Diplomat en Treball Social i llicenciat en Sociologia per la Universitat de València (UV), Víctor Soler Penadés va obtindre una beca predoctoral per a la formació de personal investigador de la Generalitat Valenciana de l'1 d'abril de 2009 fins al 31 de març de 2013 (expedient BFPI/2009/154) que li va portar a aconseguir el Diploma d'Estudis Avançats i al títol de Doctor amb menció internacional i cum laude per la mateixa universitat en 2015.
Especialitzat en investigació qualitativa i en processos d'èxit i fracàs escolar, la seua tesi doctoral es va titular "Desconstruint i reconstruint l'èxit i el fracàs escolar en Educació Secundària Obligatòria", sota la direcció de Carles Xavier Simó Noguera i José Beltrán Llavador. Ha sigut autor de nombroses publicacions centrades en l'àmbit de l'educació infantil, primària i secundària, sent al mateix temps ponent en nombrosos congressos de sociologia i educació, a nivell nacional i internacional, i participant al seu torn en diversos projectes d'investigació de nou nacionals i internacionals.
En 2012 va dur a terme una estada predoctoral de 8 mesos en l'Institut de Paulo Freire de la University of California, a Los Angeles (UCLA, els EUA), tutoritzat pel distingit Professor Carlos Alberto Torres. Acreditat com a ajudant doctor des de 2017, ha desenvolupat la seua activitat docent i investigadora a la Universitat de València (UV) des de 2009 i fins al 2015, reprenent-la des de 2016 fins al 2024 a Florida Universitària (Catarroja), centre adscrit a la UV. A l'octubre de 2024 va obtindre una plaça d'ajudant doctor per al Departament de Sociologia i Antropologia Social de la UV.
En l'àmbit de l'educació, destaquen en la seua trajectòria els següents aspectes (entre altres):
- La docència realitzada al llarg de 8 anys a Florida Universitària (i previ a ella, dos anys més a la UV, sent investigador en formació), concretament en els Graus en Mestre/a en Educació Infantil i en Mestre/a en Educació Primària, impartint els mòduls d'Estructura Social i Educació i de Sociologia de l'educació, a més de tutoritzar a gran quantitat d'alumnat en Pràctiques escolars I, Pràctiques escolars III i Treball de Fi de Grau, així com en el Màster en Professorat de Secundària, on ha dirigit nombrosos Treballs de Fi de Màster.
- La docència realitzada en la UV en els Graus en Mestre/a en Educació Infantil i en Mestre/a en Educació Primària i en el Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària.
- L'aprofundiment en les nocions d'èxit i fracàs escolar com a llargs processos que van més enllà de l'àmbit de la secundària, així com en les seues causes, analitzant trajectòries escolars reals.
- L'abordatge del benestar escolar i la competència global, especialment en el seu sentit sociològic i des d'una mirada crítica orientada a repensar l'escola i els seus objectius com a institució social i agent transformador.
- L'exploració en els elements d'estratificació social dins del món educatiu, així com en els costos econòmics de fenòmens com el fracàs escolar, la repetició o l'abandó escolar en les diferents etapes que conformen el sistema educatiu.
- La indagació en metodologies alternatives al model tradicional d'ensenyament-aprenentatge, des d'un acostament sociològic.
- La investigació i participació en projectes sobre els drets de la infància i sobre el fenomen de la violència de gènere en l'adolescència, generant recursos de prevenció per a ajuntaments i centres escolars de secundària en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
15/10/2024 - 05/12/2024 |
JUEVES de 10:00 a 13:00 3D04-DESPATX Planta 3 FACULTAT DE CIÈNCIES SOCIALS |
09/12/2024 - 26/01/2025 |
LUNES de 09:30 a 12:30 3D04-DESPATX Planta 3 FACULTAT DE CIÈNCIES SOCIALS |
27/01/2025 - 31/07/2025 |
MIÉRCOLES de 14:30 a 17:30 3D04-DESPATX Planta 3 FACULTAT DE CIÈNCIES SOCIALS |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |