Doctor en Filologia Hispànica (novembre de 1996) amb una tesi que versa sobre El focus valencià en les albors de la novel·la moderna. La investigació ha continuat ampliant-se amb treballs sobre l'obra narrativa de Pablo de *Olavide, Pedro *Montengón, Antonio *Eximeno, Vicente Martínez Colomer, Luis Gutiérrez, Francisco Brotons, Pascual Pérez Rodríguez, Juan *Arolas i Vicente Boix. La reflexió sobre la literatura espanyola contemporània s'ha materialitzat en estudis sobre *Melchor Gaspar de *Jovellanos, Leandro Fernández de *Moratín, Joaquín Lorenzo Villanueva, José *Cadalso, José Marchena, Mariano José *Larra, *Gertrudis Gómez de *Avellaneda, Leopoldo *Alas, Pío *Baroja, Luis *Landero i Jorge *Semprún. Altres espai regular d'anàlisi ha sigut el d'escriptors, llibreters i editors valencians: *Brusola, José de *Orga, Mariano *Cabrerizo, *Venancio *Oliveres, Domingo i *Mompié, Manuel Fuster i *Membrado, Pedro Sabater. Ha publicat en acreditades revistes internacionals (Olivar, Díhuit, *ehumanista) i nacionals (Quaderns d'Estudis del Segle XVIII, Quaderns d'Il·lustració i Romanticisme, *diablotexto, *Quaderns de *Filologia, *Stichomythia).
La participació en diferents projectes d'investigació finançats s'ha materialitzat en diferents articles sobre el primer teatre peninsular, la figura teatral del rústic pastoral, el teatre del segle XVIII (Nicolás i Leandro Fernández de *Moratín, *Olavide i Manuel *Lassala) i el teatre del Trienni Liberal.
Les últimes publicacions estan dedicades a examinar la inquietud dels literats espanyols del XVIII en la banqueta de la Inquisició: *Olavide, el P. Illa, Samaniego, *Moratín. A més de revisar les clàssiques interpretacions de Miguel de la Pinta Llorente, també s'ha posat en relleu la similitud ideològica de la Inquisició i la censura franquista, representada per l'agustí Miguel de la Pinta, els avatars del qual en la guerra civil van marcar les directrius del reaccionari model ideològic.