MARIA BELEN SOLER PARDO
PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Àrea de coneixement: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
Departament: Didàctica de la Llengua i la Literatura
(9616) 25438
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
17/02/2025 - 31/07/2025 |
MARTES de 09:30 a 11:00 DESPATX D.EP.18 Entresòl planta baixa FACULTAT DE MAGISTERI |
17/02/2025 - 31/07/2025 |
VIERNES de 10:30 a 12:00 DESPATX D.EP.18 Entresòl planta baixa FACULTAT DE MAGISTERI |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Formació acadèmica
Publicacions en revistes
-
-
José Javier Ávila-Cabrera
(2017)
Reseña de 'On the Translation of Swearing into Spanish: Quentin Tarantino from Reservoir Dogs to Inglorious Basterds'. New Cinemas, 13(2), pp. 214 - 215
. ISSN: 1474-2756
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Altres Publicacions
SOLER PARDO, BETLEM (2015). ON THE TRANSLATION OF SWEARING INTO SPANISH: FROM RESERVOIR DOGS TO INGLORIOUS BASTERDS SI . (pp. 1 - 218) .
Soler Pardo, Betlem (2017). Escriure una biografia en anglés amb alumnes d'Educació Primària Escrivim. Seqüències didàctiques per a l'escola . Número. 8 . (pp. 46 - 51) .
Santolària, A. & Soler, B. (2024). Identificar nombres y explicar por qué lo son mediante una secuencia didáctica. Aprender gramática en 2º de Educación Primaria en contextos multilingües Enseñar y aprender gramática en contextos multilingües . (pp. 131 - 151) .
Activitats anteriors
PROFESSORA D'ANGLÉS. FACULTAT DE MAGISTERI (UNIVERSITAT DE VALÈNCIA). 01/10/2010.
PROFESSORA ASSOCIADA D'ANGLÉS. DEPARTAMENT DE LINGÜÍSICA APLICADA (UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE VALENCIA). 01/10/2007 - 30/09/2010.
PROFESSORA ASSOCIADA D'ANGLÉS. FACULTAT DE FILOLOGIA, TRADUCCIÓ I COMUNICACIÓ (UV). 01/02/2008 - 30/09/2009.
PROFESSORA D'ANGLÉS. UNIVERSIDAD CEU-CARDENAL HERRERA. 01/09/2006 - 30/09/2010.
FORMADORA D'ANGLÉS ONLINE. GENERALITAT VALENCIANA. 01/02/2006 - 30/09/2012.
PROFESSORA D'ESPANYOL. FACULTY OF MEDIEVAL AND MODERN LANGUAGES (UNIVERSITY OF OXFORD). 01/09/2003 - 30/09/2006.
PROFESSORA D'ESPANYOL. CHRIST CHURCH COLLEGE, UNIVERSITY OF OXFORD. 01/09/2002 - 30/09/2003.
TRADUCTORA ESPANYOL-CATALÀ. EDITORIAL ANAYA. 01/01/2001 - 01/01/2002.
ASSISTENT DE LLENGÜES. QUEEN MARY AND WESTFIELD COLLEGE (UNIVERSITY OF LONDON). 01/09/2000 - 30/06/2001.
PROFESSORA D'ESPANYOL. PLANET ENGLISH. 01/07/2001 - 30/08/2001.
Altres Mèrits o aclariments
CURS POWER POINT AVANÇAT (UV). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
CURS DIGITAL STORY-TELLING (UV). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
CURS DE PISSARRA DIGITAL (1). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
CURS SOBRE 'BLOGS CON WORDPRESS Y SINDICACIÓN DE CONTENIDOS' (UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE VALENCIA). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
CERTIFICADO DE TRADUCCIÓN JURADA INGLÉS-ESPANYOL' (ADEIT, UV). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
CURS SOBRE 'WIKIS Y WEBQUESTS' (UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE VALENCIA). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
NIVEL AVANZADO DE ITALIANO CERTIFICADO POR LA 'UNIVERSITY OF OXFORD, LANGUAGE CENTRE'. (Mèrits associats a la formació acadèmica).
GRUNDSTUFE I DE ALEMÁN, CERTIFICADO POR EL GOETHE INSTITUT (CENTRO ALEMÁN). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
GRUNDSTUFE II, CERTIFICADO POR EL GOETHE INSTITUT (CENTRO ALEMÁN). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
GRUNDSTUFE III, CERTIFICADO POR EL GOETHE INSTITUT (CENTRO ALEMÁN). (Mèrits associats a la formació acadèmica).
Estades a Centres de Recerca
Organització d'activitats de R+D
II International Conference on Teaching Literature in English for Young Learners . (Congrés de caràcter cièntífic i tecnològic ), Membre del comité organitzador del congrés 'II International Congress Teaching Literature in English for Young Learners'. 2015.
The Child and the Book . (Internacional), Membre de la organització del congrés. 2017.
Intralinea. Online Translation Studies Journal, Acted as a peer-reviewer (evaluación por pares). 2016.
II Congreso Internacional sobre la enseñanza de la gramática (UV) . (Congreso internacional), Secretaria del II Congreso Internacional sobre la Enseñanza de la Gramática. 2016.
