Logo UVGrau en FísicaFacultat de Física Logo del portal

Màster Universitari en Paleontologia Aplicada

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Ser capaços de treballar en equip amb eficiència en la seua labor professional o investigadora, adquirint la capacitat de participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques
  • Ser capaços de realitzar una presa ràpida i eficaç de decisions en situacions complexes de la seua labor professional o investigadora, per mitjà del desenrotllament de noves i innovadores metodologies de treball adaptades a l'àmbit científico/investigador, tecnològic o professional en què es desenrotlle la seua activitat.
  • Ser capaços d'accedir a la informació necessària en l'àmbit específic de la matèria (bases de dades, articles científics, etc.) i tindre prou criteri per a la seua interpretació i ocupació.
  • Aplicar el raonament crític i l'argumentació des de criteris racionals.
  • Capacitat per a preparar, redactar i exposar en públic informes i projectes de forma clara i coherent, defendre'ls amb rigor i tolerància i respondre satisfactòriament a les crítiques que pogueren derivar-se de la seua exposició.
  • Aplicar la Ciència des de l'òptica social i econòmica, potenciant la transferència del coneixement a la Societat.
  • Ser capaços d'accedir a ferramentes d'informació en altres àrees del coneixement i utilitzar-les apropiadament.
  • Ser capaços de valorar la necessitat de completar la seva formació científica, històrica, en llengües, en informàtica, en literatura, en ètica, social i humana en general, assistint a conferències o cursos i / o realitzant activitats complementàries, autoavaluant l'aportació que la realització d'aquestes activitats suposa per a la seva formació integral.
  • Conéixer la naturalesa del registre fòssil en relació amb el procés sedimentari, les fases bioestratinómicas i fosildiagenéticas del procés i els mecanismes de fossilització.
  • Conocer y entender la paleodiversidad de los seres vivos, sus relaciones ecosistémicas y la distribución paleogeográfica alcanzada por los principales grupos de seres vivos a lo largo de la historia de la Tierra.
  • Conéixer, entendre i extraure conclusions, aplicables al moment actual, sobre les crisis de diversitat biològica, les seues causes i conseqüències en el marc de l'actualisme.
  • Comprendre en profunditat la naturalesa històrica del procés evolutiu, tant en els seus aspectes d'irrepetibilidad i contingència, com en aquells vinculats al compliment de lleis de la naturalesa de tota índole i, per tant, de necessitat.
  • Conéixer i comprendre els esdeveniments biològics del passat, així com les zonacions, en el temps i en l'espai, de les biotas amb vista a establir la posició estratigràfica relativa de les roques sedimentàries de zones geogràfiques divesas.
  • Desenvolupar les habilitats experimentals en el maneig de material i equips de laboratori en paleontologia.
  • Ser capaços d'aplicar l'experiència investigadora adquirida per a iniciar el desenrotllament de la fase investigadora d'un programa de doctorat en temes relacionats amb la biodiversitat.
  • Ser capaços de planificar i gestionar els recursos disponibles, tenint en compte els principis bàsics de la qualitat, prevenció de riscos, seguretat i sostenibilitat.
  • Ser capaços d'aplicar l'experiència investigadora adquirida en tasques pròpies de la seva professió, tant en l'empresa privada com en organismes públics.
  • Realitzar estudis, aplicant els mètodes i tècniques necessaris per a conservar i gestionar el patrimoni paleontològic.
  • Elaborar d'una forma clara i concisa, tot tipus de memòries relacionades amb la temàtica paleontològica a nivell oficial o professional (informes, subvencions, memòries d'impactes patrimonial, projectes d'investigació, etc.)
  • Conéixer les tècniques utilitzades en Museística per a la gestió del patrimoni paleontològic, distingint en visites guiades de treball casos d'èxit en el camp de la Paleontologia (Dinópolis, Institut Català de Palentologia, Museu Paleontològic d'Elx) .
  • Conéixer i entendre els fonaments legals a nivell de la UE, Estat Espanyol i comunitats autònomes espanyoles la protecció i conservació del patrimoni paleontològic.
  • Conéixer i entendre els fonaments de l'ús de microfòssils i macrofòssils per a la caracterització de depòsits geològics contenint recursos com a petroli, gas, carbó, torba, etc.
  • Conéixer i entendre les causes del canvi climàtic i els proxies (estudi de diatomees, foraminífers, anells de creixement d'arbres, nuclis de gel, dades del clima actual, etc.) usats per a la caracterització de climes del passat.
  • Conéixer, elaborar i manejar bases de dades georeferenciadas d'elements del registre geològic i paleontològic, i els programes de representació i anàlisi espacial d'estos elements.
  • er i manejar amb dstreza les tècniques de camp, laboratori i gabinet per a l'extracció, preparació, catalogació, reconstruccions digitals, estudi i divulgació de microfòssils i macrofòssils.
  • Conéixer i entendre en profunditat la Geologia regional d'Espanya i de zones perifèriques, i en particular de la Comunitat Valenciana, coneixent en detall les principals fites paleontològiques representats en els jaciments de la Península Ibèrica i el nord d'África.
  • Arreplegar, representar i analitzar dades per a la interpretació i realització de cartografies geològiques i/o altres modes de representació (columnes estratigràfiques, talls geològics, etc.) amb vista a la seua implementació en informes, publicacions científiques o altres resultats.
  • Conéixer els principis fundametales de l'anàlisi de fàcies en sistemes deposicionales continentals, transicionales i marins, i l'ús dels fòssils per a la interpretació paleoambiental del registre estratigràfic.
  • Coneix la naturalesa del registre estratigràfic, les seues discontinuïtats, els cicles i esdeveniments, els diferents tipus de conques sedimentàries, els factors que controlen el seu farcit, les geometries tridimensionals resultants i les correlacions estratigràfiques.
  • Ser capaços d'interpretar varibles ambientals i ecològiques del passat a partir de l'estudi de les traces d'organismes del reisro fòssil.
  • Conéixer i manejar amb fluïdesa, les divisions de l'escala de temps geològic, i les escales bioestratigráficas construïdes a partir de diferents grups de biotas del registre fòssil.
  • Conéixer i comprendre en profunditat la naturalesa de la biodiversitat i les seues relacions ecosistèmiques tant en l'actualitat com en el passat.
  • Assumir el compromís ètic i la sensibilitat cap als problemes mediambientals, cap al patrimoni natural i cultural.
  • Projectar la inquietud intel·lectual i fomentar la responsabilitat del propi aprenentatge.
  • Capacitat per a la comunicació i divulgació d'idees científiques.