Premi de Llicenciatura (1997) i Doctorat (2002), en l'actualitat, i des de 2008, és professora Titular d'Universitat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de Valéncia, adscrita al departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació, des del qual impartix assignatures com a Educació Comparada, Cooperació al Desenvolupament i Educació, Educació Internacional i Intervenció i Mediació Educativa. Té 5 quinquennis de docència. La seua docència s'estén a més a la participació en diversos màster i postgraus nacionals i internacionals: ha sigut co-directora i alhora docent del mòdul de mediació intercultural en el Diploma de Mediació en la Intervenció Socioeducativa de la Universitat de València (10 edicions) i impartix docència en el Màster Internacional de Migracions (Erasmus Mundus), en el Màster Interuniversitari de Cooperació al Desenvolupament (MCAD) i en el Màster d'Acció Social (MASE) i el Màster de Política, Gestió i Direcció de Centres Educatius, a més dels títols propis d'Expert Universitari en Educació per a la Ciutadania Democràtica i Drets Humans i en el de Maneres de fer en Art i Educació-PERMEA, tots ells de la Universitat de Valéncia. Ha sigut i és convidada a més a altres màsters, procedents de la Universitat Autònoma de Madrid, Universitat de Barcelona, Universitat de Màlaga o Universitat Pablo de Olavide (Sevilla), amb els temes relacionats amb la seua investigació. En 2016-2017 va realitzar un MOOC sobre “Mediació Intercultural i Familiar”, de 18 hores, per a la Universitat de València.
És vicepresidenta de la Societat Espanyola d'Educació Comparada des de 2021, i va ser membre de la seua Junta Directiva de 2008 a 2010. També és membre de la Societat Iberoamericana d'Educació Comparada (SIBEC) des de 2019, de REEDES (Xarxa Espanyola d'Estudis al Desenvolupament) des de 2012 (des de la qual treballa en el Grup d'Educació per al Desenvolupament), de l'Associació de ApS Universitari AsocApS(U) des de 2018 i de la Xarxa Espanyola de Docència Universitària (XARXA-O) de 2015-2018, en representació de la UV. Ha sigut membre del Ple de Consell del Patronat Sud Nord de la Universitat de València, des de 2012 fins a la seua dissolució en 2016.
Ha sigut Vicedegana d'Innovació i Qualitat Educativa en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’ Educació de la UV, de 2009 a 2011, i Secretària Acadèmica de Facultat en 2023-2024. Des de 2015 a 2018 ha sigut la directora del Centre de Formació Manuel Sanchis Guarner de la Universitat de València, des del qual s'ha responsabilitzat de les polítiques de formació de professorat universitari, la qualitat i la innovació educativa de la UV.
Durant la seua carrera investigadora ha participat en nombrosos I+D, publicat més de 50 articles tant en revistes nacionals com en internacionals, i més de 85 documents entre llibres i capítols de llibre, alguns d'ells en editorials de gran impacte. Té tres sexennis d'investigació. Ha codirigit 9 tesis doctorals.
Ha acudit i participat activament en congressos nacionals i internacionals i ha impartit una trentena de conferències (a Espanya, Xile, el Brasil, l'Argentina, Alemanya, Polònia, etc.). En els últims anys, les seues principals línies d'investigació i estudi s'han centrat en els diferents temes d'anàlisis relacionades amb Educació Comparada i Internacional:
- Epistemologia i metodologia de les disciplines d'Educació Comparada i d'Educació Internacional;
- Anàlisi de les polítiques educatives dels principals organismes internacionals i la seua vinculació amb els ODM (en l'actualitat ODS) (col·laborant per a projectes de diverses *ONGD i, en l'actualitat, amb la Conselleria de *Transparència, *Responsabilitat Social, *Participacio i *Cooperació de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració de les línies estratègiques de l'Educació per al Desenvolupament vinculades als citats Objectius);
- Temàtiques vinculades a la Cooperació al Desenvolupament i la seua connexió amb l'Educació, tant des del punt de vista de les polítiques com des de la visió d'Educació per a la Ciutadania Global (EPCG); i
- Metodologies relacionades amb la docència universitària (des de la posada en marxa dels projectes pilot de convergència i innovació en les universitats espanyoles): innovació i impacte sobre la qualitat i aplicació de metodologies cooperatives: Aprenentatge Servici (ApS), especialment el crític o de *advocacy.
En matèria d'innovació, ha participat en projectes competitius d'innovació educativa, dels quals ha dirigit 6, relacionats amb competències del *practicum, metodologies docents universitàries, la SAME (Setmana d'Acció Mundial de l'Educació, introduint-la en la UV) o Aprenentatge Servici (ApS). Dins d'este últim crea GIASU (Grup d'Innovació d'Aprenentatge Servici Universitari) en 2010. En 2015 institucionalitza l'Aprenentatge Servici com a directora del Servei de *Formació de Professorat Universitari (*SFPIE) a través del projecte cApSa. En esta línia, també ha sigut co-directora el Grup Estable Consolidat d'Innovació Educativa (GER) UVApS (Universidats Valencians *per l’ApS), des de l'any 2016, des del qual es va treballar, des de la xarxa, amb 49 *profesore/as de tots els graus de la UV en matèria de ApS. fins a 2018. En l'actualitat dirigix el grup consolidat “SapS ODS?”, finançat des dels projectes d'innovació docent de la UV (des de 2019 fins a l'actualitat).
16/09/2024 - 20/12/2024 |
LUNES de 10:00 a 13:00 DESPATX 311 Planta 3 FACULTAT FILOSOFIA I CC. DE L'EDUCACIÓ |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |