Màster Universitari en Direcció d'Empreses (MBA)
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Preparar, redactar i exposar en públic informes i projectes de caràcter empresarial de manera clara i coherent, defendre'ls amb rigor i tolerància i respondre satisfactòriament a les crítiques sobre els mateixos.
- Buscar, seleccionar i valorar informació emanada dels distints agents de l'entorn, a través de mètodes tradicionals i de les tecnologies de la informació i de la comunicació per a utilitzar-la de forma efectiva davant de problemes i situacions relacionades amb l'activitat empresaria.
- Analitzar, sintetitzar i valorar informació, de forma rigorosa i crítica, amb capacitat per a identificar asunciones, avaluar evidències, detectar lògiques o raonaments falsos, identificar valors implícits, i generalitzar de manera apropiada sobre problemes i situacions relacionades amb el món empresarial.
- Actuar en la presa de decisions de l'empresa en el marc dels Drets Humans, els principis democràtics, els principis d'igualtat entre dones i hòmens, de solidaritat, de protecció mediambiental, d'accessibilitat universal i disseny per a tots, i de foment de la cultura de la pau.
- Potenciar l'habilitat de treballar en equip i col·laborar i organitzar les activitats del grup amb eficàcia i eficiència tant en l'àmbit de la direcció general com en les altres àrees funcionals de l'empresa.
- Prendre decisions tant individuals com col·lectives en la seua labor professional com a directiu de l'empresa.
- Auditar o formular els valors d'una organització i, en conseqüència, determinar la missió i visió d'una organització.
- Avaluar el marc econòmic, tecnològic, legal, fiscal, i sociocultural en el qual s'exercix l'activitat d'una empresa.
- Valorar el sentit i la intensitat dels possibles impactes sobre l'activitat d'una empresa i els seus resultats futurs del canvi en els factors de l'entorn.
- Integrar l'empresa en el seu entorn socioeconòmic i competitiu en funció de les amenaces i oportunitats del mateix.
- Analitzar i valorar les àrees funcionals de l'empresa amb l'objectiu d'obtindre un coneixement de les seues fortaleses i debilitats actuals i potencials com a suport a la presa de decisions.
- Integrar les distintes àrees funcionals de l'empresa (màrqueting, financera, recursos humans, operacions) de manera sinèrgica.
- Definir justificadament els objectius d'una empresa.
- Formular l'estratègia corporativa d'una empresa determinada, així com les estratègies competitives i funcionals que d'ella es deriven.
- Desenvolupar la creativitat que junt amb el coneixement i el rigor permeta avaluar les estratègies competitives
- Implementar i controlar l'estratègia de l'empresa en els seus distints nivells, incloent el disseny de l'estructura organitzativa de l'empresa d'acord amb els seus factors de contingència.
- Expressar propostes de millora de l'estratègia de l'empresa en els seus distints nivells com a conseqüència d'un procés de revisió i control.
- Reforçar la importància de la gestió de la liquiditat com a element clau en el desenrotllament normal de l'activitat financera d'una empresa i ser capaç d'establir el nivell òptim de la tresoreria de la firma.
- Conéixer i identificar els principis d'actuació i plans directors de Responsabilitat Social de l'Empresa que permeten implantar estratègies orientades a millorar la confiança en l'empresa, les relacions amb el seu entorn, la seua imatge, la seua legitimitat i el seu prestigi social.
- Desenrotllar esperit emprenedor i habilitats relacionades amb la gestió del canvi i de la innovació, a fi d'estimular la mutifuncionalidad, la diversitat i la introducció de novetats en les organitzacions."
- Construir els estats financers de l'empresa, a partir de l'anàlisi interna, de les necessitats dels usuaris dels mateixos i de la normativa aplicable, interpretar-los i adquirir capacitat de prendre decisions estratègiques i operatives basant-se en estes anàlisis.
- Racionalitzar el cost i optimitzar la rendibilitat empresarial a partir de la comptabilitat de gestió.
- Preveure, avaluar i seleccionar opcions de finançament i projectes d'inversió de forma contingent i planificar, organitzar i controlar la posada en marxa d'estos últims.
- Analitzar distints mètodes quantitatius que permeten resoldre problemes en situacions d'incertesa i precisar les estratègies a fi de millorar el rendiment global de l'empresa i anticipar-se als competidors.
- Comparar les solucions obtingudes en problemes complexos de la direcció d'empreses, contrastar quin mètode és més adequat per a la presa de decisions, tant a nivell tàctic com estratègic i justificar el perquè del mètode seleccionat.
- Distingir el model de lideratge més adequat per a la consecució dels objectius de l'empresa; sabent com orientar i motivar l'esforç dels membres de l'organització i estimular la seua participació.
- Iniciar, promoure i desenrotllar interaccions entre les persones i el treball en equip.
- Actuar en les negociacions de forma assertiva, sent capaç de realitzar l'activitat de mediació en l'exercici de la direcció d'organització.
- Estructurar les estratègies corporativa i competitiva de l'empresa, integrades amb les funcionals, amb els principis i mètodes dels principals sistemes de gestió.
- Combinar les principals perspectives i enfocaments de la gestió de la qualitat i diferenciar i entendre l'oportunitat d'aplicar els models ISO i EFQM.
- Organitzar i planificar les activitats d'un departament de màrqueting en l'àmbit empresarial i en coordinació amb la resta d'àrees funcionals de l'organització.
- Gestionar de forma eficient els processos en el canal de distribució i prendre decisions en l'àmbit de la logística integral.
- Integrar la dimensió internacional de l'activitat econòmica en l'estratègia empresarial.