Logo UVGrau en FísicaFacultat de Física Logo del portal

Màster Universitari en Migracions/ Master's Degree in Migration Studies

  • Coneixement de les directrius europees en matèria d'estrangeria i immigració i visió panoràmica relacional de l'actual legislació espanyola de drets i llibertats dels estrangers i la seua integració social.
  • Conèixer els efectes socials del fenomen migratori des de la doble perspectiva dels països d'origen i dels països d'arribada.
  • Adquirir un coneixement adequat de les necessitats del col·lectiu immigrant.
  • Adquirir una visió general d'un itinerari d'«inserció» adequat: conèixer els recursos existents i les vies d'accés; adquisició d'un coneixement adequat del col·lectiu diana i la seua situació real.
  • Adquirir coneixements adequats sobre el diàleg transcultural en el camp de la salut, les diferències de gènere i la igualtat social.
  • Adquirir coneixements adequats sobre les diferències biològiques entre sexes, les diferències de gènere i la igualtat social.
  • Conèixer els principals models de psicologia de la personalitat i la predicció davant el canvi cultural que se'n desprèn.
  • Aprendre els escenaris sociosanitaris, els perfils de salut i les àrees crítiques, les relacions transculturals i els drets a la salut.
  • Conèixer els efectes de l'estrès aculturatiu en la salut mental dels individus.
  • Aprendre conceptes relacionats amb la mediació familiar (conceptualització de les famílies, tipologies familiars, estils educatius, etc.).
  • Conèixer què és la mediació com a eina i com a cultura: models, trets i principis.
  • Adquirir coneixement sobre els fonaments teòrics i sociopolítics de la mediació, en general, i la mediació familiar, en particular.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb les migracions.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions (i els coneixements i raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Conèixer diferents tècniques a utilitzar en el marc de la mediació familiar.
  • Conèixer i comprendre els problemes fonamentals que es presenten en la figura del mediador familiar, en àmbits multiculturals.
  • Conèixer la identitat del mediador intercultural a partir de la definició dels trets idiosincràtics d'aquesta figura professional i dels models que el defineixen.
  • Conèixer i valorar la importància de considerar el menor (immigrant i autòcton) com a subjecte de drets en el marc de la mediació familiar.
  • Conèixer els diferents tipus d'investigació científica aplicada al camp de la mobilitat humana.
  • Conèixer els fonaments per a avaluar programes d'intervenció social i individual.
  • Contribuir al disseny, desenvolupament i execució de solucions que donen resposta a demandes socials, tenint en compte com a referent els objectius de desenvolupament sostenible.
  • Demostrar raonament crític i autocrític en l'àmbit de la titulació, considerant aspectes com ara l'ètica professional, els valors morals i les implicacions socials de les diferents activitats realitzades.
  • Col·laborar eficaçment amb equips de treball, assumint responsabilitats i funcions de lideratge i contribuint a la millora i al desenvolupament col·lectiu.
  • Actuar amb autonomia en l'aprenentatge, prenent decisions fonamentades en diferents contextos, emetent judicis sobre la base de l'experimentació i l'anàlisi i transferint el coneixement a noves situacions.
  • Saber comunicar-se de manera efectiva, tant oralment com per escrit, adaptant-se a les característiques de la situació i de l'audiència.
  • Proposar solucions creatives i innovadores a situacions o problemes complexos, propis de l'àmbit de coneixement, per a donar resposta a les diverses necessitats professionals i socials.
  • Conèixer i comprendre, des del mateix àmbit de la titulació, les desigualtats per raó de sexe i gènere en la societat; integrar les diferents necessitats i preferències per raó de sexe i de gènere en el disseny de solucions i resolució de problemes.
  • Que els estudiants apliquen els seus coneixements i habilitats a la comprensió d'un camp d'estudi relacionat amb les migracions i el domini de les habilitats i els mètodes d'investigació relacionats amb aquest camp.
  • Que els estudiants siguen capaços de promoure la cohesió social per mitjà de la lluita contra la discriminació, l'explotació i les desigualtats socials tant en l'àmbit local, nacional i europeu com internacional.
  • Que els estudiants siguen capaços d'impulsar els principis d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones i d'accessibilitat al mercat laboral dels col·lectius desfavorits.
