foto Amparo Cervera Taulet
AMPARO CERVERA TAULET
PDI-Catedratic/a d'Universitat
Àrea de coneixement: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIG. DE MERCAT
Departament: Comercialització i Investigació de Mercats
Facultad de Economia . Universidad de Valencia. Despacho 1E06 Avda. de los Naranjos s/n 46022-Valencia
25929
Biografia

Amparo Cervera és Catedràtica de la Univ. de València des de 2008 amb dedicació a temps complet. Posseeix 6 quinquennis de docència i 4 sexennis d'investigació reconeguts pel Ministeri de Ciència i Educació.

Al llarg dels anys de dedicació a la Universitat ha exercit responsabilitats d'investigació, docència, gestió i transferència del coneixement. En totes les activitats ha prevalgut l'esforç individual combinat amb el treball en equip, el rigor, i el servei públic. La seua activitat de transferència s'ha desenvolupat des de la més absoluta convicció que forma part de la responsabilitat social de les Universitats i del seu personal docent investigador.

Ha estat Directora de l'Institut Interuniversitari d'Economia Internacional (2016-2023). Ha participat en més de 25 projectes d'investigació, 11 d'ells finançats en convocatòries públiques i 14 són contractes amb empreses o institucions. Ha estat directora de la Càtedra Ciutat de València (2013-2015) i Càtedra Model Econòmic Sostenible de València i el seu entorn (2017-2019). Liderat diversos projectes competitius amb el grup d'investigació *SIV -servei, innovació, valor- que dirigeix. Ressaltar Projecte europeu *ENPI denominat *Newcimed: *new *cities *in *the *Mediterranean Siga *Basin sobre el desenvolupament sostenible de les destinacions turístiques. Liderat (2017-2019) un projecte competitiu dins del Programa per a la promoció de la investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació en la Comunitat Valenciana sobre la sostenibilitat del Turisme de Creuers.

Autora o coautora de més de 75 articles -60 d'ells indexats en Web of Science-, editora de 3 llibres i autora o *co-autora de 35 llibres o capítols de llibres, alguns d'ells de difusió internacional. Ha presentat més de 150 ponències en congressos i impartit conferències a públics de caràcter divers.

Ha dirigit 13 tesis doctorals, 10 d'elles finançades per empreses o institucions en una clara vinculació amb la transferència de la ciència a la realitat econòmica i social. Tres d'elles premiades amb premis extraordinaris de doctorat per les seues respectives universitats -Castelló i València- i una altra per la Càtedra d'Emprenedors de la Universitat de Salamanca com a millor tesi espanyola en Emprenedoria. Així mateix ha dirigit nombrosos treballs fi de màster i de doctorat.

Ha sigut convidada a participar com a membre de comissions que han de jutjar els concursos d'accés a places dels cossos docents universitaris a nivell nacional i internacional, així com membre de tribunals de Tesis doctorals.

Ha avaluat projectes d'Investigació per a la ANEP (Agència Nacional del Ministeri de Ciència i Innovació) així com per a la Direcció d'Avaluació i Acreditació de l'Agència Andalusa del Coneixement (DEVA-AAC) i la Comisió Europea.

Respecte a les estades d'investigació, assenyalar Victoria University (Nova Zelanda), Universitat de Birmingham (UK), Harvard Business School (USA), Universitat de Beira Interior (Portugal), París XIII (França), Universitat Austral (Xile). A Espanya, en la Universitat Autònoma de Madrid, Almeria, Castella-la Manxa i Barcelona.

Premis: 2008 Best Paper en Industrial Màrqueting Management (SSCi Journal); 2010 Awards for Excellence com Outstanding paper en Industrial Management & Data Systems (SSCi Journal). Premi a les ponències: 'Collaborating to innovate: effects on customer knowledge management and performance' de la Global Innovation and Knowledge Academy (*GIKA 2014); 'Cross-cultural perceptions of onshore guided tours:a qualitative approach base don eWOM' (GIKA 2016); 'Una aproximació a com actua el risc percebut en lapresa de decisions del turista' (XXII Congrés Internacional Turisme i Empresa 2019); 'Social *Innovation Capacity *in cities: proposal of a theoretical model from a strategic collaborative perspective' (Intl Association on Public and Nonprofit Màrqueting 2020); 'User interface influència en informació processing: efectes de presència en cognitive load and understanding 2 (AIRSI 2023 (Artificial Intelligence; Immersive Technologies, Robots, Social Media, Internet of Things)'

Actualment es membre electe de la Junta de la Facultat d'Economia. Membre de la Comissió ODS i de Gènere de la Universitat de València.

Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2024 - 26/01/2025
JUEVES de 12:00 a 15:00 1E06 DESPATX Planta 1 FACULTAT D'ECONOMIA
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València
Publicacions en revistes
Estades a Centres de Recerca
Conferències
Participacions a Congressos
Projectes i contractes
Tesis, tesines i treballs