Màster Universitari en Direcció i Gestió de Recursos Humans
- Que els/les estudiants siguen capaços d'entendre i facilitar processos de canvi, desenvolupament i transformació organitzatius, en interrelació amb la direcció i gestió de recursos i amb especial èmfasi en el clima i la cultura de l'organització.
- Que els/les estudiants siguen capaços de comprendre i desenvolupar els processos de lideratge en direcció i gestió de recursos humans, promovent sistemes de participació en l'organització i desenvolupant una adequada política de comunicació interna.
- Que els/les estudiants siguen capaços de realitzar estudis, anàlisis de dades i propostes per a la millora de les condicions de treball.
- Que els/les estudiants siguen capaços de realitzar anàlisis i diagnòstics per a la presa de decisions en matèria organitzativa i de personal.
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'auto-organitzar-se, la qual cosa significa planificar i establir sistemàticament amb temps realista els diferents treballs en la seua agenda personal, prioritzant les seues activitats, atenent criteris d'urgència i importància, utilitzant eines i procediments explícits per a controlar el nivell d'execució del treball i optimitzant el temps.
- Que els/les estudiants siguien capaços d'iniciar, dirigir, promoure i facilitar les interaccions, així com per a dirigir grups de persones.
- Que els/les estudiants siguen capaços de desenvolupar la capacitat de comunicació, influència i eficàcia en les relacions interpersonals.
- Que els/les estudiants siguen capaços de preparar informes i realitzar presentacions orals relacionats amb la direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de desenvolupar una capacitat assertiva i de negociació. Això significa ser capaç de dur a terme negociacions relacionades amb la direcció i gestió de recursos humans, així com ser capaç de realitzar una activitat de mediació que facilite una adequada direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants estiguen preparats per a l'aprenentatge continu i el autodesenvolupament. L'individu desenvolupa la capacitat d'incorporar nous coneixements, habilitats i competències professionals.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'establir mecanismes per a orientar i motivar a els/les treballadors/as.
- Que els/les estudiants siguen capaços de comprendre els processos en grup.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'adaptar-se al canvi i ser creatius. En aquest sentit, haurà d'adquirir la capacitat per a modificar la conducta previsible i habitual a fi d'adequar-se a les exigències de situacions diverses sense, per això, modificar substancialment els objectius finals dels processos de treball (incorporant noves dades provinents de l'entorn).
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar i desenvolupar entrevistes que sustentin les funcions de gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de preparar, organitzar i desenvolupar reunions eficaces per al desenvolupament de la funció de direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de desenvolupar relacions interpersonals i d'equip adequades.
- Que els/les estudiants siguen capaços de treballar en equip i, al mateix temps, estimular la participació dels membres del seu equip de treball, buscant la creació de sinèrgies.
- Que els/les estudiants siguen capaços de liderar persones i equips per a la consecució dels objectius de gestió i direcció de recursos humans. En aquest sentit, haurà de desenvolupar un cert nivell de sensibilitat relacional i empatia.
- Que els/les estudiants siguen capaços de comprendre i gestionar la diversitat cultural i ètnica de les organitzacions.
- Que els/les estudiants siguen capaços de desenvolupar una certa tolerància davant la incertesa.
- Que els/les estudiants siguen capaços de gestionar l'autoritat i els possibles focus de conflicte en el desenvolupament del treball i de les tasques.
- Que els/les estudiants siguen capaços de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el màster mitjançant el disseny d'una anàlisi de conjunt d'un tema concret en l'àmbit de la direcció i gestió dels recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de documentar, sistematitzar i analitzar la informació disponible sobre un tema concret en l'àmbit de direcció i gestió dels recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de plantejar hipòtesis i objectius factibles, vàlids i rellevants en relació amb un problema de recerca en direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de de realitzar observacions i mesuraments rigorosos sobre el fenomen d'interès per a avaluar les hipòtesis i objectius plantejats, en el marc de la direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'estructurar i escriure informes amb els fonaments, mètodes i resultats de les dades i informació obtinguts a partir de l'observació del fenomen d'interès, en el marc de la direcció i gestió de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de plantejar conclusions amb implicacions pràctiques per a la direcció i gestió dels recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar una recerca relacionada amb una temàtica pròpia de la direcció i gestió de recursos humans. Això inclou la revisió adequada de la literatura, recollida i anàlisi d'informació quantitativa i/o qualitativa, preparació d'un manuscrit de recerca i presentació adequada del treball de recerca.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'aplicar els mètodes, tècniques i instruments de recerca a l'estudi de casos.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'utilitzar programes informàtics per a anàlisi quantitativa i qualitativa de les dades.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer el funcionament de l'empresa, la importància d'un adequat diagnòstic estratègic i dels processos de formació de l'estratègia des d'una perspectiva global.
