És musicòleg especialitzat en musicologia històrica, amb una àmplia experiència en investigació, docència i gestió d'equips. El seu perfil multidisciplinari li permet col·laborar amb especialistes de diverses branques del coneixement, com ara historiadors de l'art, del llibre, filòlegs, sociòlegs i documentalistes. Ha combinat els seus estudis de Màster i Doctorat amb la docència, la direcció musical i la gestió en diverses institucions.
En l'àmbit acadèmic, Escrivà-Llorca s'ha especialitzat en el mecenatge de la noblesa del segle XVI, formant part de grups i xarxes de recerca europeus. Ha liderat el grup de recerca MUSURBA sobre musicologia urbana i paisatges sonors, i participa en altres equips d’investigació com IHA-UJI (Iconografía e Historia del Arte de la Universitat Jaume I) i Musica Rudolphina (Praga). Ha contribuït significativament a l’estudi del mecenatge, la cultura material i la història del llibre en musicologia amb publicacions d'alt impacte. Recentment, s’interessa sobre didàctica de la Història de la Música, el perfil de formació dels musicòlegs i l’educació musical crítica.
A l'àmbit internacional, és membre de les COST Action “A new ecosystem of early music studies (EarlyMuse)” i “Print Culture and Public Spheres in Central Europe 1500–1800 (PCPSce). Participa en conferències i projectes internacionals de forma habitual. En l’apartat docent, Ferran Escrivà-Llorca té una àmplia experiència que li ha permès ensenyar en diferents nivells educatius.
Ha ocupat places a la Universitat Jaume I (associat), Conservatorio Superior de Música de Canarias (catedràtic interí) i Universidad Internacional de Valencia (professor titular i investigador sènior), treballat com a director de Docència al Vicerectorat de Docència i Innovació Educativa (VIU). Participa en projectes de gestió de qualitat, formació del PDI i avaluació de projectes. És assessor de qualitat i avaluador acadèmic a organismes estatals i autonòmics. Actualment, és secretari de la comissió “Artes y Humanidades” de Agencia para la Calidad Científica y Universitaria de Andalucía (ACCUA).
Les seues publicacions es poden trobar a la xarxa, destacant-hi en l'àmbit nacional i internacional la participació, a banda d’articles científics, en diversos volums com: New Perspectives on Early Music in Spain (Reichenberger, 2015), Hearing the City in Early Modern Europe (Brepols, 2018), Música a la Llum. Documentació i Patrimoni de les Bandes de Música (Institut Valencià de Cultura - Generalitat Valenciana, 2020), El Arte de la Persuasión: La fabricación mítica de la realeza (Universidad de Murcia, 2022), o Listening to Confraternities (Brill, 2024).
22/09/2024 - 26/01/2025 |
MIÉRCOLES de 11:30 a 14:30 DESPATX D.04.04 Planta 4 FACULTAT DE MAGISTERI |
27/01/2025 - 31/07/2025 |
MIÉRCOLES de 08:30 a 11:30 DESPATX D.04.04 Planta 4 FACULTAT DE MAGISTERI |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |