Roca, J. (2014). Abordar la dislexia desde las buenas prácticas. (Ponència invitada). VI Workshop de Buenas Prácticas de Servicios de Apoyo a la Discapacidad en la Universidad . Alicante . ESPANYA
Roca, J. (2014). La dislexia en la vida adulta: Orientaciones para los servicios de apoyo en la universidad. (Ponència invitada). Diversidad Funcional en la Universidad . Valencia . ESPANYA
Roca, J.; Serrano, F.; Tejero, P.; Lupiáñez, J. (2014). Diferencias en el funcionamiento de los mecanismos de atención exógena en adultos con y sin dislexia. (Poster). X Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX) . Murcia . ESPANYA
Roca, J., Serrano, F., Jiménez, M., Gómez, P, Cuetos, F., Lupiáñez, J., & Perea, M. (2014). Efectos del espaciado entre letras durante la lectura de textos en adultos con lectura normal y adultos con dislexia. (Comunicació). X Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX) . Murcia . ESPANYA
Peña Suárez, E.; Padilla, J.L.; Ventsislavova, P.; Gugliotta, A.; Roca, J.; López-Ramón, M.F.; Castro, C. (2014). Unsecure drivers are more prone to attentional errors measured with the British Attention-Related to Driving Errors Scale (ARDES-UK). (Poster). X Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX) . Murcia . ESPANYA
Roca, J.; Castro, C.; Moreno-Ríos, S.; Crundall, D.; Lupiáñez, J. (2014). Medición de las tres redes atencionales y su relación con la conducción de vehículos. (Ponència invitada). II jornada sobre ¿Desarrollo tecnológico aplicado a la seguridad vial¿ . Madrid . ESPANYA
Javier Roca; Pilar Tejero (2015). Funcionamiento atencional en disléxicos adultos: análisis de procesos básicos (atención exógena) e impacto en tareas cotidianas (conducción). (Ponència invitada). IV Jornadas ERI-Lectura . Valencia . ESPANYA
Manuel Perea Lara; Marta Vergara Martínez; Eva Mª Rosa Martínez; Pilar Tejero Jiménez; Javier Roca Ruiz; Inmaculada Fajardo Bravo; Ladislao Salmerón González; Reem Abu Mallouh (2015). . (Participació comitè organitzador). XII International Symposium of Psycholinguistics . Valencia . ESPANYA
Serrano, F.; Roca, J. (2015). Estudios en dislexia adulta. La influencia de aspectos visoperceptivos durante la lectura de textos. (Ponència). IX ENCUENTRO ANDALUZ DE INVESTIGACIÓN EN LECTOESCRITURA . Jaén . ESPANYA
Luengo, I.; Navarrete Pincheira, P.; Roca, J.; Fuentes, L. J.; Martella, D. (2015). Evaluación de las funciones atencionales en el deterioro cognitivo leve, según la perspectiva cognitiva. (Ponència). X Congreso Chileno de Psicología . Talca . XILE
Roca, J.; Tejero, P.; Insa, B.; Vargas, C. (2016). Word reading and pictogram recognition in variable message signs: assessing vulnerable drivers with dyslexia. (Poster). Sixth International Conference on Traffic and Transport Psychology (ICTTP2016) . Brisbane . AUSTRÀLIA
Tejero, P.; Roca, J.; Ávila, V.; Insa, B. (2016). Reading distance while approaching traffic signs: word length and frequency effects in drivers with and without dyslexia. (Poster). Sixth International Conference on Traffic and Transport Psychology (ICTTP2016) . Brisbane . AUSTRÀLIA
Castro, C.; Peña-Suarez, E.; Ventsislavova, P.; Gugliotta, A.; Roca, J.; Lopez-Ramon, M.F.; Padilla, J.L. (2016). The Attention-Related Driving Errors Scale (ARDES): Available now in English. (Comunicació). International Meeting of the Psychonomic Society (PS 2016) . Granada . ESPANYA
Pilar Tejero; Javier Roca; Beatriz Insa (2016). Does dyslexia make it hard to get information from traffic signs while driving?. (Comunicació). V Jornadas ERI Lectura . Valencia . ESPANYA
Tejero, P.; Roca, J.; Insa, B. (2016). When milliseconds matter: the effects of word frequency and word length on visual word recognition while driving. (Poster). 57th Annual Meeting of the Psychonomic Society . Boston, Massachusetts . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Roca, J.; Tejero, P.; Insa, B. (2017). Visual demands of traffic signs in control drivers and drivers with reading impairment. (Comunicació). 5th International Conference on Driver Distraction and Inattention (DDI2017) . Paris . FRANÇA
