RICARDO FERRIS CASTELL
PDI-Titular d'Escola Universitaria
Coordinador/a Curs
Àrea de coneixement: CIÈNCIA DE LA COMPUT. I INT. ARTIFICIAL
Departament: Informàtica
Edificio ETSE
Av. Universitat s/n
Despacho 2.3.4
(9635) 43951
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2025 - 23/01/2026 |
JUEVES de 12:00 a 13:00 DESPATX 2.3.4 Planta 3 E.T.S. D'ENGINYERIA |
26/01/2026 - 31/07/2026 |
MIÉRCOLES de 14:00 a 15:30 DESPATX 2.3.4 Planta 3 E.T.S. D'ENGINYERIA |
01/09/2025 - 23/01/2026 |
MIÉRCOLES de 18:00 a 19:00 DESPATX 2.3.4 Planta 3 E.T.S. D'ENGINYERIA |
26/01/2026 - 31/07/2026 |
MIÉRCOLES de 10:00 a 11:30 DESPATX 2.3.4 Planta 3 E.T.S. D'ENGINYERIA |
01/09/2025 - 23/01/2026 |
MIÉRCOLES de 12:00 a 13:00 DESPATX 2.3.4 Planta 3 E.T.S. D'ENGINYERIA |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Formació acadèmica
Publicacions en revistes
-
Juan Bautista Cabotà; Francisco Grimaldo; Ricardo Ferrís-Castell; Vicente Cerverón
(2015)
SIGIQ-UV: Sistema Informàtic de Garantia Interna de Qualitat per als centres i titulacions de la Universitat de València. REIRE Revista d'innovació i recerca en educació, 8(2), pp. 116 - 118
. ISSN: 2013-2255
Activitats anteriors
Altres Mèrits o aclariments
Participacions a Congressos
Miguel García; Francisco Grimaldo; Miguel Arevalillo; José Manuel Claver; Francesc Josep Ferri; Ricardo Ferrís; Máximo Cobos; Ariadna Fuertes; Paloma Moreno; Carlos Pérez; David Arnau; Juan Gutiérrez-Soto; Emilia López; Mario Zacarés; María Asunción Castaño; Mercedes Marqués (2015). Visión del alumnado universitario en la utilización de herramientas síncronas para la docencia. (Comunicació). Jornada d'Innovació Docent E4TSE, Universidad de Valencia . Valencia . ESPANYA
Ariadna Fuertes; Máximo Cobos; Miguel García; Francisco Grimaldo; Ricardo Ferrís (2016). Experiencias en el aula usando herramientas de respuesta de audiencia. (Comunicació). Jornada d'Innovació Docent E4TSE . València . ESPANYA
Ariadna Fuertes; Miguel García; Maria Asunción Castaño; Emilia López-Iñesta; Mario Zacarés; Máximo Cobos; Ricardo Ferrís; Francisco Grimaldo (2016). Uso de herramientas de respuesta de audiencia en la docencia presencial universitaria. Un primer contacto. (Comunicació). Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2016) . Almería . ESPANYA
Ricardo Ferrís Castell; Ariadna Fuertes Seder; Carlos Pérez Conde; Miguel García-Pineda; Emilia López-Iñesta; Francisco Grimaldo; Maximo Cobos (2017). Las herramientas de respuesta de audiencia usadas como elemento de gamificación. Experiencia en Ingeniería Informática. (Comunicació). Jornada d'Innovació Docent E4TSE . València . ESPANYA
Ariadna Fuertes; Francisco Grimaldo; Ricardo Ferrís (2017). ¿Podemos aumentar la motivación y satisfacción por el aprendizaje en nuestros alumnos? Resultados de la informática en el Grado en Física. (Comunicació). Jornada d'Innovació Docent E4TSE . València . ESPANYA
Ricardo Ferrís; Ariadna Fuertes; Francisco Grimaldo; Carlos Pérez (2017). Uso de la herramientas 'Socrative' en docencia presencial como elemento de ayuda para fomentar la participación. (Comunicació). III Jornadas sobre Sistemas de Votación Electrónica: Los nuevos retos del aprendizaje en el ámbito universitario . València . ESPANYA
Ariadna Fuertes Seder; Ricardo Ferrís Castell; Francisco Grimaldo Moreno (2018). ¿Un cambio de metodología que aumente la satisfacción y motivación del estudiante favorece su aprendizaje? Experiencias en el aula. (Ponència). Jornadas de enseñanza universitaria de la informática (JENUI 2018) Actas del congreso. Vol 3. Páginas 335-342 . ISSN: 2531-0607 . Barcelona . ESPANYA
A. Fuertes-Seder; R. Ferrís-Castell; F. Grimaldo-Moreno (2018). Uso de la Ludificación para incrementar la motivación-aprendizaje de la informática. (Comunicació). Jornada de Intercambio de Experiencias de Innovación Docente E4TSE . Valencia . ESPANYA
Francisco Grimaldo; Emilia López-Iñesta; David Arnau; Máximo Cobos-Serrano; Ricardo Ferrís; Miguel García-Pineda; Juan Gutiérrez-Soto; Paloma Moreno-Clarí; Mario Zacarés-González; Carlos Pérez-Conde (2015). Disposición del alumnado al uso de herramientas de comunicación síncrona en la docencia universitaria. (Comunicació). Congrés Nacional d'Innovació Educativa i Docència en Xarxa (IN-RED 2015). June 2015 http://dx.doi.org/10.4995/INRED2015.2015.1606 . València . ESPANYA
Xaro Benavent; Ricardo Ferris; Esther de Ves; Jesús V. Albert (2020). Clase Invertida en asignaturas de programación usando la plataforma de e-learning Moodle. (Poster). XXVI Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informàtica (JENUI 2020) Actas de las Jenui, vol. 5 2020. Páginas 329-332 . Valencia . ESPANYA
Projectes
Sistema Informatico de Gestion Interna de la Calidad (Codi sense especificar). 2006. Universitat de València. . IP: Vicente Cerverón.
Desarrollo, mantenimiento y soporte de aplicaciones informáticas para la gestión de la calidad de la Docencia y de las Titulaciones (). 2015. Universitat de València. . IP: Vicente Cerverón Lleó.
Textos del currículum
Taller Incorporació Universitat. Participació en tasques d'orientació i tutorització d'alumnes de primer curs en la seua entrada en la universitat entre els anys 2007 i 2010.
Projecte d'Innovació Educativa (PIE). Participació en els cursos del Projecte d'Innovación Educativa de la Facultat de Matematiques entre els cursos 2004-05 i 2009-10.
Tutor de deportistas de élite de la ETSE-UV. Tutor de los alumnos deportistas de élite de le Escola Tècnica Superior d'Enginyeria desde el curso 2015-16 hasta la actualidad.
Sistema de Información Laboral ETSE-UV. Responsable del Sistema de Información Laboral (SIL) de la ETSE-UV, manteniendo el sistema, así como dando soporte a usuarios y empresas para la consulta y publicación de las ofertas laborales en la plataforma.