Logo de la Universitat de València Logo Русский центр Logo del portal

Cicles de cinema rus a la UV: 'Un romanç cruel' (1984, URSS)

• 12 декабря de 2019
Image de la noticia

El Vicerectorat d'Internacionalització i Cooperació i el Centre Rus de la Universitat de València, amb la col·laboració de l'Ambaixada de la Federació Russa a Madrid i el Centr Rus de Ciència i Cultura en Madrid, han celebrat un cicle de cinema rus dedicat al dramaturg Aleksandr Ostrovski, que es va celebrar a la Sala de Conferències del Palau de Cerveró (Plaça Cisneros núm. 4) amb les projeccions següents:

19 de novembre de 2019 a les 18.00 (Noces de Balzaminov)

9 de desembre de 2019 a les 18.30 (Un romanç cruel)

10 de desembre de 2019 a les 9.30 (Un romanç cruel)

'Un romanç cruel' (1984, URSS)

Direcció: Eldar Ryazanov. Guió: Eldar Ryazanov (Obra: Aleksandr Ostrovsky). Intèrprets: Larisa Guzeeva, Allisa Frejndlikh, Nikita Mikhalkov, Andrey Myagkov, Aleksey Petrenko, Viktor Proskurin, Georgiy Burkov, Tatyana Pankova, Borislav Brondukov, Aleksandr Pyatkov, Yuriy Sarantsev, Olga Volkova. Fotografia: Vadim Alisov. Música: Andrei Petrov.

Sinopsi: Larissa, filla d'una vídua empobrida i pertanyent a la noblesa, s'enamora a Sergei, un home que sembla correspondre-la però només per interès. Melodrama que adapta el clàssic d'Alexander Ostrovski, 'La núvia sense dot'.
'Un romanç cruel' és un film en el qual tots els aspectes que el conformen estan treballats amb un sentit de l'estètica absolutament notable. La posada en escena és magnífica i a través d'ella l'espectador pot delectar-se amb bells escenaris on els personatges ressalten perfectament.
El guió, sòlid, ben estructurat, amb una història que traspua romanç, però al mateix temps i de manera molt equilibrada, apunta a la crítica de diverses actituds moralitzadores i hipòcrites. Una història que a més, ens introdueix de manera bella en les tradicions russes.

Imatges: