Facultat de Ciències BiològiquesUniversitat de ValènciaGrau en Biològiques Logo del portal

Matrícula

 

TRÀMIT

 

IMPRÉS ASSOCIAT

Avançament de convocatòria  +info

 Sol·licitud en Grau i Llicenciatura a través de l'ENTREU

Sol·licitud Master

Anulació de matrícula  +info Sol·licitud a través de l'ENTREU
Convocatòria extraordinària  +info  Sol·licitud de convocatòria extraordinària
Devolució de taxes  +info  Sol·licitud a través de l'ENTREU
Exempció de matrícula d'assignatures amb 6 convocatòries esgotades  +info  Sol·licitud d'exempció de matrícula
Matrícula a temps parcial  +info  Sol·licitud a través de l'ENTREU
Represa d'estudis  +info  Sol·licitud a través de l'ENTREU

 


 

 Avançament de convocatòria

 

- En Graus

 

El Consell de Govern va aprovar el 3 de març de 2015 una nova Regulació de l'avançament de convocatòria per a finalitzar estudis de Grau. L'objectiu és permetre que els estudiants que estiguen prop d'acabar els seus estudis de Grau puguen anticipar la consecució del títol, establint una convocatòria ordinària avançada.

La sol·licitud es realitza a través de l'ENTREU durant el període de matrícula.

Resolució d'admesos

Exàmens: abans del 16 d'octubre de 2015.

 

- En Master

Per poder avançar la convocatòria cal que l'estudiant estiga matriculat del mòdul o l'assignatura pendent en el curs acadèmic corrent i que la mateixa haja estat cursada amb antelació. En cap cas es permet avançar mòduls o assignatures de primer quadrimestre. Els estudiants que acomplesquen les condicions esmentades per avançar la convocatòria d'examen realitzaran l'examen en el periode ordinari d'exàmens. La segona convocatòria correspondrà sempre a la següent convocatòria d'exàmens ordinària.
 


Anulació de matrícula

L’anul·lació total o parcial de la matrícula es podrà sol·licitar només per causa de força major sobrevinguda.

La sol·licitud  es presenta a través de l'ENTREU

El termini de presentació de la sol·licitud per al curs acadèmic 2015-16 és el següent:

- Assignatures de primer quadrimestre - fins l'11 de desembre de 2015

- Assignatures de segon quadrimestre, assignatures anuals i anulació total de matrícula - fins el 15 de maig de 2016

Es consideraran causes de força major les següents:

  1. Malaltia.
  2. Treball o causes d’índole professional.
  3. Pèrdua econòmica de la unitat familiar.
  4. Qualsevol altra causa que es considere equiparable a les anteriors.

Una vegada resolta l’anul·lació de la matrícula, serà aplicada immediatament en l’expedient  i tindrà la mateixa consideració que si no s’haguera matriculat.
No es podrà renunciar, en cap cas, a aquesta anul·lació.
En el cas d’anul·lació total de la matrícula, implicarà la revocació de les qualificacions que eventualment s’hagen inclòs a l’expedient durant el curs del qual s’anul·la la matrícula.
Si es tracta d’un estudiant o d’una estudianta de primer curs tindrà dret a la reserva de plaça en els mateixos estudis el curs següent.

En el cas d’anul·lació de matrícula per causes de força major sol·licitada abans del 31 de desembre de l’any en què comença el curs acadèmic, procedirà la devolució de les taxes de matrícula.

 


Convocatòria extraordinària

Poden sol·licitar-la els estudiants de les llicenciatures de Biologia, C. Ambientals i Bioquímica que tinguen com a màxim 3 assignatures pendents entre troncals i/o obligatòries de quint curs i optatives de segon cicle. Els estudiants que tinguen pendent alguna assignatura de primer cicle o de quart  i desitgen continuar els estudis, han de sol·licitar l'adaptació al Grau corresponent (el termini per sol·licitar l'adaptació finalitza el 27 de juliol, la informació i la sol·licitud es troben disponibles en Tràmits d'expedient).

