Servei d’Anàlisi i Planificació
Data de publicació: 19-01-2023
MISSIÓ
MISSIÓ
El Servei d’Anàlisi i Planificació és un servei general de la Universitat de València que té com a missió coordinar l’estadística oficial i proporcionar i analitzar la informació necessària per a la presa de decisions dels òrgans de govern mitjançant els informes pertinents. Dóna suport tècnic a la planificació estratègica institucional i als plans d’actuació orientats a la millora contínua de la UV i de les seues unitats de gestió.
VIGÈNCIA
Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per Joaquín Aldás-Manzano, Vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, en data 02-12-2020.
La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del dia 01-01-2021.
SERVEIS I COMPROMISOS
Servei 1: Proporcionar la informació requerida pels sistemes d’informació oficials: Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU), Sistema d’Informació de les Universitats Valencianes Públiques (SIUVP) i plataforma d’informació de la CRUE.
Servei 2: Gestionar el catàleg d’unitats de la Universitat de València (GESCAT) i el Directori comú d’unitats organitzatives (DIR3) per proporcionar informació sobre l’estructura i unitats de la UV.
ESTUDIS I INFORMES
Servei 3: Elaborar els estudis i informes sol·licitats per l’equip rectoral, dins dels àmbits de l’ensenyament, la investigació i la transferència, els recursos humans, els recursos econòmics i físics, l’organització, els rànquings i altres.
Servei 4: Coordinar i elaborar l’Informe de gestió de l’activitat ordinària i els principals resultats de la UV que el rector presenta anualment al Claustre.
MODELS DE DISTRIBUCIÓ DE RECURSOS
Servei 5: Aplicar els models de distribució interna de despesa corrent sol·licitats pels òrgans de govern o serveis corresponents: model de distribució de centres, departaments i instituts, de laboratoris docents, de manuals bibliogràfics i de suport a la docència.
SUPORT A LA PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA INSTITUCIONAL
Servei 6: Donar suport tècnic als òrgans de govern per a l’elaboració i seguiment del Pla estratègic de la UV i el seu desplegament en els plans operatius anuals.
SUPORT A LA MILLORA D’UNITATS UNIVERSITÀRIES
Servei 7: Assessorar a les unitats en el procés d’elaboració de cartes de serveis, realitzar el seguiment anual i publicar-lo al catàleg web de cartes de servei de la UV.
Servei 8: Coordinar els informes de seguiment de la gestió de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions (Bústia SQiF) de les unitats i elaborar l’informe anual que es presenta al Consell de Govern.
PETICIONS D’INFORMACIÓ INSTITUCIONAL
Servei 9: Coordinar i elaborar la resposta a les demandes d’informació institucional sol·licitades pels organismes oficials: GVA, Ajuntament, rànquings i altres institucions.
Servei 10: Donar resposta a les peticions d’informació sol·licitades per persones usuàries externes i internes a la UV.
PROJECTES DATAWAREHOUSE
Servei 11: Incorporar al Datawarehouse (DW) de la UV informació estructurada rellevant dels diferents àmbits, per facilitar la gestió, l’anàlisi de la informació i la presa de decisions.
PUBLICACIÓ DE DADES INSTITUCIONALS EN WEB
Servei 12: Elaborar anualment el Recull de dades estadístiques de la UV i publicar-lo en la web del SAP.
Servei 13: Actualitzar anualment el Mapa d’internacionalització de la UV en la web del SAP.
Servei 14: Analitzar i difondre la posició de la UV en els principals rànquings universitaris mitjançant l’Observatori de rànquings publicat en la pàgina web del SAP.
INDICADORS
Indicador | Fòrmula | Descripció meta | Unitats | |
---|---|---|---|---|
1 | Percentatge de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE validats dins del termini. | (Nombre de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE validats dins del termini / Nombre de fitxers del SIIU, el SIUVP i la CRUE sol·licitats) x 100 | 100% | % |
2 | Percentatge d’actualitzacions en GESCAT realitzades en el termini de 2 dies. | (Nombre d’actualitzacions en GESCAT realitzades dins del termini 2 dies / Nombre de modificacions rebudes en GESCAT ) x 100 | 100% | % |
3 | Percentatge d’estudis i informes elaborats respecte als sol·licitats per l’equip rectoral. | (Nombre d’estudis i informes elaborats per a l’equip rectoral / Total d’estudis i informes sol·licitats per l’equip rectoral) x 100 | 100% | % |
4 | Dies de desviació del termini establert per al lliurament de l’Informe de gestió a la Secretaria General. | Data establerta per la Secretaria General - Data de lliurament a la Secretaria General | Abans o igual a la data límit | dies |
5 | Percentatge de models de distribució interna de despesa corrent remesos dins del termini. | (Nombre de models de distribució interna de despesa corrent remesos dins del termini / Total de models de distribució interna de despesa corrent sol·licitats) x 100 | 100% | % |
6 | Percentatge de documents elaborats en matèria de planificació estratègica institucional respecte al total de documents sol·licitats. | (Nombre de documents elaborats en matèria de planificació estratègica institucional / Nombre de documents sol·licitats) x 100 | 100% | % |
7 | Percentatge de sessions de formació impartides per a l’elaboració de cartes de serveis respecte a les sol·licitades. | (Nombre de sessions formatives impartides per a l’elaboració de cartes de serveis / Total de sessions formatives demandades) x 100 | 100% | % |