Ana Marti-Belda, Javier Roca & Luis Montoro (2016). Personality characteristics of recidivist drivers attending a rehabilitation program. (Poster). ICTTP International Conference on Traffic and Transport Psychology . Brisbane . AUSTRÀLIA
Roca, J.; Tejero, P.; Insa, B. (2016). Reading in everyday life: Difficulties of adults with dyslexia to read traffic signs while driving. (Comunicació). TextDIM Seminar . Valencia . ESPANYA
Tejero, P.; Insa, B.; Roca, J. (2017). Visual word recognition while driving -or bringing basic research on reading to the design of traffic signs. (Comunicació). XIII International Symposium of Psycholinguistics . Braga . PORTUGAL
Tejero, P.; Roca, J.; Insa, B. (2017). Do we read traffic signs while driving just as we read in the 'standard', steady conditions?. (Comunicació). V Jornadas ERI-Lectura . Valencia . ESPANYA
Roca, J.; Tejero, P.; Insa, B. (2017). Reading in everyday life: Can we help adults with dyslexia read traffic signs while driving?. (Comunicació). TextDIM Seminar . Oslo . NORUEGA
Roca, J.; Tejero, P.; Insa, B.; Pi, M.; Lugo, M.R. (2018). Lectura fácil más allá del ámbito educativo: ¿podemos facilitar la lectura de señales de tráfico durante la conducción?. (Ponència invitada). I Jornadas de Lectura Fácil de la Generalitat Valenciana . Valencia . ESPANYA
Roca, J.; Insa, B.; Pi, M.; Tejero, P. (2018). Processing of traffic sign messages: unimodal vs. bimodal presentation. (Poster). First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental . Madrid . ESPANYA
Tejero, P.; Insa, B.; Pi, M.; Roca, J. (2018). A slight increase in inter-letter spacing helps drivers find a target word in traffic signs. (Poster). First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental . Madrid . ESPANYA
Luna, F.G.; Barttfeld, P.; Roca, J.; Lupiáñez, J. (2018). Measuring attentional networks together with executive and arousal vigilance: the ANTI-Vea task. (Poster). First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental . Madrid . ESPANYA
Roca, J.; Insa, B.; Lugo, M.R.; Tejero, P. (2018). Effects of cognitive effort on simulated driving performance of adults with and without dyslexia. (Poster). 6th International Conference on Driver Distraction & Inattention (DDI2018) . Gotteburg . NORUEGA
Tejero, P.; Insa, B.; Pi, M.; Roca, J. (2018). Auditory and visual messages for drivers with and without dyslexia: effects on a car following task. (Poster). 6th International Conference on Driver Distraction & Inattention (DDI2018) . Gotteburg . NORUEGA
Roca, J. (2018). Formación en la atención a las necesidades específicas: dislexia. (Ponència invitada). IX Encuentro de la Red SAPDU . Murcia . ESPANYA
Roca, J. Tejero, P., Pi-Ruano, M. (2019). Using multimedia messages to facilitate the reading of variable message signs in drivers with and without dyslexia. (Ponència invitada). TextDIM seminar . Valencia . ESPANYA
Lluch, G.; Roca, J.; Delgado, P. (2019). Cómo comunicar actividades e investigación. (Ponència invitada). VII Jornadas de la ERI-Lectura . Salamanca . ESPANYA
Tejero, P.; Roca, J.; Pi-Ruano, M. (2019). ¿Priorizan los conductores con dislexia la lectura de señales de tráfico frente a tareas secundarias?. (Ponència invitada). VII Jornadas de la ERI-Lectura . Salamanca . ESPANYA
Roca, J.; Tejero, P. (2019). Una aplicación para facilitar la lectura de paneles de mensaje variable durante la conducción. (Ponència invitada). VII Jornadas de la ERI-Lectura: Investigación y Buenas Prácticas en Educación . Valencia . ESPANYA
Pi-Ruano, M.; Roca, J.; Tejero, P. (2019). Integración de información multimodal durante la conducción de vehículos: análisis experimental y evaluación de posibles aplicaciones. (Ponència invitada). VII Jornadas de la ERI-Lectura . Salamanca . ESPANYA
Roca, J.; Tejero, P. (2020). Información dinámica geolocalizada y personalizada durante la conducción. (Ponència invitada). 2º Innotransfer . Valencia . ESPANYA
Tejero, Pilar; Royo, Laura; Pi-Ruano, Marina; Roca, Javier (2021). Would a steady or dynamic stimulus presentation modulate the effects of letter case on visual word recognition?. (Poster). Jornadas Virtuales SEPEX 2021 . ESPANYA