  • Que els estudiants siguen capaços d'originar les «bones pràctiques» en l'àmbit de la cooperació i el desenvolupament internacional.
  • Que els estudiants siguen capaços de fomentar la cultura de pau i la propagació dels valors democràtics.
  • Que els estudiants adquirisquen la perspectiva històrica, a més de la delimitació conceptual dels termes referents a les migracions.
  • Que els estudiants arriben a tenir una visió global del procés migratori, amb un èmfasi especial en els efectes del context sobre l'individu i el grup que emigra.
  • Que els estudiants posseïsquen coneixements avançats i especialitzats de demografia, economia, dret i comunicació, necessaris per a treballar de manera multidisciplinària en el camp de la mobilitat humana.
  • Que els estudiants coneguen les diferents creences culturals sobre la manera d'afrontar la malaltia i el manteniment de la salut. Relacions entre estrès aculturatiu percebut i salut mental.
  • Que els estudiants coneguen els models teòrics provinents de diferents àrees de coneixement i s'acostumen a manejar els fets i les dades empíriques que intenten corroborar les hipòtesis derivades d'aquests models.
  • Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o l'aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • Coneixement dels principals sistemes internacionals de garantia de drets humans, en concret els que es relacionen amb els migrants, i introducció al coneixement de les directrius europees en matèria d'estrangeria i immigració.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser sobretot autodirigida o autònoma.
  • Que els estudiants sàpien generar hipòtesis alternatives a les usuals segons els models teòrics imperants en la mobilitat humana.
  • Que els estudiants manegen els fets i les dades empíriques sense arribar a conclusions ràpides i prematures.
  • Que els estudiants adquirisquen un llenguatge que els permeta expressar els conceptes amb propietat.
  • Que els estudiants mostren habilitat per a trobar els punts forts i febles en les investigacions realitzades i valoren els exemples de bones pràctiques en la coordinació i gestió de la mobilitat humana nacional i transnacional.
  • Que els estudiants sàpien interpretar taules de dades i donar-los sentit respecte als models teòrics sobre la mobilitat humana que les produeixen.
  • Que els estudiants puguen dissenyar, gestionar i valorar programes d'atenció a grups humans amb mobilitat poblacional.
  • Que els estudiants siguen capaços de llegir bibliografia especialitzada en les migracions i realitzar una anàlisi crítica, avaluació i síntesi aplicables en la seua praxi professional i investigadora.
  • Que els estudiants adopten una postura coherent i integrada respecte a les dissensions entre els teòrics.
  • Que els estudiants sàpien concebre, dissenyar i desenvolupar investigació científica sobre l'esdeveniment de la migració que permeta un adequat exercici professional docent i investigador.
  • Que els estudiants posseïsquen mestria en intervenció comunitària i mediació intercultural amb poblacions en mobilitat.
  • Que els estudiants manegen la resolució de problemes interpersonals, tant a nivell individual com de grup reduït, de poblacions autòctones, de migrants i de persones refugiades.
  • Que els estudiants siguen capaços de desenvolupar un esperit crític que els permeta una visió àmplia i global de les migracions.
  • Que els estudiants siguen capaços de comprendre la complexitat dels moviments migratoris actuals, articulant diverses teories explicatives.
  • Que els estudiants siguen capaços de mostrar una lectura científica i múltiple sobre els esdeveniments històrics de les migracions internacionals i l'anàlisi dels fluxos migratoris des d'una aproximació sistèmica.
  • Que els estudiants siguen capaços de realitzar una anàlisi crítica sobre les diferents polítiques econòmiques.
  • Que els estudiants siguen capaços de l'edició i la producció de notes periodístiques, la producció d'anàlisis, informes i comunicats de premsa i descodificar el llenguatge dels mitjans i els seus missatges implícits.
  • Que els estudiants mostren capacitat de reflexió i discussió sobre les raons socials i històriques de la migració.
  • Que els estudiants manegen l'anàlisi del procés migratori i d'aculturació en grups, família i individus.
  • Que els estudiants manegen les caracteritzacions de gènere i la seua interacció en les dinàmiques migratòries.
  • Que els estudiants manegen les dinàmiques de les segones/terceres generacions.
