foto Patricia Perez Fuster
PATRICIA PEREZ FUSTER
PDI-Ajudant Doctor/A
Àrea de coneixement: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIÓ
Departament: Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Facultat de Psicologia i Logopèdia. Despatx F220. Blasco Ibáñez, 21, 46010, Valencia.
83843
Biografia

La Dra. Patricia Pérez-Fuster és investigadora i docent especialitzada en autisme, tecnologia digital i educació inclusiva. És llicenciada en Psicologia, màster en Metodologia i Estadística en Ciències del Comportament i de la Salut, màster en Educació Secundària en l’especialitat d’Orientació Educativa i doctora en Psicologia.

Ha treballat com a psicòloga i gestora de projectes en fundacions i associacions dedicades al suport de persones autistes. Actualment és professora ajudant doctora al Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València.

En 2012 es va incorporar a AdaptaLab en ARTEC, a l’Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (IRTIC), per a realitzar la seua tesi doctoral. Des de llavors, la seua investigació s’ha centrat en el disseny i la implementació d’intervencions psicoeducatives mediades per tecnologia digital en contextos naturals, amb l’objectiu de millorar les habilitats socials i adaptatives de persones autistes amb discapacitat intel·lectual. Entre els projectes més destacats en què ha participat en aquesta línia es troben Pictogram Room, IVRAP, ARBIT i Empower. Aquestes iniciatives han donat lloc a la creació de videojocs i tecnologies de realitat augmentada, virtual i mixta, validades, efectives i d’ús senzill, que estan disponibles de manera gratuïta per al públic general, contribuint així a la ciència oberta i a la transferència de coneixement.

És també membre del grup de recerca Atypical a l’ERI-Lectura, on participa en projectes com Atypical, que investiguen mitjançant tecnologies de seguiment ocular els processos de lectura en xiquets i xiquetes neurodivergents, amb l’objectiu final de desenvolupar materials útils que afavorisquen el desenvolupament del llenguatge i l’aprenentatge de la lectura.

A més, forma part de diverses xarxes internacionals de recerca en autisme, iniciades durant les seues estades d’investigació al Regne Unit (University of Birmingham) i als Estats Units (Georgia Tech i Yale University), que continuen ampliant-se per a afrontar els reptes emergents en aquest camp.

Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2025 - 27/01/2026
MARTES de 10:30 a 13:30 SALA DE PROFESSORS Planta baixa EDIFICI LLUÍS VIVES CAMPUS ONTINYENT
28/01/2026 - 31/07/2026
LUNES de 10:00 a 13:00 DESPATX F-220 Planta 2 FACULTAT PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València
Publicacions en revistes
Altres Publicacions
Projectes