Participacions a Congressos
TORRALBA MIRALLES, GLORIA; SOLER PARDO, BETLEM (2015). THE AUDIOVISUAL TRANSLATION OF CULTURAL REFERENCES: A TOOL FOR LANGUAGE LEARNING. (Poster). CONTENT DIVERSITY IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING . BREMEN . ALEMANYA
ESPAÑA PALOP, EDUARDO; TORRALBA MIRALLES, GLORIA; SOLER PARDO, BETLEM (2015). TEACHING SPANISH TO MULTILINGUAL GROUPS TAKING DIVERSITY INTO CONSIDERATION AND PROMOTING INDIVIDUALIZED LEARNING. (Comunicació). CONTENT DIVERSITY IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING . BREMEN . ALEMANYA
SOLER PARDO, BETLEM; REYES TORRES, AGUSTÍN (2015). 'Literacy as a multidimensional process that falls in the Catalan language'. (Poster). The Centre for Literacies International Conference: Resisting the Standard . SHEFFIELD . REGNE UNIT
Betlem Soler Pardo (2015). La traducción audiovisual como herramienta para la enseñanza del léxico en la clase de inglés como lengua extranjera. (Comunicació). XVI Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura no . Alacant . ESPANYA
TORRALBA MIRALLES, GLORIA; SOLER PARDO, BETLEM (2016). The technique of subtitling as a tool for lexical acquisition. (Poster). Multimodal Input in Second Language Learning no . Barcelona . ESPANYA
SOLER PARDO, BETLEM (2016). II CONGRESO INTERNACIONAL SOBRE ENSEÑANZA DE LA GRAMÁTICA. (Participació comitè organitzador). II CONGRESO INTERNACIONAL SOBRE ENSEÑANZA DE LA GRAMÁTICA NO . VALENCIA . ESPANYA
Santolària Òrrios, Alícia; Soler Pardo, Betlem (2016). Los géneros textuales en educación primaria. (Poster). XVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) no . Badajoz . ESPANYA
SOLER PARDO, BETLEM (2016). La subtitulación como herramienta metodológica para el aprendizaje de una L2'. (Comunicació). XVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura no . Badajoz . ESPANYA
Soler Pardo, Betlem (2017). El teatre com a eina metodològica per a millorar la competència lingüística en llengua estrangera: beneficis i reptes. (Poster). VI Jornadas de Investigación Docente en la Educación Superior . Valencia . ESPANYA
BETLEM SOLER PARDO (2017). El teatro como instrumento motivador para mejorar la pronunciación y entonación en el aula. (Comunicació). XVIII Congreso Internacional Sociedad Española de la Didáctica de la Lengua y la Literatura: visión histórica y prospectiva de la educación lingüística y literaria . Ciudad Real . ESPANYA
Participació en Comitès i Representacions
Comité científic. PLURITAV. 2019.
Tribunal de tesi (secretària). Inclusión del alumnado con discapacidad sensorial y traducción audiovisual en las aulas de inglés de las EEOOII de la Comunitat Valenciana: un estudio exploratorio.. 20/12/2019.
Membre del comité científic del IV Congrés Internacional sobre l'Ensenyament de la Gramàtica. Ensenyament de la gramàtica. 25/01/2023 - 27/01/2023.
Membre de la comissió organitzadora del IV Congrés Internacional sobre l'Ensenyament de la Gramàtica. Ensenyament de la gramàtica. 25/01/2023 - 27/01/2023.
Projectes
GRUP D'INNOVACIÓ DOCENT EN INTERACCIÓ COMUNICATIVA I ENSENYAMENT DE LLENGÜES (GRUP GIDICIEL) (Proyectos de Investigación Educativa). 2010. Universidad de Valencia. . IP: 015623.
La construcción del conocimiento profesional a través de la evaluación de la propia práctica: la comprensión lectora (). 2014. UNVA. . IP: Mª José García Folgado.
KEY COMPETENCES IN FIRST SCHOOLS YEARS: COMMUNICATION, LITERACY & CITIZENSHIP/CLICK (). 2014. ERASMUS + KEY ACTION 2. . IP: Susana Pereira.
El uso de textos de identidad en inglés con futuros maestro/as de primaria: enseñar para la transferancia interlingüística en educación superior (). 2015 - 2016. Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València. . IP: Luis S. Villacañas de Castro.
Grup estable i xarxa d'innovació contínua: espaiCinema (). 2015 - 2016. Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. . IP: Josep Vicent Garcia-Raffi, Paula Jardón Giner.
LA COMPRENSIÓN LECTORA Y EL APRENDIZAJE DE CONTENIDOS EN EL AULA: ANÁLISIS DE LAS PRÁCTICAS DE LOS DOCENTES NOVELES (Projectes d'Investigació (Generalitat Valenciana)). 2015. Generalitat Valenciana. . IP: CARMEN RODRÍGUEZ GONZALO.
EspaiCinema (). 2017 - 2018. Universitat de València. . IP: Josep Vicent García Raffi.
EspaiCinema (). 2017 - 2018. Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa. . IP: Josep Vicent Garcia Raffi y Paula Jardón Giner.
Literacidad y recursos multimodales: dos claves en la enseñanza y el aprendizaje del inglés como LE en el itinerario del Grado en Maestro/a de Educación primaria (). 2017 - 2018. Vicerectorat de Politiques de Formació y Qualitat Educativa de la Universitat de València. . IP: Agustín Reyes Torres.
L'ús educatiu del vídeo en la formació dels futurs docents (). 2019 - 2020. Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València. . IP: Alícia Martí Climent.