  • Que els estudiants sàpien reconèixer el paper de la cultura en l'explicació i la predicció de la conducta individual.
  • Que els estudiants puguen distingir els processos de la personalitat que intervenen en la interacció social dels individus de diferents cultures.
  • Que els estudiants sàpien aplicar habilitats socials i interpersonals que permeten unes relacions adequades entre iguals i la resolució de conflictes interpersonals.
  • Que els estudiants sàpien valorar amb sentit crític els continguts de les matèries des d'una perspectiva tant sociocultural com individual, per a aplicar-los al futur exercici professional.
  • Que els estudiants sàpien aplicar coneixements i tècniques de la mediació intercultural.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements en l'àmbit educatiu des d'una perspectiva interdisciplinària.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements en el procés de comunicació en contextos multilingües.
  • Saber sistematitzar i organitzar la informació trobada. Dur a terme correctament la recollida de la informació i les activitats de planificació. Coneixement i utilització racional de recursos.
  • Que els estudiants puguen definir operacionalment variables i índexs de mesura.
  • Que els estudiants sàpien utilitzar un programa informàtic d'anàlisi estadística.
  • Que els estudiants puguen realitzar una anàlisi de problemes.
  • Que els estudiants apliquen els seus coneixements per a desenvolupar la capacitat d'observació i millorar les habilitats en entrevista.
  • Que els estudiants sàpien redactar un informe de treball/investigació seguint la normativa estandarditzada.
  • Que els estudiants siguen capaços de contrastar la legislació vigent en matèria de mobilitat humana, tant nacional com internacional, amb esperit crític.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar-se en un equip de treball, mostrant participació, responsabilitat, iniciativa, esperit crític, capacitat de treball autònom i professionalitat.
  • Que els estudiants siguen capaços de mostrar claredat, aprofundiment i estructuració de l'anàlisi i la reflexió sobre les pràctiques preprofessionals realitzades, a partir de l'aplicació de les aportacions teòriques revisades durant el pla d'estudis.
  • Que els estudiants siguen capaços de mostrar claredat, aprofundiment i estructuració de l'anàlisi i la reflexió sobre el rol i el perfil professional en l'àrea de treball.
  • Que els estudiants siguen capaços de mostrar una bona redacció, ús de la documentació, argumentació, rigor conceptual i ús adequat del vocabulari específic de la disciplina.
  • Que els estudiants siguen capaços de sistematitzar i estructurar les presentacions als grups de treball.
  • Que els estudiants utilitzen tota la seua formació per a elaborar un informe d'investigació i/o un informe de valoració professional.
  • Que els estudiants siguen capaços de treballar en equips professionals utilitzant les seues habilitats en el maneig de grups.
  • Que els estudiants puguen utilitzar proves diagnòstiques, individuals i grupals, amb correcció.
  • Que els estudiants puguen utilitzar tots els seus coneixements i habilitats per a intervenir en els processos de migració que es desenvolupen als centres de pràctiques, en col·laboració amb els professionals.
  • Que els estudiants puguen utilitzar tots els seus coneixements i habilitats per a avaluar les intervencions realitzades al centre de pràctiques/treball.
  • Que els estudiants puguen utilitzar tots els seus coneixements i habilitats per a exercir el rol professional als centres de treball.
  • Que els estudiants siguen capaços de sistematitzar i estructurar les presentacions als grups de treball.
  • Que els estudiants estiguen preparats per a la gestió i la coordinació de qüestions migratòries.
  • Que els estudiants siguen capaços de desenvolupar polítiques migratòries eficaces.
  • Que els estudiants puguen crear i fomentar polítiques de cooperació internacional.
  • Que els estudiants sàpien sensibilitzar i prevenir conductes i actituds xenòfobes, racistes i dogmàtiques tant en la població d'acolliment com en els diferents grups de migrants.
  • Que els estudiants puguen crear i/o gestionar gabinets de premsa.
  • Que els estudiants estiguen preparats per a identificar, prevenir i actuar davant l'abús sexual infantil, la violència de gènere i el tràfic de persones.
  • Que els estudiants utilitzen tota la seua preparació per a fomentar el relativisme cultural enfront de l'etnocentrisme, des d'una anàlisi respectuosa de les diferències.