MAURO HERNAN MEDIAVILLA BORDALEJO
PDI-Titular d'Universitat
Àrea de coneixement: ECONOMIA APLICADA
Departament: Economia Aplicada
Department of Applied Economics | University of Valencia
Avda Tarongers s/n | 46022 València
Office: 2B02
Email: mauro.mediavilla@uv.es
Website: https://www.researchgate.net/profile/Mauro-Mediavilla
(9638) 28634
Biografia
[ Traducció automàtica ]
Mauro Mediavilla és professor associat del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València, investigador associat de l'Institut d'Economia de Barcelona (IEB); la Fundació Europea per a la Societat i l'Educació i al Public Economic Evaluation Research Group (EVALPUB). Doctor en Economia (2011). Premi José Luís Moreno Becerra a la millor Tesi Doctoral en Economia de l'Educació (2013). Actualment és president de l'Associació per a l'Economia de l'Educació (AEDE). Les principals àrees d'interès són els determinants del rendiment acadèmic i l'avaluació de les polítiques públiques educatives. Ha estat consultor de l'Institut d'Educació Superior d'Amèrica Llatina i el Carib (UNESCO) i ha estat contractat com a assessor en el programa Prometheus del govern de l'Equador (període 2014-2015) i en la Spending Review (Comissió Europea). ) projecte per a Espanya de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) (període 2018 - 2019). També ha format part del comitè d'experts per a la revisió de les beques a Espanya que assessora la Fundació Save the Children. Ha realitzat estades a diferents universitats i centres de recerca de prestigi a Argentina, Brasil, Colòmbia, Dinamarca, Hong Kong; Equador, Letònia i Romania. Així mateix, ha participat en diferents projectes competitius a nivell estatal i autonòmic de manera ininterrompuda des de l'any 2005. Finalment, compta amb més de 70 publicacions en revistes indexades, llibres i capítols de llibres.
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2024 - 26/01/2025 |
MARTES de 09:00 a 12:00 2B02 DESPATX Planta 2 FACULTAT D'ECONOMIA |
27/01/2025 - 31/07/2025 |
MIÉRCOLES de 09:00 a 12:00 2B02 DESPATX Planta 2 FACULTAT D'ECONOMIA |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Publicacions en revistes
Altres Publicacions
Estades a Centres de Recerca
Río de Janeiro. BRASIL, 2017. Visita para dictar dos cursos: sobre evaluación de políticas públicas mediante el PSM y sobre la implementación de la imputación múltiple. Asimismo, se realizaron varias reuniones con estudiantes de doctorado y master para tutorizar sus respectivas líneas de investigación.. Convidat.
Riga. LETÒNIA, 2022. Visita docent en el marc del projecte FORTHEM.. Convidat.
Hong Kong. HONG KONG, 2018. Estada de recerca. Convidat.
Sibiu. ROMANIA, 2023. Visita docent en el marc del projecte FORTHEM.. Convidat.
Fortaleza. BRASIL, 2024. Visita docent en el marc d'un projecte de investigació finançat pel Ministério da Ciência, Tecnologia e Inovações (Brasil).. Convidat.
Conferències
'Entre la economía y la educación: el impacto de las TIC en el rendimiento académico de los estudiantes'. (Seminario abierto. Universidad Nacional de Mar del Plata.), 03/09/2015. Mar del Plata. ARGENTINA.
Evaluación del impacto de la política de becas en la escolaridad secundaria postobligatoria en España. (Seminario interno. Consejería de Educación, Juventud y Deporte, Comunidad de Madrid), 26/10/2015. Madrid. ESPANYA.
¿Es la repetición una solución o un problema para el bajo rendimiento educativo? ¿La innovación tecnológica implica innovación educativa en el aula?. (Ponencia invitada), 21/08/2018. Lobería (Buenos Aires). ARGENTINA.
¿Qué tipo de becas funcionan? Una revisión de la evidencia para los niveles pre-universitarios?. (Ponencia), 22/08/2018. Mar del Plata. ARGENTINA.
Heterogeneidad en el impacto de la política de becas en la escolaridad secundaria post-obligatoria en España: un análisis por subgrupos poblacionales. (Seminario de impacto de becas y ayudas al estudio a la educación y a la investigación. Autoridad Independiente de Responsabilidad Fiscal (Airef).), 06/06/2018. Madrid. ESPANYA.