- Que els/les estudiants siguen capaços de comprendre i conèixer les implicacions de l'àrea de recursos humans en l'estratègia general de l'empresa.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'adquirir les nocions de psicologia del treball, de les organitzacions i dels recursos humans, per a exercir tasques de gestió i direcció de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'aprofundir en altres facetes més complexes de la psicologia del treball, de les organitzacions i dels recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer els principals problemes i enfocaments teòrics desenvolupats per a l'anàlisi de les relacions laborals.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer i comprendre les estratègies emanades dels actors socials, amb vinculació amb la gestió i la direcció de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer els conceptes bàsics de legislació laboral i de protecció social necessaris per a la comprensió dels continguts del màster i a l'hora d'exercir tasques de gestió i direcció de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de llegir un text normatiu o una decisió aplicativa, de manera crítica i inferint les seues conseqüències en l'àmbit de l'empresa.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer els condicionants jurídics de les polítiques i estratègies de recursos humans.
- Que els/les estudiants siguen capaços de valorar i preveure les conseqüències jurídiques de les decisions organitzatives adoptades per l'empresa en relació amb el personal.
- Que els/les estudiants siguen capaços de quantificar els costos de les decisions organitzatives adoptades per l'empresa en relació amb el personal.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer les exigències i implicacions de la política de prevenció de riscos laborals.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer els aspectes socials i normatius de la gestió de la diversitat.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'instrumentar polítiques de personal vinculades a la gestió de la diversitat.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer els condicionants socials i jurídics de la negociació col·lectiva, en els seus diferents aspectes i nivells.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'articular polítiques de personal dirigides a l'obtenció de legitimitat mitjançant el consens.
- Que els/les estudiants siguen capaços de comprendre, utilitzar i interpretar indicadors sobre l'activitat econòmica i el mercat laboral.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer les principals polítiques econòmiques, els seus objectius i instrumentació i els seus efectes sobre l'activitat econòmica i el mercat de treball.
- Que els/les estudiants siguen capaços de planificar, implantar, desenvolupar i avaluar una gestió de recursos humans d'acord amb models i procediments científics i que complisca amb els criteris ètics de la professió.
- Que els/les estudiants siguen capaços de calcular i interpretar ràtios de productivitat, assessorant en la presa de decisions sobre aquest tema.
- Que els/les estudiants siguin capaços de realitzar dissenys de plantilles
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar i desenvolupar plans de carrera en l'empresa.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar i aplicar procediments de reclutament i de selecció de personal.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar i avaluar plans de formació, així com processos d'avaluació del potencial.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar, implantar i avaluar sistemes retributius.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar organigrames i manuals de funcions, així com per a fer propostes de millora organitzativa.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar, implantar i avaluar un sistema d'avaluació de l'acompliment.
- Que els/les estudiants siguen capaços de dissenyar i gestionar programes d'acolliment per al nou personal que s'incorpora a l'organització, així com per a dissenyar i implantar programes d'igualtat d'oportunitats, promoure la qualitat de vida i el desenvolupament professional en el treball.
- Que els/les estudiants siguen capaços de representar a l'organització en diferents àmbits de representació i negociació i particularment en la negociació col·lectiva.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'interpretar i aplicar la normativa laboral, de salut laboral i de protecció social en la mesura en què afecte els recursos humans de l'empresa.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'elaborar una estratègia corporativa de contractació, remuneració i formació dels treballadors/as.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'elaborar un pla estratègic de recursos humans d'acord amb l'estratègia general de l'empresa. De la mateixa manera, ser capaç d'oferir inputs rellevants, des de la gestió i la direcció de recursos humans, per al pla estratègic de l'organització.
- Que els/les estudiants siguen capaços de conèixer les característiques fonamentals del mercat de treball a Espanya, les seves tendències i canvis estructurals.
- Que els/les estudiants siguen capaços d'analitzar els problemes i l'estructura del mercat de treball, utilitzant diverses teories econòmiques.
- Estimar dosi d'exposició de radiació al personal exposat professionalment i al públic en general.