8 | Grau de compliment del termini de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF. | Data de finalització del termini de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF (31 de març) - Data de lliurament de l’informe de la Bústia SQiF | Abans o igual a la data límit | dies |
9 | Percentatge de demandes d’informació oficial ateses per als organismes oficials dins del termini. | (Nombre de sol·licituds d’informació ateses als organismes oficials dins del termini / Nombre de sol·licituds d’informació dels organismes oficials rebudes) x 100 | 100% | % |
10 | Percentatge de respostes d’informació realitzades a usuaris i usuàries dins del termini acordat. | (Nombre de peticions d’informació realitzades pels usuaris dins de termini / Nombre total de peticions sol·licitades pels usuaris) x 100 | 100% | % |
11 | Percentatge d’ informes publicats en DW respecte dels sol·licitats i aprovats. | (Nombre d’informes publicats en DW / Nombre total d’informes sol·licitats i aprovats) x 100 | 100% | % |
12 | Dies de desviació del termini de publicació del Recull de dades estadístiques (31 de gener). | Data de finalització del termini de publicació del Recull de dades estadístiques (31 de gener) - Data de publicació del Recull de dades estadístiques | Abans o igual a la data límit | dies |
13 | Dies de desviació del termini de publicació del Mapa d’internacionalització de la UV en la web. | Data de finalització del termini de publicació del Mapa d’internacionalització en la web (31 de març) - Data de publicació del Mapa d’internacionalització en la web del SAP | Abans o igual a la data límit (0 o Nre. Positiu) | dies |
14 | Percentatge de rànquings actualitzats en l’Observatori de rànquings dins del termini. | (Nombre d’edicions de rànquings actualitzades en l’Observatori de rànquings dins del termini (cinc dies laborables) / Nombre d’edicions de rànquings de l’Observatori de rànquings) x 100 | 100% | % |
DRETS I DEURES
DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES
Drets
Els usuaris i les usuàries dels serveis que presta el SAP tenen els drets reconeguts en l’article 13 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:
- Ser tractats amb respecte i deferència.
- Rebre un tractament no discriminatori i una atenció adaptada a les seues condicions personals, d’acord amb els recursos disponibles.
- Conèixer la identitat dels responsables i del personal que tramita els procediments que els afecten.
- Conèixer, en qualsevol moment, l’estat de la tramitació de les sol·licituds que hagen cursat.
- Utilitzar les llengües oficials al territori de la Comunitat Valenciana, d’acord amb el que es preveu en l’ordenament jurídic.
- Accedir a la informació pública en els termes previstos en la legislació vigent.
- Presentar els suggeriments, queixes i felicitacions que estimen oportuns en relació amb els serveis prestats pel SAP en els quals siguen part interessada, per les vies establertes.
- Qualsevol altre dret que es derive de la legislació vigent.
Deures
NORMATIVA
NORMATIVA GENERAL
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats i Llei orgànica 4/2007, de 12 de abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001.
- Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
NORMATIVA ESPECÍFICA
- ACGUV 99/2010, de 9 de juny, del Consell de Govern de la Universitat de València, pel qual s’aprova el Reglament de la Seu Electrònica de la Universitat de València, modificat en Consell de Govern de 27 d’octubre de 2010 (ACGUV 189/2010).
- ACGUV 80/2012, de 26 d’abril de 2012, pel qual s’aprova el Reglament de funcionament de la Bústia de Suggeriments, Queixes i Felicitacions de la Universitat de València.
- El Reglament d’execució pressupostària de la Universitat de València.
- Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l’Administració General de l’Estat
- Decret 41/2016, de 15 d’abril, del Consell, pel qual s’estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l’avaluació dels plans i programes en l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.
LOCALITZACIÓ
Localització
Adreça: Av. Blasco Ibáñez, 13 Nivell 2. 46010 València
Telèfon: 96 386 42 04
Fax:
Adreça electrònica: sap@uv.es
Web: http://www.uv.es/sap
Horari d’atenció
A les dependències del SAP en horari d’atenció (9 a 14 h de dilluns a divendres).
Mitjans de transport públic
Metro: Línia 3 (Facultats)
Autobusos: Línies 12, 30, 31, 70, 71, 79, 80, 81
Valenbisi: Estació 85: Blasco Ibáñez - Jaume Roig (a l’entrada de l’edifici de Rectorat)
PARTICIPACIÓ
FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ
Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:
- Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
- Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
- Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
- Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.
Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.
Vies de comunicació
Atenció telefònica: 96 386 42 04
Atenció postal: Av. Blasco Ibáñez, 13 Nivell 2. 46010 València
Fax:
Adreça electrònica: sap@uv.es
Atenció personal: A les dependències del SAP en horari d’atenció (9 a 14 h de dilluns a divendres).
Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
Enquestes: http://www.uv.es/reculldedades (enquesta)
Xarxes socials:
MESURES D’ESMENA
Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València.
En cas d’incompliment, la unitat informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.