Màster Universitari en Educació Especial
- Conèixer les manifestacions dels diferents tipus de dificultats en l'autoregulació i l'aprenentatge en els àmbits social, personal i acadèmic.
- Conèixer i comprendre el funcionament del sistema nerviós i les conseqüències associades al dany cerebral primerenc.
- Conèixer l'etiologia i les característiques físiques, cognitives i emocionals de diferents síndromes que cursen amb necessitats específiques de suport educatiu.
- Conèixer els principis ètics de l'actuació professional en l'àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu.
- Conèixer les mesures d'integració sociolaboral, els serveis i recursos d'ocupabilitat, així com els programes de formació i orientació per a l'ocupació.
- Conèixer els fonaments anatomofisiològics relacionats de les capacitats de veure i sentir, així com comprendre l'heterogeneïtat dels diferents graus de discapacitat sensorial, visual i auditiva, i les seues característiques i implicacions psicoeducatives i socials que comporten.
- Conèixer els diferents procediments d'identificació de les altes capacitats, la seua evolució i comorbiditats, així com les diferents estratègies per a dissenyar la resposta educativa més adequada.
- Conèixer els fonaments, principis i funcions de l'orientació familiar i sociolaboral integrats dins del marc de l'educació inclusiva.
- Conèixer les manifestacions, el curs evolutiu, l'etiologia i les comorbiditats en el trastorn de l'espectre de l'autisme.
- Conèixer i comprendre la terminologia, els conceptes i principis bàsics relacionats amb els diferents tipus de trastorns del llenguatge, parla i veu, així com els seus criteris diagnòstics, curs evolutiu, prevalença i comorbiditats.
- Conèixer les diversitats funcionals, les possibilitats del moviment i la psicomotricitat, així com les estratègies i mètodes d'esport adaptat com a eines educatives inclusives.
- Conèixer i comprendre directrius, metodologies musicals d'entrenament auditivomusical, la musicoteràpia per a l'atenció a les persones amb diversitat funcional i/o necessitats específiques de suport educatiu.
- Conèixer i comprendre el paper de la cultura visual, procediments per a l'expressió plàstica i creadora, i l'artteràpia amb diferents materials i tècniques en l'educació inclusiva.
- Ser capaç d'aplicar la normativa vigent en matèria d'atenció a les necessitats específiques de suport educatiu i en el context social en diferents supòsits.
- Analitzar els avantatges i desavantatges dels programes que ofereix l'administració educativa.
- Conèixer els fonaments, principis, valors i actituds que sustenten el dret a l'educació dels estudiants amb necessitats específiques de suport educatiu.
- Conèixer la normativa internacional, estatal i autonòmica vigent en matèria d'atenció a les necessitats específiques de suport educatiu i en el context social i/o laboral.
- Conèixer els programes que ofereix l'administració educativa.
- Conèixer i comprendre els procediments d'investigació, avaluació i intervenció en l'entorn escolar en infants amb necessitats específiques de suport educatiu.
- Conèixer i comprendre l'impacte de les necessitats específiques de suport educatiu en les relacions familiars.
- Conèixer les aportacions de les tecnologies d'ajuda, els programes d'autor i els sistemes de comunicació alternativa i/o augmentativa.
- Dissenyar i gestionar procediments d'avaluació i intervenció en l'àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu.
- Dissenyar, aplicar i avaluar estratègies educatives inclusives.
- Ser capaç de dissenyar, aplicar i avaluar tecnologies d'ajuda, llenguatges d'autor i/o sistemes de comunicació alternativa i/o augmentativa.
- Ser capaç de valorar les conseqüències dels diferents tipus de dificultats en l'autoregulació i l'aprenentatge en els àmbits social, personal i acadèmic.
- Dissenyar i aplicar procediments d'investigació en l'àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu.
- Buscar, gestionar i analitzar informació cientificoprofessional, informes tècnics, d'investigació i/o d'avaluació sobre accions, processos i resultats educatius.
- Saber prevenir l'aparició i/o la intensificació de les necessitats específiques de suport educatiu.
- Saber col·laborar en els àmbits acadèmic i social amb famílies, professionals i institucions.
- Dissenyar, planificar i avaluar mesures ordinàries i específiques d'atenció en funció de les diferents necessitats específiques de suport educatiu, així com en els contextos social i laboral.
- Analitzar i planificar respostes entorn de l'avaluació i/o intervenció en relació amb la pràctica professional en pedagogia terapèutica, en audició i llenguatge, o en atenció a la discapacitat.
- Dissenyar, aplicar i avaluar programes de transició a la vida adulta, programes per a implementar la vida autònoma i independent en persones amb diferents discapacitats per a millorar la seua qualitat de vida.
- Dissenyar i aplicar programes d'orientació i intervenció familiar, i sociolaboral en l'àmbit de l'educació inclusiva i l'atenció a la discapacitat.
- Col·laborar eficaçment amb equips de treball, assumint responsabilitats i funcions de lideratge i contribuint a la millora i al desenvolupament col·lectiu.
- Actuar amb autonomia en l'aprenentatge, prenent decisions fonamentades en diferents contextos, emetent judicis sobre la base de l'experimentació i l'anàlisi, i transferint el coneixement a noves situacions.
- Saber comunicar-se de manera efectiva, tant oralment com per escrit, adaptant-se a les característiques de la situació i de l'audiència.
- Proposar solucions creatives i innovadores a situacions o problemes complexos, propis de l'àmbit de l'educació especial, per a donar resposta a les diverses necessitats professionals i socials.
- Conèixer i comprendre, des del mateix àmbit de l'educació especial, les desigualtats per raó de sexe i gènere en la societat; integrar les diferents necessitats i preferències per raó de sexe i de gènere en el disseny de solucions i resolució de problemes.
- Aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'educació especial.
- Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades amb l'aplicació dels seus coneixements o judicis.
- Ser capaç de comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Mostrar habilitats d'aprenentatge (o autoaprenentatge) que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser sobretot autodirigida o autònoma.
- Tenir un compromís actiu amb la no-discriminació, la igualtat d'oportunitats i l'equitat.
- Demostrar raonament crític i autocrític en l'àmbit de l'educació especial, considerant aspectes com ara l'ètica professional, els valors morals i les implicacions socials de les diferents activitats realitzades.