 

Hi ha assignatures de les quals no pot sol·licitar-se la convocatòria extraordinària si mai s'ha estat matriculat/da en elles:

- Llistat d'assignatures


La petició de la convocatòria extraordinària es realitza mitjançant la presentació de l'imprés de sol·licitud en la secretaria.

Termini de sol·licituds: Durant el perídode de matrícula

Resolució d'admesos: abans del 18 de setembre de 2015

Exàmens: període ordinari de exàmens

 


Devolució de taxes 

Es pot sol·licitar la devolució de taxes cobrades indegudament, o degudament per causa justificada (anul·lació de matrícula abans del 31 de desembre per causes de força major, concessió de beca posterior al pagament...).

 La sol·licitud es realitza a través de l'ENTREU

 


Exempció de matrícula d'assignatures amb 6 convocatòries esgotades 

L'estudiant/a que haja esgotat 6 convocatòries només d'una assignatura se’l pot eximir de l'obligació de matricular-se d'aquesta assignatura. Per a això, cal complir els requisits establerts per a l'avaluació curricular per compensació de qualificacions (regulada en el Reglament sobre avaluació curricular dels estudiants de Grau de la Universitat de València per compensació de qualificacions), a excepció del requisit de que li falte una assignatura per acabar la titulació, és a dir:

  •  Haver cursat a la Universitat de València almenys el 50% dels crèdits de la titulació.
  •  Haver obtingut al menys una nota de 3,5 en alguna de les convocatòries de la assignatura.
  •  Tenir una nota mitjana de l’expedient en eixe moment igual o superior a 6.
  •  No haver sol•licitat per a aquesta ni una altra titulació l'avaluació curricular per compensació de qualificacions.

Si l'estudiant/a esgota les 6 convocatòries d'una segona assignatura, se li ha d’aplicar el reglament de permanència de la Universitat de València.

Termini: Període de matrícula.

 


Matrícula a temps parcial

L'article 11 del Reglament de matrícula de la Universitat de València per a títols de Grau i Màster, aprovat pel consell de Govern de 9 de juny de 2010, estableix que:

- El règim de dedicació ordinari dels estudiants i les estudiantes és el de temps complet.
- Els estudiants i les estudiantes que vullguen cursar els estudis a temps parcial, ho han de sol·licitar cada curs acadèmic en el termini fixat i formalitzar la matrícula dintre els itineraris curriculars establerts pel centre responsable de la titulació.
- El règim de dedicació a temps parcial es demanarà per causes justificades, entre d'altres, per activitat laboral regular i acreditada, la pràctica esportiva d'alt nivell, necessitats educatives especials, responsabilitats familiars o de representació estudiantil.

El termini per a sol·licitar la matrícula a temps parcial per al curs 2015-16 per als estudiants de segones matrícules es de l'1 al 17 de juliol de 2015, a través de l'ENTREU. Els estudiants de primera matrícula hauran de sol·licitar-lo en el periode de matrícula.

 


Represa d'estudis

Qui, per qualsevol motiu (excepte no complir les normes de permanència), haja abandonat els seus estudis i no estiguera matriculat en el curs 2014-2015, o estiguera matriculat pero haja anulat la seua matrícula,  pot sol·licitar la represa i la cita de matrícula per al curs 2015-2016.

El termini per a presentar la sol·licitud de reanudació d'estudis per al curs 2015-16 es del 15 de juny al 17 de juliol de 2015.

La sol·licitud de continuació d'estudis i de data de matrícula es realitza a través de l'ENTREU

 Els estudiants  que havent iniciat estudis en aquest centre s'hagen traslladat a un altre, per tal de continuar  els estudis iniciatas en aquest centre haurien de sol·licitar de nou l'admissió :

- pel procediment d'admissió d'estudiants amb estudis universitaris oficials  espanyols o estrangers, si escau, i/o

- pel procediment de  preinscripció.