Ruth de Diego Balaguer;Daniel Sanabria Lucena;David Luque Ruiz;Javier Roca Ruiz;Marina Pi Ruano;Laura Royo Sarralde;Tamara Giménez Fernández;Sara Molinero;Paula Lopez-Gamundi;Joan Rodriguez Ruiz (2021). Miembro de comité organizador. (Participació comitè organitzador). Jornadas Virtuales SEPEX 2021 . ESPANYA
Ruth de Diego Balaguer;Daniel Sanabria Lucena;David Luque Ruiz;Javier Roca Ruiz;Luis F. Ciria Pérez;Paloma Díaz-Gutiérrez;Ana F. Palenciano;Pilar Tejero Gimeno (2021). Miembro de comité científico. (Participació comitè organitzador). Jornadas Virtuales SEPEX 2021 . ESPANYA
Tejero, P.;Pi-Ruano, M.;Royo, L.;Roca, J. (2021). Processing variable message signs under cognitive distraction. (Comunicació). 7th International Conference on Driver Distraction & Inattention (DDI2021) . FRANÇA
Pi-Ruano, M.;Roca, J.;Royo, L.;Tejero, P. (2021). Processing traffic messages in autonomous driving. (Poster). 7th International Conference on Driver Distraction & Inattention (DDI2021) . FRANÇA
Pi-Ruano, M.;Roca, J.;Tejero, P. (2021). ¿Cómo podemos mejorar la lectura de señales de tráfico durante la conducción autónoma?. (Ponència invitada). VIII Jornadas ERI LECTURA: EDUCACIÓN Y LECTURA EN LA ERA DIGITAL . Valencia . ESPANYA
Tejero, P.;Royo, L.;Roca, J. (2021). Effects of letter case on searching toponyms in traffic signs. (Poster). XV INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF PSYCHOLINGUISTICS . ESPANYA
Pilar Tejero; Laura Royo; Marina Pi-Ruano; Paula Piris; Javier Roca (2022). Visual search in developmental dyslexia using words and faces as stimuli. (Poster). International APPE-SEPEX meeting (XIII Congreso SEPEX) . PORTUGAL
Marina Pi-Ruano, Javier Roca, Alexandra Fort, Pilar Tejero & Christophe Jallais (2022). Can In-vehicle audio messages reduce the mind-wandering state of drivers? Evidence from power spectral density of EEG data. (Poster). 33rd EEGLAB workshop Lublin, Poland . POLÒNIA
Marina Pi-Ruano, Alexandra Fort, Pilar Tejero, Christophe Jallais y Javier Roca (2022). In-vehicle Auditory traffic messages could foster a higher vigilance state during partially automated driving. (Comunicació). Reunión Científica sobre Atención (RECA) XIII . ESPANYA
Pilar Tejero, Laura Royo y Javier Roca (2022). Effects of Cognitive distraction on the processing of variable message signs in drivers with and without dyslexia. (Poster). Reunión Científica sobre Atención (RECA) XIII . ESPANYA
Ana Hernando; Pilar Tejero; Javier Roca; Antonio Lucas-Alba (2022). Understanding Complex Traffic Signs: The Efficacy of Combined Messages. (Poster). PSYCHONOMIC SOCIETY 63RD ANNUAL MEETING . BOSTON, MASSACHUSETTS . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Lorena A. Arnal; David Crundall; Katherine Bailey; Javier Roca; Pilar Tejero (2022). Careful with That! Neurocognitive Mechanisms of Reading Impairment and Their Impact on Hazard Avoidance While Driving. (Poster). PSYCHONOMIC SOCIETY 63RD ANNUAL MEETING . BOSTON, MASSACHUSETTS . ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Cristina Vargas; Lidia Altamura; Laura Gil; Amelia Mañá; Javier Roca; Ladislao Salmerón (2023). Exploring the incongruity between digital natives and their reading media preferences after COVID times. (Poster). 33rd Annual Meeting of the Society for Text and Discourse . NORUEGA
Pi-Ruano, M.; Roca J.; Tejero, P. (2023). Los mensajes de tráfico auditivos podrían favorecer un estado de vigilancia más elevado durante la conducción parcialmente automatizada. (Comunicació). IX JORNADAS ERI LECTURA: 10 años de investigación y transferencia . Valencia . ESPANYA
Tejero, P.; Royo, L.; Roca J. (2023). CANDELEDA o Candeleda: ¿Esta diferencia es relevante en las señales de tráfico?. (Comunicació). IX JORNADAS ERI LECTURA: 10 años de investigación y transferencia . Valencia . ESPANYA
Tejero, P.; Rosa, E.; Roca, J. (2023). Effects of visual noise (fog) on the recognition of words in traffic signs in adults with and without dyslexia. (Poster). International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia (IWORDD) 7th - 9th June 2023 . San Sebastián . ESPANYA
Royo, L..; Roca, J.; Tejero, P.; (2023). Do adults with dyslexia differ in the capacity and duration of iconic memory?. (Poster). International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia (IWORDD) . San Sebastián . ESPANYA