Logo UVGrau en FísicaFacultat de Física Logo del portal

Màster Universitari en Ètica i Democràcia

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Conèixer i saber utilitzar els models de racionalitat pràctica i l'argumentació moral i política.
  • Conèixer i aplicar els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
  • Participar en debats i discussions, dirigir-los i ser capaços de resumir-los i extraure d'ells les conclusions més rellevants.
  • Utilitzar les diferents tècniques d'exposició-oral, escrita, presentacions, panells, etc-per comunicar els seus coneixements, propostes i posicions.
  • Projectar sobre problemes concrets els seus coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seva resolució.
  • Conèixer el pensament dels clàssics i les tendències actuals en l'àmbit de la filosofia moral i política.
  • Utilitzar els valors i els judicis morals enfront de la diferent praxi humana i ser capaços de raonar críticament.
  • Conèixer les distintes teories de la ciutadania i la democràcia, així com les qüestions estretament lligades a aquestes, com ara interculturalitat, desenvolupament humà, justícia global i ètica cívica.
  • Comprendre críticament el caràcter de permanència i historicitat dels valors morals i democràtics, així com els diversos corrents i tendències per encarnar-los, tant a nivell nacional com internacional, amb una referència especial a l'ètica del desenvolupament.
  • Comprendre críticament el caràcter de permanència i historicitat dels valors morals i democràtics en distints àmbits de la societat civil, com ara l'ètica de les professions i de les institucions, l'estat i el nou ordre mundial, objecció de consciència i tolerància, models de democràcia, i la teoria política feminista.
  • Capacitat per reconèixer la perspectiva de gènere i la seua importància en una gestió transversal de gènere a les empreses i organitzacions.
  • Conèixer i posar en pràctica els distints mètodes d'ensenyament/aprenentatge d'ètica i democràcia i ètiques aplicades, implicats tant en el sistema d'ensenyament secundari i de batxillerat com de grau.
  • Comprendre críticament el caràcter de permanència i historicitat dels valors morals i democràtics, incidint en els valors del nostre temps i la seua jerarquia, desenvolupant les habilitats que permeten dur a terme un procés educatiu efectiu en aquests valors.
  • Comprendre el problema que planteja el fet moral i conèixer críticament un model de resposta a aquest problema, recorrent als mecanismes de tipus psicològic, sociològic, lingüístic, etc. possibiliten educar en la moral justificada des d'aquest model.
  • Conèixer l'estatut, les tasques i les metodologia de les ètiques aplicades, en especial les distintes temàtiques i metodologies de l'ètica empresarial i econòmica, entre les quals hi ha: ètica del desenvolupament humà, ètica econòmica, ètica de les professions i de les institucions, la responsabilitat social de l'empresa i de les organitzacions.
  • Capacitat per reconèixer i saber utilitzar els instruments de comunicació necessaris per a una gestió ètica de les organitzacions i per proposar accions comunicatives en el cas de la responsabilitat social corporativa (RSC): codis ètics, auditories ètiques i comitès d'ètica, aplicant especialment la metodologia dels stakeholders per a l'elaboració d'informes de RSC.
  • Capacitat per a l'anàlisi de casos pràctics, mitjançant la resolució de casos, problemes o situacions a través dels continguts apresos en la teoria, amb una incidència especial en les organitzacions sanitàries.
  • Capacitar per afrontar críticament els problemes que plantegen les ciències en el món contemporani, coneixent l'estatut, les tasques i la metodologia de les ètiques aplicades, amb una referència especial a les biotecnologies, l'ètica ecològica, la bioètica fonamental i clínica, l'ètica de les organitzacions sanitàries i l'ètica de les professions i de les institucions.
  • Diferenciar els elements morals dels sociològics, jurídics, religiosos i polítics en la deliberació pública sobre els problemes que planteja el desenvolupament científic i tecnològic des de l'ètica cívica d'una societat pluralista i democràtica.
  • Saber buscar utilitzar les bases de dades i els repertoris bibliogràfics propis de l'àmbit de la filosofia moral i política.
  • Saber organitzar i desenrotllar un treball d'investigació tenint en compte les normes científiques acceptades internacionalment.
  • Exposar i defendre públicament el desenrotllament, resultats i conclusions del seu treball d'una manera clara i concisa.