente para enseñar competencias lectoras. (Comunicació). II Jornadas Científicas de Jóvenes Investigadores . Valencia . ESPANYA
Maria-Ángeles Serrano; Ignacio Máñez; Eduardo Vidal-Abarca; Amelia Mañá; Laura Gil; Vicenta Ávila (2014). Mejorar las estrategias implicadas en la competencia lectora a través de un tutor inteligente: TuinLECweb. (Comunicació). XI Congreso Nacional de Estudiantes de Psicología . Elche . ESPANYA
Serrano, MA.; Vidal-Abarca, E.; Gilabert, R.; Gil, L.; Mañá, A.; Ferrer, A.; Martínez, T.; Ávila, V.; Llorens, AC.; Cerdán, R. (2015). Read&Learn: a Tool for the study of self-regulation in task-oriented reading activities. (Comunicació). 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . XIPRE
María-Ángeles Serrano; Eduardo Vidal-Abarca; Ignacio Máñez; Amelia Mañá; Laura Gil; Ramiro Gilabert; Vicenta Ávila; Ana C. Llorens (2015). Effects of an Intervention with TuinLECweb on reading literacy skills in good and poor comprehenders. (Poster). 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . Limassol . XIPRE
Fajardo, I.; Ferrer, A.; Vergara-Martínez, M.; Ávila, V.; Mañá, A.; Pérez-Fuster, P.; García-Blanco, A.; Rojo, L. (2016). Comprensión lectora en trastornos del espectro autista. (Comunicació). V Jornadas de la ERI Lectura . Valencia . ESPANYA
Gutierrez, E. ; Vergara, M.; Rosa, E.; Marcet,A.; Maña, A.; Perea, M. (2017). ERP correlates of early phonological processing in deaf and hearing readers: Do they reflect the same underlying mechanisms?. (Poster). Cognitive Neuroscience Society Meeting . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Mañá, A.; Ávila, V.; Vidal-Abarca, E. (2017). Effects of modality of feedback presentation (oral vs written). (Poster). 17th Biennal European Association for Learning and Instruction meeting, EARLI, Conference . Tempere . FINLÀNDIA
Vidal-Abarca, Eduardo; Mañá, Amelia; Serrano, M.Ángeles (2017). Metacognitive monitoring of search decisions when answerig comprehension questions from an available text. (Comunicació). Psychology of thinking and comprehension meeting in honour of J.A. García Madruga . Madrid . ESPANYA
Vidal-Abarca, E., Martinez, T., Serrano, M-A., Gil, L., Maña, A., Mañez, I., García, A., Gilabert, R., Cerdán, R., Rubio, A., Candel, C., Ferrer, A., Avila, V., Grimaldo, F., and Garcia, D. (2018). Read&Learn: A Research Tool to Record Online Processing While Learning from Documents. (Poster). 28th Annual Meeting of the ST&D (Brighton, UK) . Brighton . REGNE UNIT
Mañá, A.; Máñez, I.; Ávila, V. (2019). ¿Qué debemos tener en cuenta para optimizar el efecto del feedback en tareas de lectura?. (Comunicació). VII Jornadas ERI Lectura: Investigación y Buenas Prácticas en Educación . ESPANYA
Eduardo Vidal-Abarca; Marian Serrano-Mendizábal; Antonio Ferrer Manchón; Noemi Skrobiszewska Klincewicz; Amelia Mañá Lloria (2020). Does question format affect closed- and open-book learning from texts?. (Comunicació). 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Atlanta . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Desdentado, L; Serrano-Mendizábal, M; Escrivá-Martínez, T; Gil, L; Máñez, I; Mañá, A; Skrobiszewska, N; Burychka, D; Etchemendy, E; Folgado-Alufre, M; Herrero, R; Baños, Rosa M; Miragall, M. (2022). El efecto de las metodologías basadas en aprendizaje cooperativo en la autoeficacia y satisfacción del alumnado universitario. (Ponència). Jornades d'Innovació Docent de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València . Valencia . ESPANYA
Serrano-Mendizábal, M; Desdentado, L; Escrivá-Martínez, T; Etchemendy, E; Mañá, A; Gil, L; Miragall, M. (2022). Promoviendo el aprendizaje cooperativo en el alumnado universitario: efectos en la autoeficacia, sentido de comunidad y satisfacción con el aprendizaje. (Comunicació). VIII Jornada d'Innovació Educativa . Valencia . ESPANYA
Desdentado, L; Folgado, M; Serrano-Mendizábal, M; Escrivá-Martínez, T; Etchemendy, E; Mañá, A; Gil, L; Máñez, I; Skrobiszewska, N; Burychka, D; Herrero, R; Miragall, M. (2022). Efectos de las metodologías basadas en aprendizaje cooperativo en el estudiantado universitario. (Comunicació). 6o Congreso Internacional Virtual en Investigación e Innovación Educativa (CIVINEDU 2022) . ESPANYA
Mañá, A; Vargas, C; Romero, M; Altamura, L (2022). Validación de una escala de motivación hacia la lectura en alumnado de educación primaria. (Poster). XVII Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud (AEMCCO) . ESPANYA
Salmerón, L; Altamura, L; Angoli, D; Baron, N; Blanco, M.C; Delgado, P; García, V; Gil, L; Mañá, A; Montagud, A; Naumann, J; Romero, M; Vargas, C (2022). Lectura en pantalla en las aulas de Primaria. (Ponència). I Congreso Internacional en Investigación, Transferencia e Innovación en Educación (ReTraInED) . ESPANYA
Amelia Mañá; Cristina Vargas; Mario Romero; Lidia Altamura, (2023). Motivación académica hacia la Lectura según la SDT, en el segundo interciclo de primaria (4º-5º-6º). (Ponència). CIPE 2023 XI Congreso Internacional de Psicología y Educación . ESPANYA
Cristina Vargas; Lidia Altamura; Laura Gil; Amelia Mañá; Javier Roca; Ladislao Salmerón (2023). Exploring the incongruity between digital natives and their reading media preferences after COVID times. (Poster). 33rd Annual Meeting of the Society for Text and Discourse . NORUEGA