Màster Universitari en Gestió Cultural
- Conèixer l'aplicació de la informació del mercat i de l'entorn de l'àmbit cultural i la seua implicació en la direcció estratègica i en la presa de decisions com a sistema d'informació.
- Adquirir una visió global de l'aplicació dels continguts de gestió de màrqueting en l'àmbit singular de les entitats del sector cultural.
- Aprendre tots els recursos i conceptes necessaris per a poder desenvolupar un treball de recerca i/o gestió en entitats culturals: museus, cases de cultura, serveis i espais temàtics.
- Aprendre a contextualitzar l'activitat de gestió cultural en el sector de les arts escèniques en el marc de l'organigrama escènic d'un determinat territori.
- Conèixer els fonaments de l'organització, gestió i realització d'activitats relacionades amb la difusió del patrimoni etnològic, les festes i els espectacles de carrer, l'associacionisme i la cultura popular.
- Aprendre recursos per a la gestió del turisme cultural i la planificació de destinacions i productes turístics associats al patrimoni cultural.
- Posseir coneixements sobre les diferents tècniques d'investigació social i d'accés a les fonts d'informació per a poder desenvolupar projectes d'investigació i/o professionals en el camp de la gestió cultural.
- Comprendre els mecanismes específics de gestió i difusió que es realitzen des de la institució museística.
- Saber analitzar de manera crítica els diferents aspectes socials d'una política cultural.
- Posseir les habilitats necessàries per a planificar projectes integrals de gestió cultural.
- Posseir les habilitats necessàries per a dirigir projectes de gestió cultural.
- Contribuir al disseny, desenvolupament i execució de solucions que donen resposta a demandes socials, tenint en compte com a referent els objectius de desenvolupament sostenible.
- Demostrar raonament crític i autocrític en l'àmbit de la titulació, considerant aspectes com ara l'ètica professional, els valors morals i les implicacions socials de les diferents activitats realitzades.
- Col·laborar eficaçment amb equips de treball, assumint responsabilitats i funcions de lideratge i contribuint a la millora i al desenvolupament col·lectiu.
- Actuar amb autonomia en l'aprenentatge, prenent decisions fonamentades en diferents contextos, emetent judicis sobre la base de l'experimentació i l'anàlisi, i transferint el coneixement a noves situacions.
- Saber comunicar-se de manera efectiva, tant oralment com per escrit, adaptant-se a les característiques de la situació i de l'audiència.
- Proposar solucions creatives i innovadores a situacions o problemes complexos, propis de l'àmbit de coneixement, per a donar resposta a les diverses necessitats professionals i socials.
- Conèixer i comprendre, des del mateix àmbit de la titulació, les desigualtats per raó de sexe i gènere en la societat; integrar les diferents necessitats i preferències per raó de sexe i de gènere en el disseny de solucions i resolució de problemes.
- Conèixer la perspectiva de la sociologia de la cultura.
- Conèixer la legislació aplicable en l'àmbit de la gestió cultural.
- Conèixer les diferents claus de la política cultural tant en l'àmbit local, com en l'autonòmic, nacional i europeu.
- Conèixer l'evolució de les pràctiques culturals a Espanya en les últimes dècades, amb un èmfasi especial en l'impacte derivat de les noves tecnologies i la irrupció de la cultura digital.
- Adquirir coneixements sobre l'aplicació d'un marc jurídic exigit a les administracions públiques i als ciutadans en general, per a la protecció del patrimoni i la gestió de museus.
- Conèixer els diferents models d'organització i estructures organitzatives presents en la gestió cultural, així com els sistemes i tècniques per a optimitzar-los.
- Conèixer el maneig de les tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a l'àmbit de la gestió cultural.
- Saber dirigir equips humans multidisciplinaris que treballen en el desenvolupament de projectes de gestió cultural en organitzacions i institucions.
- Saber treballar en equip en organitzacions i institucions del sector cultural.
- Detectar amb facilitat els problemes jurídics que es plantegen en el sector de la cultura des d'una perspectiva de gestió.
- Saber redactar un projecte de gestió cultural a nivell professional o un projecte d'investigació aplicat al sector de la gestió cultural.
- Saber avaluar projectes de gestió cultural.
- Saber usar aplicacions informàtiques per a la gestió de projectes culturals.
- Poder realitzar anàlisis de públics i proposar un desenvolupament del públic objectiu.
- Saber dur a terme la formulació del pressupost econòmic per a un projecte cultural, així com els indicadors de la seua gestió i vies de finançament.
- Saber gestionar un pressupost en l'àmbit de la gestió cultural.
- Saber exposar un projecte de gestió cultural a nivell professional o un projecte d'investigació aplicat al sector de la gestió cultural.
- Posseir les habilitats necessàries per a aplicar correctament tècniques d'investigació social.
- Posseir les habilitats necessàries per a fer cerques de fonts d'informació.
- Saber organitzar esdeveniments en diversos camps de la gestió cultural.
- Poder planificar els recursos i sistemes informatius a partir de les característiques socials i culturals d'un determinat territori i de les necessitats detectades.
- Saber dissenyar un projecte de gestió cultural a nivell professional o un projecte d'investigació aplicat al sector de la gestió cultural.
- Saber dur a terme una anàlisi de la realitat social sobre la base d'informació empírica.
- Ser capaços d'aprehendre els marcs teòrics des dels quals s'han interpretat les dades i les implicacions que se'n deriven per a la política cultural.
- Saber gestionar el coneixement en institucions i organitzacions del sector cultural.
- Poder realitzar anàlisis de públics i proposar un desenvolupament del públic objectiu.
- Dominar els instruments de gestió per a elaborar projectes amb què dotar de sentit i valor un determinat bé patrimonial.
- Saber estructurar un pla estratègic per a una organització o institució cultural.
- Saber organitzar àrees i serveis en el si d'organitzacions relacionades amb la cultura.
- Saber detectar les necessitats del mercat referent al sector de serveis culturals.
- Saber dissenyar campanyes de màrqueting i comunicació aplicables a l'activitat de la gestió cultural.
- Planificar a curt, mitjà i llarg termini les necessitats materials i humanes d'una àrea, servei o equip de gestió en institucions i organitzacions culturals.