El efecto de las TIC en la adquisición de competencias. (VII Jornada sobre la Excelencia TIC en las Competencias de Educación), 13/02/2019. Valladolid. ESPANYA.
'Do information and Communication Technologies (ICT) improve educational outcomes? Evidence for Spain in PISA 2015'. (Conferencia en el Departament d'Economia Aplicada, Facultat d'Economia, Universitat de València), 26/03/2019. Valencia. ESPANYA.
El papel de los padres en el desarrollo de la competencia lectora de sus hijos. (Seminario), 26/11/2019. Madrid. ESPANYA.
'El papel de los padres en el desarrollo de la competencia lectora de sus hijos'. (Seminario interno. Estructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura (ERI-Lectura)), 28/10/2020. Virtual. ESPANYA.
Violencia en el ámbito escolar (bullying): cuantificación de los efectos en el rendimiento educativo y la salud mental bajo una perspectiva de género'. (Seminario abierto. UNIVERSIDADE FEDERAL DO CEARA.), 10/10/2024. Fortaleza. BRASIL.
Projectes
Evaluación de intervenciones educativas para la mejora de la calidad (Proyectos de Investigación del Plan Nacional de I+D+I). 2017 - 2021. Ministerio de Economía y Competitividad. . IP: Jorge Calero Martínez.
Evaluación económica pública de impuestos y prestaciones en la Comunitat Valenciana (). 2019 - 2023. Conselleria d'Hisenda i Model Económic. . IP: Rafael Granell Pérez.
Treball de revisió: Programes de Reducció de Ràtios a l'aula (). 2021. Fundació Jaume Bofill. Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques. IP: Mediavilla, Mauro.
Evidència de l'impacte de les beques i ajuts d'estiu en l'equitat educativa (). 2023. Fundació Jaume Bofill. . IP: Mauro Mediavilla.
Disseny d'un programa de beques de transició a l'escolarització secundària post-obligatòria (). 2023. Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. . IP: Mauro Mediavilla.
'Eficiencia en el uso de las nuevas tecnologías (TIC) para la educación en España. Diferencias en resultados para estudiantes con altas capacidades' (). 2023 - 2024. Instituto de Estudios Fiscales. . IP: Mediavilla, Mauro: Giménez, Gregorio.
Impacto da relação professora-aluna sobre desempenho em Matemática do Ceará: Um estudo longitudinal a partir de dados administrativos (). 2023 - 2026. Ministério da Ciência, Tecnologia e Inovações. . IP: Alesandra de Araujo Benevides.
Tesis, tesines i treballs
Gómez-Fernández, Nerea, (2022). Use Of Statistical Methods For The Analysis Of Educational Data: The Role Of ICTs In The Educational Context. (Tesi Doctoral). Universitat Politècnica de València..
Moya Tornero, Cristina, (2020). La economía sumergida: una revisión de la literatura. (Treball Fi de Grau). Universitat de València..
Cardona Avendaño, Carmen, (2020). Evaluación del método educativo VESS en un centro educativo de la Comunidad Valenciana. (Treball Fi de Grau). Universitat de València..
Chuliá López, Sara, (2020). Evaluación de políticas públicas. Análisis descriptivo de las subvenciones para la contratación de personal investigador de caracter temporal (ACIF). (Tesi de Màster). Universitat de València..
Castro Rosario, Luz, (2020). Evidencias de Políticas Públicas en Latinoamérica: Caso de los programas de Transferencias Monetarias Condicionadas. (Tesi de Màster). Universitat de València..
Bertomeu Marin, Laia, (2021). Evaluación cualitativa de los incentivos al tejido empresarial con motivo del Covid-19 en el municipio de Deltebre. (Tesi de Màster). Universitat de València..
Gonzalo Cruces Rueda, (2021). El Registro Social de Hogares de Chile. Una evaluación de diseño e implementación. (Tesi de Màster). Universitat de València..
Cristian Joel Sánchez Cruz, (2023). Eficiencia del Gasto Público en Educación en República Dominicana durante el período 2013-2021. (Tesi de Màster). Universitat de València..
Baeza Cabrera, Rubén, (2024). El efecto de la educación sobre la brecha de ingresos de los nativos respecto de los inmigrantes en España. (Treball Fi de Grau). Universitat de València..