Irene Ferrando; Carlos Segura; Marta Pla-Castells (2017). Nuevas metodologías para la enseñanza de las matemáticas: análisis crítico. (Communication). I Jornadas CTEM de la Comunidad Valenciana. 'Enseñar es cultivar la Ciencia del mañana' Actas de las I Jornadas CTEM de la Comunidad Valenciana . Gandía . SPAIN
Irene Ferrando, Carlos Segura, Marta Pla-Castells (2017). Diseño de un curso de formación en línea para introducir la modelización como herramienta de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas. (Communication). Congreso Iberoamericano de Educación Matemática - CIBEM En actas. ISBN: 978-84-945722-2-7 . Madrid . SPAIN
Irene Ferrando y Carlos Segura (2017). Classroom observation and the validity of observation scores. (Paper). Seminario Investigación en Educación Matemática . Aranjuez . SPAIN
Ferrando, I.; Segura, C.; Pla, M. (2017). Necesidades Formativas de los maestros de Educación Inafntil, el caso del método ABN. (Communication). XXI Simposio de la Sociedad Española de Investigación Matemática En actas . Zaragoza . SPAIN
Irene Ferrando; Carlos Segura; Marta Pla-Castells (2017). Diseño y evaluación de un curso de formación continua en modelización. (Communication). Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática J.M. Muñoz-Escolano, A. Arnal-Bailera, P. Beltrán-Pellicer, M.L. Callejo y J. Carrillo (Eds.) Investigación en Educación Matemática XXI (pp. 235-244) . Zaragoza . SPAIN
De Cervelló, M.; Moreno, M.A.; Navarro, B.; Segura, C.; Arnau, D. (2018). Una revisión del origen de la investigación en el error de inversión. (Communication). Seminario Pensamiento Numérico y Algebraico de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática 2018 . Valencia . SPAIN
Irene Ferrando; Lluís Albarracín; Marta Pla-Castells; Carlos Segura; Borja Navarro (2018). Previous, current and future research on Fermi problems. (Invited paper). I Workshop 'Implementation of Advanced Mathematics in Teaching (IAMIT)' . KaisersLautern . GERMANY
Carlos Segura; Irene Ferrando (2019). Exploring pre-service teachers' flexibility in solving Fermi problems. (Poster). Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11) En actas . NETHERLANDS
Marta Pla-Castells; David Ariza; Carlos Segura; Carlos Gómez (2019). Resultados del proyecto interdisciplinar: 'Matemáticas y ciencias: aprenderlas y aprender a enseñarlas a través de la modelización' en el grado de educación primaria. (Communication). VIII JORNADAS DE INNOVACIÓN DOCENTE EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR (IDES 2019) . SPAIN
Irene Ferrando; Carlos Segura; Marta Pla-Castells (2019). How many can fit in here? Same question, different resolutions: analysis of the relationship between context and strategy in Fermi's problems. (Communication). The 19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19) . HONG KONG
Marta Pla-Castells; Carlos Segura (2019). Estrategias de resolución de problemas de Fermi en 3 dimensiones. (Poster). XXIII Simposio de la SEIEM ISBN: 978-84-09-16492-9 ISSN: 1888-0762 . SPAIN
Thibaut, E. ; Segura, C. ; Orquín, I. ; Lozano, O. (2017). Intercambio virtual Cusco-Valencia para la enseñanza de las ciencias y las matemáticas. (Communication). VIII Congreso Iberoamericano de Educación Matemática (CIBEM) En actas . Madrid . SPAIN
Irene Ferrando; Marta Pla-Castells; Carlos Segura; Carlos B. Gómez (2020). Modelización Matemática: una herramienta transversal para enseñar y aprender ciencias y matemáticas. (Paper). 5º Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC, EDUNOVATIC Libro de Proceedings con ISBN 978-84-09-22967-3 . Madrid . SPAIN
Carlos Segura Cordero (2021). . (Symposium organization). XXIV Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM) . Valencia . SPAIN
Carlos Segura; Irene Ferrando (2021). Contextualized estimation task sequence to promote flexibility in problem solving. (Communication). 14th International Congress on Mathematical Education . Shangai . CHINA
Carlos Segura; Irene Ferrando (2021). Effect of including a context situation in a math problem statement. (Communication). EARLI Conference . Gotemburgo . SWEDEN
Irene Ferrando; Marta Pla-Castells; Carlos Segura; Carlos Gómez-Ferragut (2021). Modelización matemática: una herramienta transversal para enseñar y aprender ciencias y matemáticas. (Communication). 7es Jornades d'Innovació Educativa . Valencia . SPAIN
Segura, Carlos; Ferrando, Irene (2022). Comparing pre-service teachers' errors in individual and group resolutions of modelling tasks involving estimations. (Paper). 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Carlos Segura, Irene Ferrando. Comparing pre-service teachers' errors in individual and group resolutions of modelling tasks involving estimations. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. ⟨hal-03758999v2⟩ . Bolzano . ITALY
Segura, Carlos; Ferrando, Irene; Castillo, Jaime (2022). Comparing the influence of task context on the performance and motivation of talented and ordinary students. (Paper). 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 45) . Alicante . SPAIN
Carlos Segura, Irene Ferrando (2023). ¿Cómo influyen las características de la actividad matemática en la motivación? Un estudio comparativo con estudiantes de talento. (Paper). I Congreso Internacional Connectats: Talento y Altas Capacidades . València . SPAIN
Irene Ferrando; Carlos Segura (2023). IMMC-Spain: An opportunity to introduce mathematical modelling in the classrooms. (Communication). 21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications . Awaji Island . JAPAN
Carlos Segura; Irene Ferrando (2023). Relationship between strategies and appropriateness criteria for modelling problems involving estimates. An exploratory study with expert mathematics teachers. (Communication). Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) Actas ISBN . Budapest. . HUNGARY