Logo UVGrau en FísicaFacultat de Física Logo del portal

Màster Universitari en Atenció Sociosanitària a la Dependència

  • Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'atenció a la dependència.
  • Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicís a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis, des d'una perspectiva de gènere.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Realitzar una anàlisi crítica, avaluació i síntesi d'idees noves i complexes.
  • Dissenyar servicis d'atenció sociosanitària a la dependència que complisquen unes especificacions des de diferents punts de vista: Econòmic, ètic, social, mediambiental, sostenible, etc.
  • Demostrar una comprensió sistemàtica d'un camp d'estudi i el domini de les habilitats.
  • Ser capaç de fomentar, en contextos acadèmics i professionals, l'avanç tecnològic, social o cultural en situacions de dependència dins d'una societat basada en el coneixement.
  • Capacitat per a dirigir, planificar i supervisar equips multidisciplinaris en situacions de dependència.
  • Identificar, formular i resoldre problemes dels servicis d'atenció sociosanitària a la dependència.
  • Conèixer les tècniques avançades d'anàlisi de dades.
  • Ser capaços d'elaborar plans d'atenció.
  • Adquirir habilitat per a intervindre en el procés d'educació sanitària a les persones dependents i els seus cuidadors.
  • Ser capaços d'atendre adequadament les situacions que impliquen un compromís o risc vital.
  • Ser capaç de reconéixer la diversitat de la dependència i adequar l'actuació professional a un entorn globalitzat i multicultural.
  • Desenvolupar sensibilitat i compromís cap a la qualitat en el desenrotllament professional.
  • Capacitat de documentació, sistematització i anàlisi de la informació disponibles sobre un tema concret en l'àmbit de l'atenció sociosanitària a la dependència.
  • Conéixer, seleccionar i aplicar instruments d'avaluació en l'àmbit de la dependència.
  • Ser capaç d'estructurar i escriure informes amb els fonaments, mètodes i resultats de les dades i informació obtinguts a partir de l'observació de les situacions de dependència.
  • Ser capaç de plantejar conclusions amb implicacions pràctiques per a la intervenció professional.
  • Poder avaluar els procediments d'avaluació de la dependència desenrotllats per tercers.
  • Dissenyar instruments d'avaluació y/o intervenció (personal, grupal, social, ambiental, comunitària) en l'àmbit de la dependència.
  • Ser capaç de desenvolupar des d'una perspectiva multidisciplinària els coneixements, habilitats i actituds que capaciten als participants per a la direcció, l'organització i la gestió de centres Sociosanitaris.
  • Ser capaç d'analitzar i gestionar necessitats i recursos en l'atenció a les situacions de dependència.
  • Conocer los currículos de los módulos de la especialidad, así como el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje correspondientes. Saber convertir los contenidos de los currículos en herramientas programas de actividades y de trabajo al servicio de los objetivos educativos y formativos de los módulos. Identificar los problemas de aprendizaje básicos y comunes de los módulos e idear estrategias para superarlos.
  • Ser capaç de redactar i revisar críticament informes d'avaluació de la dependència.
  • Capacitat de posada en pràctica dels coneixements adquirits durant el Màster per mitjà del disseny d'un Projecte que serà l'anàlisi de conjunt d'un tema concret en l'àmbit de l'atenció sociosanitària a la dependència.
  • Ser capaç d'observar la realitat social des d'una perspectiva macrosocial.
  • Aprofundir en l'aplicació de la metodologia professional en l'anàlisi, diagnòstic i intervenció en situacions socials de dependència.
  • Ser capaç de manejar els mètodes, tècniques i instruments precisos per a analitzar les organitzacions sociosanitàries, planificar i dirigir els servicis, gestionar els recursos humans i econòmics i avaluar els resultats amb criteris de qualitat.
  • Ser capaç de fomentar les actituds de responsabilitat individual, treball en equip, iniciativa i caràcter emprenedor, així com el compromís amb els valors d'eficiència, equitat i solidaritat.
  • Saber triar, executar i valorar les diferents tècniques d'avaluació pròpies del seu camp de formació.
  • Ser capaç de manejar diferents ferramentes per al coneixement en profunditat de les situacions de dependència.
  • Ser capaz de estructurar y escribir informes con los fundamentos, métodos y resultados de los datos e información obtenidos a partir de la observación del fenómeno de interés.
  • Ser capaç de dissenyar protocols funcionals d'avaluació per a distintes poblacions vinculades a la dependència.
  • Ser capaç de manejar diferents ferramentes per al coneixement en profunditat la influència del context físic en les situacions de dependència.
  • Adquirir coneixements teòrics sobre el procediment d'avaluació, els requisits metodològics i les tasques del procés d'avaluació de la dependència.
  • Saber triar, executar i avaluar correctament les diferents tècniques, procediments i estratègies que permeten dur a terme una intervenció professional adequada per a l'atenció de la salut de les persones amb dependència.
  • Ser capaços de valorar i liderar estos processos de canvi i innovació a partir d'una sòlida formació teòrica, un coneixement detallat de tècniques i instruments de direcció i gestió actuals, i el foment de valors i actituds de responsabilitat individual i de compromís directiu.
  • Ser capaç de conéixer els fonaments polítics, socials, jurídics i econòmics implicats en el sistema sanitari. Conéixer els principis, models i enfocaments de direcció, organització i gestió en els servicis sociosanitaris.
  • Adquirir un cos de coneixements teòrics i pràctics que capaciten per a la comprensió i l'adequada valoració, priorització i intervenció en els processos que són determinants per a la satisfacció de les necessitats bàsiques del ser humà en situació de dependència.
  • Capacitat d'exposició oral i redacció escrita.
  • Ser capaç d'observar com els dissenys de servicis i productes poden agreujar o atenuar la dependència.
  • Adquirir els elements disposicionales i deontològics necessaris per a l'adequat exercici de la tasca d'avaluació de la dependència.